Εάν έχεις αποφασίσει ότι ήρθε η ώρα να κάνεις μια αλλαγή στην καριέρα σου και έχεις βρει την τέλεια θέση εργασίας, αλλά σου λείπει η απαιτούμενη γι’ αυτή τη θέση εργασιακή εμπειρία, μπορεί να νιώσεις ότι δεν έχεις ελπίδες.
Ωστόσο, αυτό δε θα πρέπει να σε αποθαρρύνει. Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείς να κάνεις που θα σε βοηθήσουν να δείξεις στον hiring manager τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσες να είσαι το κατάλληλο άτομο για αυτή τη θέση εργασίας. Αυτά συμπεριλαμβάνουν την παρουσίαση των δεξιοτήτων που κατέχεις και που μπορούν να αξιοποιηθούν στη νέα θέση εργασίας, και την ικανότητά σου να μαθαίνεις γρήγορα. Αυτό θα σε βοηθήσει να διαμορφώσεις ένα πειστικό επιχείρημα για το λόγο που θα πρέπει να σου δοθεί η ευκαιρία να δείξεις το ταλέντο σου
Δικτυώσου στον κλάδο
Η δημιουργία διασυνδέσεων με βασικά πρόσωπα του κλάδου στον οποίο αναζητάς εργασία θα πρέπει να είναι το σημείο εκκίνησής σου. Σε τελική ανάλυση, υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείς να μάθεις από εκείνους που έχουν ήδη εδραιωθεί σε έναν κλάδο.
Κάνε εγγραφή σε διαδικτυακές δημοσιεύσεις του κλάδου για να βεβαιωθείς ότι είσαι ενημερωμένος/η για σχετικές εκδηλώσεις που πρόκειται να πραγματοποιηθούν, στις οποίες θα μπορέσεις να κάνεις επαφές με άτομα με πολύτιμες γνώσεις πάνω στον κλάδο. Θα σου μεταδώσουν, επίσης, τις γνώσεις που θα χρειαστείς για να εντυπωσιάσεις τους επαγγελματίες του κλάδου όταν τους συναντήσεις.
Η κοινωνική δικτύωση από μόνη της μπορεί, επίσης, να σε βοηθήσει να διατηρήσεις επαφή με τους ειδικούς του κλάδου, δίνοντάς σου τις γνώσεις που χρειάζεσαι για να φαίνεσαι ενημερωμένος/η σχετικά με το ποιοι είναι οι κύριοι παίκτες και τι κάνουν για να προωθήσουν τις δραστηριότητες του κλάδου.
Η Hubspot, εταιρεία λογισμικού μάρκετινγκ, εξηγεί τα πλεονεκτήματα της ένταξης σε ομάδες του LinkedIn, υπογραμμίζοντας το γεγονός ότι αν ανήκεις στην ίδια ομάδα με κάποιον, "μπορείς να παρακάμψεις την ανάγκη να είσαι επαφή πρώτου βαθμού για να του στείλεις μήνυμα" και "μπορείς να δεις τα προφίλ άλλων μελών της ίδιας ομάδας χωρίς να είναι στις επαφές σου".
Μάθε τι κάνουν οι επιτυχημένοι άνθρωποι.
Όταν ψάχνεις να κάνεις αίτηση για μια συγκεκριμένη θέση εργασίας, μάθε ποιοι είναι οι πιο επιτυχημένοι άνθρωποι σε αυτή τη θέση και προσδιόρισε τι έχουν κοινό. Όταν το κάνεις αυτό, θα έχεις μια εικόνα σχετικά με το ποιες δεξιότητες και ποια χαρακτηριστικά θα πρέπει να επισημάνεις στην αίτησή σου.
Ο σύμβουλος καριέρας, Jon Carpenter συμβουλεύει τους υποψηφίους που αναζητούν εργασία να αναρωτηθούν «τι κάνουν οι επιτυχημένοι άνθρωποι σε αυτό το ρόλο που ο μέσος όρος δεν κάνει;» καθώς και «τι απαιτείται γι αυτόν τον ρόλο που η [εταιρεία] δεν αναφέρει στην περιγραφή της θέσης; ".
Ενθαρρύνει τους υποψήφιους να αναζητήσουν τα "σιωπηρά (και ενδεχομένως πιο σημαντικά) προσόντα" προκειμένου να κατανοήσουν καλύτερα τη θέση εργασίας και την εταιρεία. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι θα προτιμηθείς σε σχέση με τους άλλους υποψηφίους οι οποίοι μπορεί να έχουν μεν την εργασιακή εμπειρία, αλλά δε διαθέτουν τη γνώση πάνω στο τι χρειάζεται για να γίνουν επιτυχημένοι, και κατ 'επέκταση για να επιτύχει η ίδια η εταιρεία.
