ποια είναι η εργασία ενός digital marketing manager;
Ως digital marketing manager, σχεδιάζεις και υλοποιείς καμπάνιες marketing στα social media και τις digital πλατφόρμες. Προωθείς τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μιας εταιρείας και ενισχύεις το brand awareness στον ψηφιακό χώρο. Επιπλέον, διαδραματίζεις σημαντικό ρόλο στην αύξηση της επισκεψιμότητας στον ιστότοπο της εταιρείας και στην απόκτηση υποψήφιων πελατών.
Οι digital marketing managers εντοπίζουν και αξιολογούν τις νέες ψηφιακές τεχνολογίες και αναζητούν τρόπους για να αξιοποιήσουν καινούργιες ευκαιρίες για τους σκοπούς του marketing. Ακόμη, χρησιμοποιείς εργαλεία web analytics για να βελτιστοποιήσεις τις καμπάνιες μέσω των social media, του email marketing και τoυ search marketing.
Για παράδειγμα, στο search marketing, βρίσκεις τρόπους για τη βελτίωση της ορατότητας των προϊόντων του πελάτη σου μέσω περιεχομένου στο διαδίκτυο. Χρησιμοποιείς web analytics για να βρεις πληροφορίες σχετικά με το κοινό που στοχεύεις. Ο ρόλος σου περιλαμβάνει συνεργασία με social media managers και άλλους marketing specialists για να διασφαλίσετε ότι τα μηνύματα της εταιρείας ευθυγραμμίζονται σε όλα τα κανάλια marketing.
Το μέγεθος της επιχείρησης καθορίζει πόσο πρακτικός θα είναι ο ρόλος σου. Για παράδειγμα, σε μία μικρή startup, στις αρμοδιότητές σου είναι να δημιουργήσεις τη στρατηγική marketing, να σχεδιάσεις την εκτέλεσή της και να εφαρμόσεις καθεμιά από τις καμπάνιες digital marketing. Σε μεγάλες εταιρείες, συνεργάζεσαι με μία μεγάλη ομάδα marketing και επικεντρώνεσαι στη στρατηγική, την εκτέλεση και την ανάθεση εργασιών σε άλλα μέλη της ομάδας. Ως digital marketing manager, μπορείς να εργαστείς σε διάφορες εταιρείες, όπως επιχειρήσεις τεχνολογίας, χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, εταιρείες τηλεπικοινωνιών και εταιρείες παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών marketing.
Θα ταίριαζε η εργασία του/της digital marketing manager με τις πρωτότυπες ιδέες, τις δεξιότητες και τη δημιουργικότητά σου; Συνέχισε να διαβάζεις για να μάθεις ποιες ικανότητες και προσόντα χρειάζεσαι για να πετύχεις στο ρόλο του/της digital marketing manager.
θέσεις digital marketing managerο μέσος μισθός ενός digital marketing manager
Ο μέσος μισθός ενός/μιας digital marketing manager στην Ελλάδα είναι 42.000€ τον χρόνο. Ως digital marketing manager, υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που επηρεάζουν την αμοιβή σου. Για παράδειγμα, η θέση σου στην εταιρεία και το εύρος των καθηκόντων σου, επηρεάζουν τις απολαβές σου. Όταν είσαι σε entry level θέση, ξεκινάς με μέσο μισθό 20.000€ το χρόνο. Καθώς αποκτάς πρόσθετες ευθύνες, πιθανότατα θα κερδίζεις υψηλότερη αμοιβή. Οι πιο υψηλές απολαβές για τους/τις digital marketing managers στην Ελλάδα μπορούν να ξεπεράσουν τα 56.000€ ετησίως, κάτι το οποίο παρατηρείται κατα κύριο λόγο σε μεγαλύτερους οργανισμούς.
ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τον μισθό ενός digital marketing manager;
Οι κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν τις απολαβές σου είναι τα εκπαιδευτικά σου προσόντα και η εμπειρία σου. Όταν πληροίς τις ελάχιστες προδιαγραφές για το ρόλο, αμείβεσαι με έναν χαμηλότερο μισθό. Οι περισσότεροι εργοδότες πληρώνουν υψηλότερους μισθούς όταν έχεις περισσότερα προσόντα ή πιστοποιήσεις που επιβεβαιώνουν την εξειδίκευσή σου. Η εμπειρία σου, επίσης καθορίζει τον μισθό σου. Όταν έχεις περισσότερα χρόνια εμπειρίας και ένα portfolio με τις δουλειές σου, μπορείς να διεκδικήσεις υψηλότερο μισθό.
