Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν περιορίζονται στην ψυχαγωγία των χρηστών, αλλά μπορούν να αξιοποιηθούν και για επαγγελματικούς σκοπούς. Ένα προσεκτικά σχεδιασμένο προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μπορεί να προσφέρει μια μικρή ώθηση στην αναζήτηση εργασίας σου. Αν και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι ο μόνος τρόπος με τον οποίο θα αναζητήσεις εργασία, αποτελούν ένα εξαιρετικό εργαλείο που μπορεί να κάνει την υποψηφιότητά σου να ξεχωρίσει. Οι υπεύθυνοι προσλήψεων μπορεί να ελέγξουν τα προφίλ σου στα social media, για να αξιολογήσουν την προσωπικότητα και τις δεξιότητές σου, προκειμένου να διαπιστώσουν αν ταιριάζεις στη θέση για την οποία έχεις υποβάλει αίτηση. Κάθε δημόσια ανάρτηση στο διαδίκτυο είναι διαθέσιμη και μπορεί να αξιολογηθεί από άλλους χρήστες, χωρίς να υπάρχει απόλυτη ιδιωτικότητα. Γιατί, λοιπόν, να μην αξιοποιήσεις τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προς όφελός σου; Μάθε πώς να χρησιμοποιήσεις τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στρατηγικά για να ενισχύσεις την αναζήτηση της επόμενης εργασίας σου.
έλεγξε τα προφίλ σου στα social media
Προτού ξεκινήσεις την επόμενη αναζήτηση εργασίας, κάνε έναν έλεγχο των προφίλ που έχεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Χρησιμοποίησε τη λειτουργία ιδιωτικής περιήγησης (incognito) του προγράμματος περιήγησής (browser) σου και δες τι εμφανίζεται όταν κάνεις αναζήτηση του ονόματός σου. Αυτή η λειτουργία επιτρέπει να περιηγείσαι στο διαδίκτυο χωρίς να αποθηκεύονται το ιστορικό αναζητήσεων, τα cookies και άλλα δεδομένα, επιτρέποντάς σου να δεις αυτό που θα έβλεπε ένας/μία υπεύθυνος/η προσλήψεων. Υπάρχει κάτι που θα προτιμούσες να μην είναι δημόσιο; Αν ναι, σκέψου να διαγράψεις αναρτήσεις ή φωτογραφίες που δεν εξυπηρετούν επαγγελματικούς σκοπούς. Εναλλακτικά, μπορείς να επιλέξεις από τις ρυθμίσεις να αλλάξεις τον λογαριασμό σου σε ιδιωτικό, αν θέλεις να διατηρήσεις αυτές τις αναρτήσεις, αλλά να περιορίσεις την πρόσβαση σε τρίτους.
χρησιμοποίησε το πραγματικό σου όνομα
Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό στο LinkedIn. Το LinkedIn είναι μία κορυφαία επαγγελματική πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιούν οι υπεύθυνοι προσλήψεων για να βρουν και να αξιολογήσουν υποψήφιους/ες. Σύμφωνα με την έρευνα HR Trends της Randstad για το 2024, το 71% των ερωτηθεισών εταιρειών επιλέγει να χρησιμοποιεί το LinkedIn κατά τη διαδικασία εύρεσης των κατάλληλων υποψηφίων. Είναι σημαντικό να βεβαιωθείς ότι θα μπορούν να σε βρίσκουν εύκολα, και γι’ αυτόν τον λόγο καλό θα ήταν να χρησιμοποιείς το πραγματικό σου όνομα ή το όνομα που επιλέγεις να χρησιμοποιείς για επαγγελματικούς σκοπούς. Για παράδειγμα, αν το όνομά σου είναι Κατερίνα, αλλά επιλέγεις να λέγεσαι Καίτη και το αναγράφεις και στο βιογραφικό σου, χρησιμοποίησέ το, γιατί αυτό θα αναζητήσουν οι υπεύθυνοι/ες προσλήψεων. Στις πλατφόρμες που δεν χρησιμοποιείς για επαγγελματικούς σκοπούς μπορείς, αν προτιμάς, να χρησιμοποιείς ψευδώνυμο ή να κάνεις τους λογαριασμούς σου ιδιωτικούς σε περίπτωση που θέλεις να διατηρήσεις ιδιωτική την προσωπική σου ζωή.
