Κατά την επαγγελματική σας πορεία, μπορεί να τύχει περιπτώσεις στην καριερα σας όπου θέλετε να κάνετε αίτηση σε θέσεις εργασίας αλλά να μην έχετε ακριβώς το προφίλ που ζητείται. Το γεγονός αυτό, όμως, δεν πρέπει να σας αποθαρρύνει αφού υπάρχουν τρόποι για να εμφανιστείτε ως ο ιδανικός υποψήφιος.
Εκτός από τα βασικά, δηλαδή να προσαρμόσετε ανάλογα το βιογραφικό σας στις εκάστοτε θέσεις εργασίας, μπορείτε να ακολουθήσετε τις παρακάτω τέσσερις συμβουλές ώστε να πείσετε έναν πιθανό εργοδότη για τις ικανότητές σας.
- Χρησιμοποιήστε τις γνωριμίες σας - ή κάντε νέες
Ακόμα κι αν κάνετε μια μεγάλη αλλαγή στην καριέρα σας και δεν γνωρίζετε πολλά άτομα του χώρου, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα νέο δίκτυο επαφών. Εκμεταλλευθείτε τις ευκαιρίες για συμμετοχή σε networking events ή συνδεθείτε με άτομα του κλάδου που σας ενδιαφέρει σε επαγγελματικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης ώστε να έχετε ένα πλεονέκτημα όταν κάνετε αίτηση σε θέσεις εργασίας στις εταιρείες στις οποίες έχετε μία τουλάχιστον επαφή.
Το να έχετε κάποια επαφή σε μια εταιρεία δεν σας εξασφαλίζει μία θέση. Ωστόσο, μπορεί κάποιος που σας γνωρίζει και σας εμπιστεύεται να σας συστήσει στον υπεύθυνο προσλήψεων ώστε να σας καλέσουν για συνέντευξη. Ακόμα, μπορείτε να μάθετε για το περιβάλλον εργασίας και τις ανοιχτές θέσεις εργασίας.
- Διαβάστε πέρα από τις δεξιότητες και την εμπειρία που ζητείται
Οι περισσότερες αγγελίες εργασίας συνήθως αναφέρουν συγκεκριμένες δεξιότητες και χρόνια προϋπηρεσίας που πρέπει να κατέχει ο ιδανικός υποψήφιος. Παρόλα αυτά, το γεγονός αυτό δεν πρέπει να σας αποθαρρύνει. Ενδέχεται να έχετε αποκτήσει ικανότητες από έναν προηγούμενο ρόλο σας που να ταιριάζουν στη θέση, ακόμα και αν δε συγκεντρώνετε όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά που περιγράφονται.
Στην αγορά εργασίας, έχει σημασία τι μοναδικό προσφέρει ο κάθε υποψήφιος σε μια εταιρεία. Μπορεί να είναι η εμπειρία σας σε έναν κλάδο διαφορετικό από αυτόν που δραστηριοποιείται η εταιρεία που σας ενδιαφέρει, ή ένα project που αναλάβατε, το οποίο σας έμαθε πολύτιμα πράγματα. Μπορεί ακόμα να είναι η εθελοντική σας εργασία, κάτι το οποίο αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα στις μέρες μας. Ό,τι και να είναι αυτό που σας κάνει να ξεχωρίζετε, φροντίστε να το προβάλλετε και να εξηγήσετε πώς μπορεί να σας βοηθήσει στα νέα σας καθήκοντα.
- Ενισχύστε την online παρουσία σας
Πλέον, περά από το βιογραφικό σημείωμα, οι recruiters καταφεύγουν συχνά στα social media προκειμένου να σχηματίσουν μια πιο πλήρη εικόνα για εσάς. Επομένως, πρέπει να φροντίσετε ότι η διαδικτυακή σας εικόνα είναι αυτή που θέλετε να προβάλλετε ως επαγγελματίας. Το να δείχνετε ενδιαφέρον για τα νέα του κλάδου σας με το να αναρτήσετε σχετικά links στο προσωπικό σας προφίλ είναι μία ιδέα. Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να είστε σίγουρος/-η ότι κάποιος υπεύθυνος προσλήψεων δε θα βρει κάτι το οποίο μπορεί να δώσει μια αρνητική εντύπωση για το άτομό σας.
- Δείξτε τον ενθουσιασμό σας
Από την πρώτη επικοινωνία ως και την τελική συνέντευξη, είναι σημαντικό να δείξετε ότι θέλετε πολύ τη θέση εργασίας για την οποία έχετε κάνει αίτηση. Πάνω από όλα, οι recruiters θέλουν να δουν ότι πραγματικά σας ενδιαφέρει αυτός ο ρόλος και έτσι μπορείτε να αποκτήσετε πλεονέκτημα έναντι άλλων υποψηφίων, οι οποίοι ίσως συγκεντρώνουν περισσότερα από τα προσόντα που ζητούνται.
Τέλος, να έχετε πάντα υπόψη ότι αν ακόμα δε σας καλούν για συνέντευξη, παίζουν ρόλο και άλλοι παράγοντες. Ίσως δεν υπάρχουν οι πόροι να επενδύσει μια εταιρεία σε περαιτέρω εκπαίδευση ή ο χρόνος για γρήγορη ανάληψη των καθηκόντων πιέζει. Αν συμβαίνει αυτό, μπορείτε να στρέψετε το ενδιαφέρον σας σε μια εταιρεία η οποία μπορεί να δώσει το χρόνο και τους πόρους σε νέους υποψηφίους ώστε να δώσετε νέα ώθηση στην καριέρα σας.