Πώς θα μπορούσε να πετύχει ένας υποψήφιος που στοχεύει σε θέσεις εργασίας στον τομέα του marketing; Ενώ προσπαθείς να απαντήσεις σε αυτή την ερώτηση, χρειάζεται να έχεις στο μυαλό σου ότι ο κλάδος του marketing βρίσκεται σε μια σταθερή κατάσταση εξέλιξης, καθώς νέες τάσεις και τεχνολογίες ξεπροβάλλουν συνεχώς και αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούμε και δρούμε. 

Παρακάτω θα εξετάσουμε κάποιες από τις δεξιότητες που είναι καλό να διαθέτουν οι υποψήφιοι που αναζητούν μια εργασία στον κλάδο του marketing. Είτε είναι κάποιος υπεύθυνος τμήματος marketing που προσπαθεί να δημιουργήσει μια πιο ετερόκλητη ομάδα, είτε είναι σύμβουλος ανθρώπινου δυναμικού που ψάχνει έναν υποψήφιο για να καλύψει μια θέση marketing, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να αναζητήσει κάποιες από τις παρακάτω δεξιότητες.

επικοινωνία

Η ουσιαστική και αποτελεσματική επικοινωνία παίζει σημαντικό ρόλο στην προώθηση ενός προϊόντος. Η διαδικασία ξεκινά με την ανάλυση του αγοραστικού κοινού, σχετικά με τις προσδοκίες και την εικόνα που έχει για το προϊόν (την υπηρεσία ή την ιδέα). Προσδιορίζοντας τα χαρακτηριστικά ή τις πτυχές του διαφημιζόμενου προϊόντος, είναι σημαντικό να τονιστεί εκείνο το χαρακτηριστικό, το οποίο θα προσελκύσει μεγαλύτερο κοινό. Οι ανεπτυγμένες δεξιότητες του προφορικού, αλλά και του γραπτού σου λόγου, είναι αυτές που θα σε βοηθήσουν να εκφραστείς πιο στοχευμένα. Αν είσαι υποψήφιος για μια θέση Marketing μπορεί να σου ζητηθεί να συντάξεις ένα κείμενο για τηλεοπτικό σποτ, να συνεργαστεις με σχεδιαστές για την δημιουργία λογοτύπων, να συντάξεις επαγγελματικά emails, να δώσεις μια δημόσια ομιλία μπροστά σε μεγάλο κοινό ή να γράψεις δελτία τύπου.

Τέλος, όταν προκύψει μια νέα καμπάνια, μπορεί να χρειαστεί να επικοινωνήσεις τις ιδέες σου σε πελάτες ή συναδέλφους σου, κάνοντας μια παρουσίαση στο πλαίσιο μιας επαγγελματικής συνάντησης. Χρειάζεται, επομένως, να είσαι άνετος όταν απευθύνεσαι σε κοινό και να είσαι σε θέση να απαντήσεις σε ερωτήσεις που τυχόν θα προκύψουν.

τεχνολογία

Οι τεχνολογικές δεξιότητες είναι εξίσου σημαντικές στον κλάδο του marketing. Από τη χρήση του λογισμικού για την παρακολούθηση της προόδου μιας καμπάνιας, έως τη χρήση προγραμμάτων ανάλυσης δεδομένων για τη μέτρηση της επιτυχίας μιας καμπάνιας στα μέσα ενημέρωσης, είναι σημαντικό να μπορείς να εργαστείς πάνω σε ποικίλα προγράμματα.

Επίσης, ενδεχομένως να χρειαστεί να χρησιμοποιήσεις ορισμένα ψηφιακά συστήματα marketing στο πλαίσιο μιας διαφημιστικής εκστρατείας.  Στον σημερινό ισχυρό αλλά και πολύπλοκο διαδικτυακό κόσμο, χρειάζεσαι κάτι περισσότερο από έναν όμορφο ιστότοπο για να προσελκύσεις ένα κοινό. Χρειάζεσαι ένα βελτιωμένο και λειτουργικό ιστότοπο με συνεχή και ικανοποιητική επισκεψιμότητα και μια μέθοδο μέτρησης της αποτελεσματικότητας του διαδικτυακού marketing.

Η άνεση με την τεχνολογία απαιτεί τη συνεχή ενημέρωσή σου για τυχόν νέες εξελίξεις. Για παράδειγμα, προσπάθησε να μάθεις ποια εργαλεία τεχνολογίας χρησιμοποιούνται από άλλους επαγγελματίες στον τομέα αυτό, όρισε λέξεις κλειδιά με σκοπό να ενισχύσεις την παρουσία σου στο διαδίκτυο, βελτιώνοντας με αυτόν τον τρόπο την τοποθέτηση σου στη λίστα των αποτελεσμάτων αναζήτησης ή αξιολόγησε ανταγωνιστικές ιστοσελίδες για να πάρεις ιδέες από τα προϊόντα/ υπηρεσίες που προωθούνται μέσω αυτών.

