ποια είναι η εργασία ενός account manager;

Ως account manager, είσαι υπεύθυνος/η για την επικοινωνία και τη διαχείριση συγκεκριμένου πελάτη/καταναλωτή ή μιας ομάδας πελατών της εταιρείας. Η κύρια αρμοδιότητά σου είναι η ικανοποίηση των πελατών και η δημιουργία και διατήρηση καλών σχέσεων μαζί τους. Φροντίζεις να ικανοποιούνται οι ανάγκες των πελατών σου και αφουγκράζεσαι τις ανησυχίες τους. Ωστόσο, οι απαιτήσεις της εργασίας ποικίλλουν ανάλογα με τις ανάγκες του πελάτη τη συγκεκριμένη στιγμή. Αυτό σημαίνει πως αναλαμβάνεις πολλαπλούς ρόλους και καλείσαι να τους συνδυάζεις για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη. Μπορεί να είσαι από πωλητής/τρια και σύμβουλος οικονομικών ζητημάτων μέχρι εκπρόσωπος εξυπηρέτησης πελατών ή τεχνικής υποστήριξης. Ο ρόλος σου είναι πολυδιάστατος καθώς λειτουργείς ως συνδετικός κρίκος μεταξύ του πελάτη, της ομάδας πωλήσεων και άλλων τμημάτων και ομάδων που ενδέχεται να επηρεάσουν τον λογαριασμό του πελάτη. Μία από τις αρμοδιότητές σου είναι να διασφαλίσεις ότι ο πελάτης παραμένει ικανοποιημένος και πως ο εργοδότης σου έχει ένα σημαντικό κέρδος από την επένδυση που κάνει για την απόκτηση του πελάτη.

Οι επιτυχημένοι/ες account managers δεν επικεντρώνονται στην πώληση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Ο στόχος σου είναι να βοηθάς τους πελάτες ή/και την ομάδα πελατών που έχεις αναλάβει, να επιλύσουν προβλήματα ή να επιτύχουν τους στόχους τους. Είναι σημαντικό να είσαι σε θέση να επικοινωνείς με αποτελεσματικότητα με το προσωπικό, τη διοίκηση και τους πελάτες. Είναι επίσης σημαντικό να βάζεις τις σχέσεις πάνω από τις πωλήσεις και να στοχεύεις στη δημιουργία μακροχρόνιων σχέσεων με τους πελάτες. Ως account manager, χρησιμοποιείς λογισμικό διαχείρισης σχέσεων με πελάτες (CRM) για να διαχειρίζεσαι τα δεδομένα των πελατών.

Θα ταίριαζε η θέση του/της account manager με τις δεξιότητές σου στην εξυπηρέτηση πελατών; Συνέχισε να διαβάζεις για να μάθεις ποιες δεξιότητες και προσόντα χρειάζεσαι για να πετύχεις στο ρόλο του/της account manager. 

θέσεις account manager
1

ο μέσος μισθός ενός account manager

O μέσος μισθός ενός/μιας account manager στην Ελλάδα είναι περίπου 35.000€ ετησίως. Επιπλέον, οι account managers λαμβάνουν κατά μέσο όρο ετήσια μπόνους δύο με πέντε μισθούς. Σε μία entry level θέση, ξεκινάς με χαμηλότερες απολαβές περίπου 22.000€ τον χρόνο. Με την απόκτηση εργασιακής εμπειρίας και επιπρόσθετων εκπαιδευτικών πιστοποιήσεων, οι απολαβές σου αυξάνονται σταδιακά. Για παράδειγμα, ένας/μία senior account manager μπορεί να αμείβεται με περισσότερα από 50.000€ ετησίως.

ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τον μισθό ενός account manager

Ως account manager, οι αποδοχές σου καθορίζονται από διάφορους παράγοντες. Το μέγεθος της εταιρείας στην οποία εργάζεσαι και η εργασιακή εμπειρία σου είναι οι κύριοι παράγοντες καθορισμού των απολαβών σου. Η απόκτηση εκτεταμένης προϋπηρεσίας στην εξυπηρέτηση πελατών, είναι ένα χρήσιμο εφόδιο για να διεκδικήσεις υψηλότερο μισθό. Ακόμη, η κατοχή επιπρόσθετων εκπαιδευτικών πιστοποιήσεων είναι ένα επιπλέον εφόδιο για να αμείβεσαι με υψηλότερες αποδοχές. 

Η εταιρεία και ο κλάδος στον οποίο εργάζεσαι είναι ακόμη δύο παράγοντες που επηρεάζουν τις απολαβές σου. Όταν εργάζεσαι για παράδειγμα σε εταιρείες τεχνολογίας, στα καθήκοντά σου συμπεριλαμβάνεται η παροχή τεχνικής υποστήριξης στους πελάτες. Το εύρος δυσκολίας των καθηκόντων σου και η αξία των υπηρεσιών της εταιρείας είναι ακόμη δύο παράγοντες που καθορίζουν τις απολαβές σου. Ακόμη, η εργασία σε μία μεγάλη εταιρεία είναι πιθανότερο να συνοδεύεται από υψηλότερο μισθό, καθώς οι μεγάλες εταιρείες προσφέρουν επιπλέον παροχές και προνόμια. 

