Kατά την διαδικασία αναζήτησης εργασίας και ψάχνοντας τις αγγελίες θα έχετε διαπιστώσει στα προσόντα που ζητούνται στις θέσεις εργασίας, ότι πέραν των απαιτούμενων γνώσεων και της εργασιακής εμπειρίας, καταγράφονται και κάποιες ικανότητες που δε σχετίζονται άμεσα με το συγκεκριμένο αντικείμενο εργασίας αλλά διασφαλίζουν την αποτελεσματική εκπλήρωση των καθηκόντων της θέσης .
Αυτές οι ικανότητες χαρακτηρίζουν όλους τους εργαζόμενους σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό. Θα είναι χρήσιμο, πάντως, να μην υποτιμάτε τη σημασία τους αλλά να προσπαθείτε να τις αναπτύσσετε γιατί συνεκτιμώνται, όταν ψάχνετε για δουλειά αλλά και σας βοηθάνε να προσαρμοστείτε πιο εύκολα και γρήγορα στις απαιτήσεις μιας νέας θέσης εργασίας ή διευκολύνουν την προσαρμογή σας σε περίπτωση που θέλετε να αλλάξετε καριέρα.
Μέσα σε αυτήν την ομάδα των ικανοτήτων περιλαμβάνονται: οι επικοινωνιακές δεξιότητες, ο επαγγελματισμός, η υπευθυνότητα, η συνέπεια, η αυτοπεποίθηση και η θετική αντιμετώπιση, η σωστή διαχείριση του χρόνου, η δυνατότητα επίλυσης προβλημάτων, η ευελιξία και προσαρμοστικότητα, το ομαδικό πνεύμα, η αξιοποίηση των παρατηρήσεων για βελτίωση και ανάπτυξη, η δυνατότητα εργασίας κάτω από πίεση, το να είμαστε ανοιχτοί στις αλλαγές και τις νέες εμπειρίες.