αναλυτική σκέψη

Οι θέσεις εργασίας στον κλάδο του marketing απαιτούν από τους επαγγελματίες του κλάδου καλή ανάλυση δεδομένων, η οποία βασίζεται σε έρευνες, για να καθορίσουν τι θέλει και τι χρειάζεται το αγοραστικό κοινό. Για παράδειγμα, μπορεί να χρειαστεί να κάνεις μια έρευνα αγοράς, ώστε να αντλήσεις περισσότερα δεδομένα και πληροφορίες με σκοπό να βελτιώσεις μια καμπάνια με χαμηλή απόδοση στην αγορά. Κάποιες από τις διαδικασίες που μπορεί να  χρειαστεί να ακολουθήσεις είναι η ανάλυση στοιχείων για τις προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού, η αξιολόγηση της εγκυρότητας μιας έρευνας, η διοργάνωση εκδηλώσεων για την προώθηση ενός προϊόντος/ μιας υπηρεσίας, η έρευνα και η επιλογή μέσων μαζικής ενημέρωσης για διαφήμιση  προϊόντος/ της υπηρεσίας, η ανάλυση ανταγωνισμού κ.α.

δημιουργικότητα και φαντασία

Αν στοχεύεις σε μια εργασία στον κλάδο του marketing θα χρειαστεί να επιστρατεύσεις τη φαντασία και τη δημιουργικότητά σου. Για να αποφύγεις να μείνεις στάσιμος, θα πρέπει να είσαι σε θέση να σκέφτεσαι συνεχώς πρωτότυπες και συναρπαστικές ιδέες, ώστε να είναι ελκυστικές στους πελάτες σου ή στο αγοραστικό κοινό. Είναι πολύ σημαντικό να κερδίζεις την προσοχή ενός κοινού. Η αφήγηση μιας ιστορίας (προφορική ή γραπτή) είναι συχνά ο καλύτερος τρόπος για να προσεγγίσεις ένα κοινό και να περάσεις τα μηνύματά σου. Για να το πετύχεις αυτό, είναι σημαντικό να γίνεις εφευρετικός, να σκέφτεσαι έξω από τα καθιερωμένα, να γνωρίζεις να δομείς σωστά ένα αφηγηματικό κείμενο ή να μπορείς να συμμετέχεις στην διαδικασία δημιουργίας και δημοσίευσης περιεχομένου, όπως είναι αυτά των διαφημιστικών σποτ ή των δελτίων τύπων.

διαπραγμάτευση

Ο κλάδος του marketing έχει ανάγκη από εργαζομένους που θα έχουν ανεπτυγμένες διαπραγματευτικές δεξιότητες για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τις καθημερινές προκλήσεις χωρίς φόβο. Ένα μεγάλο μέρος της επιτυχίας των εργαζομένων του συγκεκριμένου κλάδου αποτελεί η ικανότητα σκληρής διαπραγμάτευσης με τους πελάτες σχετικά με το budget, τις προθεσμίες και τις προσδοκίες, καθώς και η καλή συνεργασία με τους σχεδιαστές και τους προμηθευτές, ώστε να επιτευχθεί η κατάλληλη συμφωνία. Για να παρουσιάσεις μια πρόταση κερδοφόρα που να εκπληρώνει τους στόχους σου αλλά και να καλύπτει τις ανάγκες της άλλης πλευράς, χρειάζεται να βολιδοσκοπείς τις προθέσεις του συνομιλητή σου, να είσαι καλός ακροατής και να παραμένεις ήρεμος.

διαχείριση άγχους

Πολλές από τις αρμοδιότητες στο τμήμα του marketing μπορεί να είναι αγχωτικές. Για παράδειγμα, η προθεσμία που έχεις για να ολοκληρώσεις μια εργασία αποτελεί μια αγχωτική διαδικασία, στην οποία πολλά πράγματα μπορούν να πάνε στραβά την τελευταία στιγμή. Για να είσαι ένας επαγγελματίας που αποδίδει καλά στην δουλειά του, είναι καλό να διαχειρίζεσαι το άγχος χωρίς να πανικοβάλεσαι.

Υπάρχουν πολλές τεχνικές για να αντιμετωπίσεις τις κάθε επαγγελματικές αλλά και προσωπικές δυσκολίες. Ο διαλογισμός, η σωματική άσκηση και οι τεχνικές αναπνοής είναι κάποιες από αυτές. Παρ’όλα αυτά, δεξιότητες, όπως αυτές της οργάνωσης, της επίλυσης προβλημάτων και της διαχείρισης χρόνου συμβάλλουν αποτελεσματικά στην μείωση του άγχους στο χώρο εργασίας.