Είτε εργάζεσαι ως executive στον κλάδο των Πωλήσεων ή του Μάρκετινγκ, είτε είσαι account manager, γνωρίζεις ότι παίζεις βασικό ρόλο στην προώθηση της επιτυχίας της εταιρείας που ανήκεις. 



Η δουλειά σου οδηγεί άμεσα σε περισσότερα κέρδη και σε ευχαριστημένους πελάτες, οι οποίοι συνεχίζουν να έρχονται στην εταιρεία για περισσότερα προϊόντα ή υπηρεσίες. Καθώς βελτιώνεσαι με την πάροδο του χρόνου, θα έχεις τη δυνατότητα να επηρεάσεις περισσότερο τον κύκλο εργασιών της εταιρείας σου, κάτι που θα οδηγήσει σε έναν πιο ευτυχισμένο προϊστάμενο, ο οποίος πιθανότατα θα σε βοηθήσει να πετύχεις αυτό το σημαντικό αποτέλεσμα.

 

Η σημασία των ηγετικών δεξιοτήτων.

Το να έχεις ισχυρές ηγετικές ικανότητες είναι ζωτικής σημασίας για διάφορους ρόλους, πολλοί από τους οποίους αφορούν τον κλάδο των πωλήσεων και του μάρκετινγκ. Σύμφωνα με έρευνες, η κακή ηγεσία μπορεί να κάνει τους εργαζομένους να νιώθουν απογοητευμένοι και πολλοί είναι εκείνοι που δηλώνουν ότι απολαμβάνουν το γεγονός να ακολουθούν έναν ηγέτη. 

 

Οι στέρεες ηγετικές δεξιότητες δεν εξελίσσονται εν μία νυκτί. Είτε είσαι ένας έμπειρος επαγγελματίας, είτε μόλις ξεκίνησες τον πρώτο σου ρόλο, θα καταλάβεις ότι η ανάπτυξη αυτών των δεξιοτήτων όχι μόνο θα βελτιώσει τις δυνατότητές σου, αλλά θα αυξήσει και την τρέχουσα απόδοσή σου. 



Αναζητάς εργασία; Είτε έχεις το βλέμμα σου στραμμένο σε ένα συγκεκριμένο ρόλο, είτε απλά σκέφτεσαι να κάνεις το παραπάνω βήμα στην καριέρα σου, οι δεξιότητες ηγεσίας θα σε κάνουν να ξεχωρίσεις από άλλους υποψηφίους. Στους τομείς των Πωλήσεων και του Μάρκετινγκ, θα σε βοηθήσουν να ξεπεράσεις τον ανταγωνισμό και θα βελτιώσεις τις πιθανότητες να αποκτήσεις τον επόμενο ρόλο σου.

 

Δώσε βάση στις επικοινωνιακές σου δεξιότητες.

Η επικοινωνία είναι κλειδί όταν πρόκειται για το χώρο των πωλήσεων ή του μάρκετινγκ. Για παράδειγμα, αν κάποιος εργάζεται στις πωλήσεις και αγωνίζεται να μιλάει με ανθρώπους, θα του είναι πολύ πιο δύσκολο να πραγματοποιήσει μια πώληση, ενώ ο πελάτης θα φύγει με άδεια χέρια ή απογοητευμένος.



Για να αναπτύξεις ισχυρές ηγετικές δεξιότητες, πρέπει οι επικοινωνιακές σου δεξιότητες να περάσουν στο επόμενο επίπεδο. Είναι γνωστό ότι οι καλύτεροι ηγέτες είναι εκείνοι που διαθέτουν τις πιο ισχυρές δεξιότητες επικοινωνίας. Γνωρίζουν πώς να εκφράζουν τις αξίες, τα οράματα και τους στόχους τους, ώστε να είναι σαφείς και σταθεροί. Επίσης, αυτό που λένε υποστηρίζει διαρκώς αυτούς τους στόχους.

 

Πώς μπορείς να βελτιώσεις τις επικοινωνιακές σου δεξιότητες; 

Η επικοινωνία είναι αμφίδρομη και δεν αρκεί απλώς να μιλάς με σαφήνεια, αλλά πρέπει πραγματικά να ακούς και να κατανοείς τι έχουν να πουν οι άλλοι. Λάβε υπόψη τα παρακάτω:

  • Έχε ένα σαφή στόχο στο μυαλό σου - σχεδιάσε τι πρόκειται να πεις και διευκρίνισε το λόγο αυτής της επικοινωνίας. Σκέψου ποια θα μπορούσε να είναι η απάντηση του ατόμου απέναντί σου και πώς θα αντιδρούσες σε αυτή.
  • Κάνε ξεκάθαρο αυτό που θα “παραδώσεις” - να είσαι σαφής ως προς αυτό που λες και να διευκρινίζεις το πώς σχετίζεται με τους μεγαλύτερους σου στόχους. Βεβαιώσου ότι ο ακροατής κατανοεί το νόημά σου και τι δράση πρέπει να γίνει.
  • Άκουσε το συνάδελφό/ την ομάδα σου - σιγουρέψου ότι πραγματικά ακούς αυτό που έχουν να πουν ως απάντησή, δέξου οποιοδήποτε σχόλιο και χρησιμοποίησέ το για να βελτιώσεις τη μελλοντική σου απόδοση. 
  • Κάνε μια κριτική της επικοινωνίας που παραδίδεις - ελέγξε τακτικά την απόδοσή σου. Ήταν αποτελεσματική; Οδήγησε στο αποτέλεσμα που επιθυμούσες; Προσδιόρισε τους τομείς που θα μπορούσαν να βελτιωθούν, καθώς και το πώς θα μπορούσες να κάνεις την επικοινωνία  σου σαφέστερη και καλύτερη στο μέλλον.

Πάρε το χρόνο σου για να συνεργαστείς και να καταλάβεις τους ανθρώπους.

Η κατανόηση του τι παρακινεί τους ανθρώπους είναι ένας άλλος βασικός τομέας που πρέπει να αναπτύξεις προκειμένου να βελτιώσεις τις ηγετικές σου δεξιότητες. Εάν θέλεις να αποκομίσεις τα καλύτερα από τους συναδέλφους ή την ομάδα σου, τότε πρέπει να καταλάβεις τι τους παρακινεί - τι είναι αυτό που θα τους κάνει να εργαστούν ως προς την επίτευξη των στόχων σου και να κάνουν την επιπλέον προσπάθεια.



Ένας καλός ηγέτης θα συνεργαστεί με άλλους σε διαφορετικούς τομείς. Με τη συνεργασία αυτή, θα κατανοήσεις καλύτερα τους στόχους και τις ανάγκες τους, καθώς και τον τρόπο να εργαστείτε από κοινού για να φτάσετε στην επιτυχία.



Αν εργάζεσαι στο μάρκετινγκ, κάνε τακτικές συναντήσεις με εκείνους που βρίσκονται, για παράδειγμα, στις πωλήσεις, και αντάλλαξε πληροφορίες σχετικά με την εύρεση leads, τις εκστρατείες μάρκετινγκ και πωλήσεων, τους επιχειρηματικούς στόχους κλπ.



Η καλύτερη ηγεσία γεννιέται μέσω της ανταλλαγής δεξιοτήτων και ιδεών. Θα είσαι σε θέση να επιτύχεις πολλά περισσότερα ως μέρος μιας ομάδας, παρά ως άτομο μόνο του που δεν μπορεί ή δεν επιθυμεί να συνεργαστεί με άλλους.