βρες το personal brand σου
Διαμόρφωσε τα προφίλ σου στα κοινωνικά δίκτυα γύρω από μερικούς βασικούς πυλώνες. Ρώτησε τον εαυτό σου: Σε ποιους τομείς είσαι εξειδικευμένος/η; Ποια είναι τα επαγγελματικά σου ενδιαφέροντα; Αφού καθορίσεις τα επαγγελματικά θέματα που σε ενδιαφέρουν, θα μπορείς να δημιουργήσεις πιο εύκολα περιεχόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Για παράδειγμα, μπορεί να είσαι επαγγελματίας του τομέα Ανθρώπινου Δυναμικού που εστιάζει στην ποικιλομορφία στον εργασιακό χώρο. Μοιράσου περιεχόμενο σχετικά με τις τρέχουσες ειδήσεις HR, ειδικά αν σχετίζονται με τη διαφορετικότητα. Γίνε μέλος ομάδων στο LinkedIn που επικεντρώνονται στην πολυμορφία και την ένταξη, ώστε να μπορείς να συμμετέχεις στη συζήτηση όταν εμφανίζεται ένα σχετικό θέμα.
ανάδειξε την προσωπικότητά σου
Οι υπεύθυνοι προσλήψεων αναγνωρίζουν ότι είσαι ένας άνθρωπος με ενδιαφέροντα, χόμπι και ζωή εκτός εργασίας. Δεν χρειάζεται να αφαιρέσεις πλήρως από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κάθε στοιχείο της προσωπικότητάς σου σε μια προσπάθεια να παρουσιάσεις τον εαυτό σου με έναν συγκεκριμένο τρόπο, ώστε να δείξεις ότι είσαι ικανός/ή και κατάλληλος/η για ένα επαγγελματικό περιβάλλον. Μην προσπαθείς να προσαρμοστείς σε προσδοκίες ή πρότυπα που δεν αντικατοπτρίζουν τον πραγματικό σου εαυτό: να είσαι αυθεντικός/ή και να δείχνεις τις πτυχές του εαυτού σου που σε κάνουν μοναδικό/ή. Οι υπεύθυνοι προσλήψεων και οι πιθανοί/ές εργοδότες/τριες θέλουν να βεβαιωθούν ότι ταιριάζεις με την ομάδα και την κουλτούρα της εταιρείας.
κάνε την έρευνά σου
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσφέρουν πληθώρα πληροφοριών. Χρησιμοποίησέ τα προς όφελός σου. Αναζήτησε τις εταιρείες που σε ενδιαφέρουν. Οι περισσότερες μεγάλες εταιρείες και πολλές μικρότερες έχουν παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μπορείς να μάθεις πολλά για τις αξίες και την κουλτούρα τους, ακολουθώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και βλέποντας πώς αλληλεπιδρούν με τους πελάτες τους ή το υλικό των φωτογραφιών και ιστοριών που μοιράζονται με τους/τις εργαζομένους/νες τους. Βεβαιώσου ότι η επαγγελματική εμπειρία και οι δεξιότητές σου ευθυγραμμίζονται με τις απαιτήσεις των θέσεων εργασίας που σε ενδιαφέρουν περισσότερο. Αρκετές εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης προβάλλουν θέσεις εργασίας (LinkedIn και Facebook), επιτρέποντάς σου να παρακολουθείς εύκολα τις νέες επαγγελματικές ευκαιρίες.
γίνε ενεργός χρήστης στα social media
Καλό είναι να συμμετέχεις σε διαδικτυακές ομάδες (groups) που σε ενδιαφέρουν επαγγελματικά. Το LinkedIn, ειδικότερα, είναι ένα εξαιρετικό περιβάλλον για να αναπτύξεις τους επαγγελματικούς σου ορίζοντες και να βρεις επαγγελματίες με παρόμοιες ιδέες με τις δικές σου. Φρόντισε να παρακολουθείς και να ανανεώνεις το προφίλ σου και να παραμένεις ενεργός/ή, δημοσιεύοντας τακτικά περιεχόμενο και αλληλεπιδρώντας με άλλες δημοσιεύσεις. Ο σχολιασμός ή η κοινοποίηση άρθρων είναι ένα εξαιρετικό πρώτο βήμα, αλλά αν θέλεις να προχωρήσεις ένα βήμα παραπέρα, σκέψου να γράψεις δικό σου περιεχόμενο. Το LinkedIn είναι μια εύχρηστη πλατφόρμα για την ανάρτηση επαγγελματικών άρθρων. Το να λάβεις την πρωτοβουλία να εκφράσεις τη γνώμη σου, μπορεί να ενισχύσει την επαγγελματική σου φήμη. Απλά φρόντισε να ελέγχεις προσεκτικά κάθε περιεχόμενο πριν το δημοσιεύσεις!