Τέλος, ο τόπος εργασίας σου είναι ένας ακόμη παράγοντας μισθολογικής αύξησης, λόγω του υψηλότερου κόστους ζωής και των διαφορών στις απαιτήσεις της εργασίας. Όταν εργάζεσαι σε μία μεγάλη πόλη, αμείβεσαι με υψηλότερο μισθό, δεδομένου ότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση για account managers στις αστικές περιοχές. 

κατέβασε τον οδηγό μας
2

κατηγορίες account managers

Οι account managers διακρίνονται συνήθως σε δύο κύριες κατηγορίες: 

δύο γυναίκες συναντιούνται σε ένα εστιατόριο
δύο γυναίκες συναντιούνται σε ένα εστιατόριο
3

εργαζόμενος ως account manager

Η εργασία ως account manager είναι μία συναρπαστική καριέρα που σου δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξεις τις δεξιότητές σου στην εξυπηρέτηση πελατών και σε τομείς του marketing. Ανακάλυψε τα καθήκοντα, το περιβάλλον εργασίας και άλλες χρήσιμες πληροφορίες για το ρόλο του/της account manager στην Ελλάδα.

4

τα προσόντα και η εκπαίδευση ενός account manager

Ορισμένα από τα προσόντα και πιστοποιήσεις που είναι απαραίτητα για τον/την account manager περιλαμβάνουν:

  • Εκπαίδευση: για να εργαστείς ως account manager στην Ελλάδα, είναι αναγκαίο να έχεις πτυχίο στη διοίκηση επιχειρήσεων. Ορισμένες ανώτερες θέσεις account manager ενδέχεται να απαιτούν μεταπτυχιακές σπουδές. Χρειάζεται επίσης να έχεις άριστη γνώση της αγγλικής και της ελληνικής γλώσσας. 
  • Εργασιακή εμπειρία: χρειάζεται να έχεις εκτεταμένη εμπειρία για να εργαστείς ως account manager. Μπορείς να αποκτήσεις εμπειρία μέσω θέσεων στην εξυπηρέτηση πελατών και με εργασία σε entry level θέσεις marketing. Οι περισσότερες υψηλόβαθμες θέσεις account manager ορίζουν πως είναι απαραίτητο να έχεις τουλάχιστον τρία έως πέντε χρόνια εργασιακής εμπειρίας. 

οι ικανότητες και δεξιότητες των account managers

Κάποιες από τις ικανότητες και τις δεξιότητες ενός/μιας account manager περιλαμβάνουν:

  • Δεξιότητες επικοινωνίας: είναι ιδιαίτερα σημαντική η αποτελεσματική επικοινωνία τόσο η τηλεφωνική, όσο και επικοινωνία μέσω email. Ακόμη, είναι εξαιρετικά σημαντική η καλή επικοινωνία μεταξύ τμημάτων και ομάδων. Η άνεση και η σαφήνεια είναι κρίσιμες στην επικοινωνία σου με ανώτατα στελέχη, διευθυντές και πωλητές. Τέλος, όταν εργάζεσαι στη θέση του/της account manager αναμένεται να απευθύνεσαι στους πελάτες με επαγγελματισμό και να διατηρείς τις καλύτερες εργασιακές σχέσεις μαζί τους.
  • Γνώση του κλάδου: η βαθιά γνώση της λειτουργίας της εταιρείας και του κάθε πελάτη είναι αναγκαίες για έναν/μία account manager. Καθώς στόχος σου είναι να καλλιεργείς σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες, χρειάζεται να έχεις λεπτομερή γνώση της φιλοσοφίας και της λειτουργίας της εταιρείας όπως και των αναγκών των πελατών της. Η γνώση αυτή σου παρέχει πολύτιμες πληροφορίες και εφόδια για να εντοπίζεις ευκαιρίες ανάπτυξης που ταιριάζουν με τις ανάγκες του πελάτη και με τις υπηρεσίες της εταιρείας. 
  • Διορατικότητα: μία στρατηγική εξαιρετικά ωφέλιμη για τον/την account manager είναι η στόχευση στην οικοδόμηση και διατήρηση μακροπρόθεσμων σχέσεων με τους πελάτες και όχι η στόχευση σε βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα. Για να επιτύχεις αυτό το ζητούμενο, που συνεπάγεται μεγιστοποίηση των κερδών για την εταιρεία σου, είναι απαραίτητο να έχεις διορατικότητα και να δίνεις πάντα προτεραιότητα στην ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης.
  • Ηγετικές ικανότητες: η ηγεσία είναι απαραίτητη για τους/τις account managers επειδή αλληλεπιδρούν με πολλά τμήματα της εταιρείας. Χρειάζεται να έχεις αυτοπεποίθηση και να κερδίζεις το σεβασμό των πελατών και των συναδέλφων σου. Ως account manager αποτελείς έμπνευση για τους πωλητές ώστε να βελτιώσουν το lead generation και να μετατρέψουν τους leads σε πωλήσεις. 
  • Ικανότητες διαπραγμάτευσης: η διαπραγματευτική σου ικανότητα θα σε βοηθήσει να πουλήσεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της εταιρείας στους πελάτες. Ως account manager χρειάζεται επίσης να έχεις καλή αίσθηση του χρόνου και της διαχείρισής του, καλές δεξιότητες παρουσίασης και να γνωρίζεις πότε είναι η κατάλληλη στιγμή να πιέσεις και πότε να κάνεις ένα βήμα πίσω. 
5

FAQs

Εδώ, θα βρεις απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις σχετικά με το επάγγελμα του/της account manager.

thank you for subscribing to your personalised job alerts.