Το digital marketing αποτελεί έναν συνδυασμό τεχνολογίας, δημιουργικότητας, στρατηγικής και ανάλυσης online δεδομένων και τάσεων στην αγορά εργασίας. Αν επιθυμείτε να εργαστείτε στον κλάδο του marketing και συγκεκριμένα στη digital εκδοχή του, αυτό το άρθρο μπορεί να σας φανεί εξαιρετικά χρήσιμο!
Στον κλάδο του marketing, το digital marketing φαίνεται να αποτελεί έναν κλάδο με πολλές προοπτικές εξέλιξης κι αυτό διότι βασίζεται αλλά και εξελίσσεται μαζί με τα νέα τεχνολογικά και digital δεδομένα της ψηφιακής εποχής. Η εργασία στο digital marketing απαιτεί το συγχρονισμό σας με τις νέες τεχνολογικές και καταναλωτικές συμπεριφορικές τάσεις. Με άλλα λόγια, πρόκειται για μίξη μιας «παραδοσιακής» marketing στατηγικής – δεδομένου ότι η ψυχολογία του καταναλωτή παραμένει σε μεγάλο βαθμό η ίδια- με ταυτόχρονη καθημερινή χρήση digital εργαλείων –δεδομένου ότι η τεχνολογία αναδιαμορφώνει τον τρόπο που ζούμε, εργαζόμαστε, επικοινωνούμε και αγοράζουμε-. Σε αυτές τις προκλήσεις θα κληθεί να ανταποκριθεί ένας digital marketing executive.
Υπάρχουν λοιπόν κάποιες συγκεκριμένες δεξιότητες (soft & hard skills) τις οποίες θα πρέπει να καλλιεργήσετε εφόσον επιθυμείτε να «χτίσετε» την καριέρα σας στον κόσμο του digital marketing.
- Hard Skills ή αλλιώς δεξιότητες ανάλυσης δεδομένων και επίλυσης προβλημάτων
Η συγκεκριμένη θέση εργασίας βασίζεται στη χάραξη της κατάλληλης ψηφιακής στρατηγικής. Πιο αναλυτικά, η θέση είναι υπεύθυνη για τον σχεδιασμό και την προβολή της εταιρείας στα social media και για τη διατήρηση του εταιρικού site σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο. Ταυτόχρονα, μέσω των κατάλληλών online διαφημίσεων φροντίζει για τη γνωστοποίηση του οργανισμού. Η δημιουργία online διαφημίσεων και κειμένων με σκοπό την εταιρική προβολή θα πρέπει να είναι SEO friendly, και, για να επιτευχθεί αυτό, είναι η εφαρμογή των γνώσεων ενός digital marketing executive. Κατά γενική ομολογία, ο σύγχρονος τρόπος εργασίας έχει αποκτήσει ψηφιακή διάσταση και όλες οι επιχειρήσεις καλούνται να συμβαδίσουν με αυτή την εξέλιξη εάν θέλουν να παραμείνουν στο προσκήνιο και να συνεχίσουν να δραστηριοποιούνται.
Μία άλλη αρμοδιότητα ενός digital marketing executive είναι η χρήση analytic tools ώστε να μπορεί να καταγράφει τα αποτελέσματα της στρατηγικής του και να την βελτιώνει ή να την αναδιαμορφώνει προκείμενου να επιτύχει τα επιθυμητά αποτελέσματα για την εταιρεία στην οποία εργάζεται.
Συνοψίζοντας, η εργασία σε αυτό το τμήμα απαιτεί κάποια προσόντα που σχετίζονται με τις ακαδημαϊκές γνώσεις και την εργασιακή εμπειρία, αλλά και ορισμένα soft skills. Συνήθως, στο βιογραφικό σας θα πρέπει να έχετε κάποια αποδεδειγμένη εμπειρία εξοικείωσης με το digital marketing προκειμένου να εργαστείτε στον συγκεκριμένο κλάδο. Δοκιμάστε να ασχοληθείτε όσο το δυνατόν περισσότερο με το να διαβάσετε ενημερωτικά άρθρα για το digital marketing, να παρακολουθήσετε μαθήματα ή σεμινάρια και να εφαρμόσετε τις δεξιότητές σας. Έτσι, ακόμη και αν είστε σε αναζήτηση εργασίας θα έχετε ήδη εξασφαλίσει κάποια απαραίτητα προαπαιτούμενα για εργασία στο digital marketing. Συνεπώς, σε μία συνέντευξη εργασίας μπορείτε να παρουσιάσετε αυτά που ήδη γνωρίζετε και το πώς αυτά θα μπορούσαν να προσφέρουν λύσεις στην εταιρεία την οποία στοχεύετε. Σε περίπτωση που έχετε εργασιακή εμπειρία, αναλύστε τα εργασιακά σας επιτεύγματα. Ταυτόχρονα, πέρα από την καλή γνώση και χειρισμό των εργαλείων του digital marketing, δεξιότητες όπως άριστες διαπροσωπικές επαφές και καλές επικοινωνιακές και αναλυτικές δεξιότητες είναι πλέον απαραίτητες.
Σας κινήσαμε το ενδιαφέρον για την αναζήτηση εργασίας στο digital marketing; Δείτε όλες τις διαθέσιμες θέσεις εργασίας της Randstad και κάντε την αίτηση σας. Καλή επιτυχία!