γίνε συγκεκριμένος/η
Οι εργοδότες/τριες θέλουν να δουν σε τι εξειδικεύεσαι και σε ποιον τομέα έχεις εμπειρία. Ποιος είναι ο ιδανικός τίτλος εργασίας σου; Ποιες δεξιότητες αποτελούν το δυνατό σου σημείο; Σε ποιον κλάδο έχεις μεγάλη εμπειρία; Ανάδειξε αυτές τις πληροφορίες στο προφίλ σου, ώστε να τραβήξεις την προσοχή των υπεύθυνων προσλήψεων.
δημιούργησε επαγγελματικές επαφές
Γνωρίζουμε ότι η δικτύωση είναι δύσκολη. Είναι συχνά άβολη και, για ορισμένους, δεν είναι ευχάριστο κομμάτι κατά τη διαδικασία αναζήτησης εργασίας. Αλλά είναι μια σημαντική βοήθεια όταν ψάχνεις για εργασία. Σύμφωνα με την έρευνα HR Trends για το 2024, οι συστάσεις είναι η πιο συχνά χρησιμοποιούμενη μέθοδος κατά τη διαδικασία εύρεσης των κατάλληλων υποψηφίων, με το 74% των ερωτηθεισών εταιρειών να την επιλέγει ως μία από τις πιο αποτελεσματικές πηγές πρόσληψης ταλέντων. Όπως φανερώνουν τα δεδομένα, οι γνωριμίες παίζουν καθοριστικό ρόλο στην αγορά εργασίας, γι' αυτόν τον λόγο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ο κατάλληλος τρόπος, για να καταφέρεις να δημιουργήσεις επωφελείς επαγγελματικές επαφές. Οι περισσότεροι άνθρωποι θέλουν να βοηθήσουν συναδέλφους του κλάδου, αν μπορούν. Απλώς φρόντισε να υιοθετήσεις μια στρατηγική δικτύωσης, στην οποία να μην σκέφτεσαι μόνο τον εαυτό σου και τα οφέλη που μπορείς να έχεις από άλλους. Να είσαι επαγγελματίας και να προσπαθείς να χτίσεις σχέσεις που στηρίζονται στην αλληλοβοήθεια και την υποστήριξη.
ακολούθησε τους λογαριασμούς που σε ενδιαφέρουν
Αρκετές εταιρείες έχουν λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που επικεντρώνονται αποκλειστικά στις ευκαιρίες καριέρας. Αυτοί οι λογαριασμοί χρησιμοποιούνται για δημοσιεύσεις θέσεων εργασίας, ενημερώσεις σχετικά με την εταιρεία και πληροφορίες για την εργασιακή κουλτούρα. Ακολουθώντας αυτούς τους λογαριασμούς, μπορείς να ενημερώνεσαι άμεσα για νέες ευκαιρίες εργασίας που σε ενδιαφέρουν. Τα hashtags είναι ακόμα ένας τρόπος για να βρεις περιεχόμενο που σε ενδιαφέρει. Αν ψάχνεις για θέσεις εργασίας, αναζήτησε hashtags που περιλαμβάνουν τον κλάδο σου και λέξεις όπως «καριέρα» ή «θέσεις εργασίας». Αν υπάρχει μια συγκεκριμένη εταιρεία που σε ενδιαφέρει να εργαστείς, έλεγξε αν χρησιμοποιεί ένα συγκεκριμένο hashtag για την κοινοποίηση επαγγελματικών ευκαιριών.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να αποτελέσουν ένα εξαιρετικό εργαλείο για την εύρεση επαγγελματικών ευκαιριών και τη δημιουργία του personal brand σου. Έχεις χρησιμοποιήσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να βρεις εργασία στο παρελθόν; Μπορείς να μας ακολουθήσεις στο LinkedIn, Facebook, Instagram, Tik Tok ή στο Youtube.
είμαστε εδώ για να σε βοηθήσουμε!
Θέλεις περισσότερες συμβουλές σχετικά με τη χρήση των social media στην εύρεση εργασίας;
διάβασε περισσότερα