Επισήμανε τη σχετική εμπειρία σου
Η διερεύνηση των καθημερινών δραστηριοτήτων ενός από αυτούς τους επιτυχημένους ανθρώπους θα σου επιτρέψει να διαπιστώσεις με ποιον τρόπο η δική σου εμπειρία είναι σχετική με τη θέση. Μπορεί να μην έχεις αναλάβει στο παρελθόν παρόμοια καθήκοντα, αλλά πιθανόν να υπάρχουν πτυχές σε αυτή τη θέση που έχεις ξανακάνει.
Το Guardian ενθαρρύνει τους υποψηφίους να επικοινωνούν τη συνάφεια των δεξιοτήτων τους υποδεικνύοντας με ποιον τρόπο αυτά που έχουν μάθει κατά τη διάρκεια της καριέρας τους είναι σχετικά με τη θέση εργασίας για την οποία υπέβαλαν αίτηση.
Για παράδειγμα, εάν ένα κεντρικό μέρος του ρόλου περιλαμβάνει τη συγκέντρωση κεφαλαίων, και σε μια προηγούμενη θέση εργασίας ήσουν υπεύθυνος/η για την εύρεση των χρημάτων για τα projects της ομάδας σου, τότε θα έχεις κάτι σχετικό να συζητήσεις με τον hiring manager.
Εάν μπορείς να παρουσιάσεις μερικές από τις πιο σημαντικές αρμοδιότητες που έχεις αναλάβει και που σχετίζονται με τη θέση εργασίας, τότε θα δείξεις με αυτόν τον τρόπο ότι μπορείς να τις αξιοποιήσεις και στη νέα θέση εργασίας. Αυτό είναι σημαντικό, καθώς έτσι θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι έχεις αναλάβει στο παρελθόν παρόμοια θέση εργασίας.
Εστίασε στα soft skills σου
Τι είναι σημαντικό για όλους τους εργοδότες, εκτός από την κάλυψη της θέσης; Τα soft skills. Όλες οι επιχειρήσεις χρειάζονται το προσωπικό τους να είναι σε θέση να επικοινωνεί αποτελεσματικά, για παράδειγμα, ή να μπορεί να συμβάλλει σε μια ομάδα.
Ο οικονομολόγος του LinkedIn, Guy Berger, δήλωσε ότι "τα hard skills ποικίλλουν ανάλογα με τη θέση εργασίας, αλλά τα soft skills απαιτούνται για κάθε θέση". Είναι δύσκολο για τους hiring managers να βρουν άτομα με τα κατάλληλα soft skills για την κάλυψη των ανοικτών θέσεων εργασίας τους.
Ως εκ τούτου, αν μπορείς να παρουσιάσεις ότι διαθέτεις τα απαραίτητα soft skills, τότε πιθανότατα θα σε αξιολογήσουν πιο θετικά σε σύγκριση με τους άλλους υποψηφίους που μπορεί να έχουν τα hard skills αλλά δε διαθέτουν τις ικανότητές σου. Επισημάνοντας τον τρόπο με τον οποίο έχεις χρησιμοποιήσει έμπρακτα αυτές τις δεξιότητες - για παράδειγμα αποδεικνύοντας ότι τις χρησιμοποίησες για το οικονομικό όφελος της εταιρείας - είναι κάτι που θα κάνει ακόμα πιο θετική εντύπωση στους hiring managers.
Δείξε ότι έχεις θέληση για μάθηση
Όταν ξεκίνησες την καριέρα σου, αναμφισβήτητα έπρεπε να μάθεις πολλές νέες πληροφορίες. Αυτή είναι μία πολύτιμη εμπειρία για σένα, εφόσον θα χρειαστεί να το κάνεις ξανά αν κάνεις μεταστροφή στην καριέρα σου.
“Διαφήμισε” τον εαυτό σου ως "εύκολα προσαρμόσιμο" και θα κερδίσεις ένα πλεονέκτημα έναντι των υπόλοιπων υποψηφίων, καθώς στους περισσότερους τομείς οι τεχνολογικές εξελίξεις διασφαλίζουν ότι τα πράγματα δεν θα παραμείνουν όπως είναι. Εάν μπορείς να δείξεις ότι είσαι έτοιμος/η να προκαλέσεις τον εαυτό σου μαθαίνοντας κάτι νέο και εξελίσσοντας το σύνολο των δεξιοτήτων σου, τότε θα προκαλέσεις μεγάλο ενδιαφέρον από τους hiring managers.
Το αρχικό άρθρο δημοσιεύτηκε στην παγκόσμια ιστοσελίδα της Randstad από την Eveline Kramers, Employer Βrand and Talent Development content manager.