Το μέγεθος της εταιρείας επηρεάζει κι αυτό τις απολαβές σου. Η εργασία σε μία μικρή εταιρεία μπορεί να περιορίσει την αμοιβή σου λόγω των περιορισμένων πόρων. Σε μια μεγάλη όμως εταιρεία, αμείβεσαι με υψηλότερο μισθό λόγω της πολυπλοκότητας των καθηκόντων σου και των πόρων που διατίθενται από την εταιρεία.
κατηγορίες digital marketing managers
Ορισμένες από τις διαθέσιμες ειδικότητες των digital marketing managers είναι:
-
social media marketers
Ως digital marketing manager, επικεντρώνεσαι στην αύξηση της επισκεψιμότητας και της αλληλεπίδρασης και στην ενίσχυση του brand awareness στις social media πλατφόρμες. Η εργασία σου περιλαμβάνει τη δημοσίευση περιεχομένου σχετικού με το κοινό σου, με στόχο να βελτιώσεις τα conversions και να το καθοδηγήσεις μέσω του sales funnel (χωνί πωλήσεων) σε κάποια ενέργεια.
-
content marketers
Ορισμένοι/ες digital marketing managers εξειδικεύονται στο content marketing (marketing περιεχομένου), το οποίο περιλαμβάνει τη δημιουργία περιεχομένου και ιστοριών για να παρέχεις πληροφορίες στο κοινό-στόχο. Χτίζεις σχέσεις με δυνητικούς πελάτες προσφέροντάς τους περιεχόμενο που είναι σχετικό, ενδιαφέρον και έχει αξία (value).
-
search engine optimization marketers
Ως digital marketer, μπορείς να εξειδικευτείς στη βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης (SEO) για να ενισχύσεις την οργανική επισκεψιμότητα (traffic) στο site του εργοδότη σου. Οι τακτικές που θα ακολουθήσεις έχουν ως στόχο να δημιουργήσουν ποιοτικά leads και να βελτιώσουν τα ποσοστά μετατροπής (conversion rates). Ακόμη, χρησιμοποιείς τακτικές marketing μηχανών αναζήτησης (SEM) για να ενισχύσεις το brand awareness.
εργαζόμενος ως digital marketing manager
Η εργασία ως digital marketing manager περιλαμβάνει τη βελτίωση του brand awareness και τη δημιουργία traffic για την επιχείρηση στον ψηφιακό χώρο. Εάν ενδιαφέρεσαι για το ρόλο, διάβασε παρακάτω για να ανακαλύψεις τις προοπτικές επαγγελματικής εξέλιξης και τα καθημερινά καθήκοντα των digital marketing managers.
-
ποια είναι τα καθήκοντα ενός digital marketing manager;
Μερικά από τα καθήκοντα και τις ευθύνες ενός/μιας digital marketing manager περιλαμβάνουν:
- Σχεδιασμός διαφημιστικής καμπάνιας: ως digital marketing manager, η κύρια ευθύνη σου είναι να προωθήσεις τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μιας εταιρείας. Αυτό σημαίνει ότι αναπτύσσεις διαφημιστικές καμπάνιες. Σχεδιάζεις όλες τις λεπτομέρειες της εκστρατείας, από τη δημιουργία και τη συγγραφή περιεχομένου έως τις προωθητικές ενέργειες για τους πελάτες. Ο σχεδιασμός των εκστρατειών απαιτεί την κατανόηση της αγοράς ώστε να διασφαλίσεις ότι παρέχεις αξία στον πελάτη και ότι οι προωθητικές ενέργειες που ακολουθείς σχετίζονται με ένα ευρύ κοινό.
- Επίβλεψη της δημιουργίας περιεχομένου: όλες οι καμπάνιες digital marketing χρειάζονται τη δημιουργία περιεχομένου για να πετύχουν. Μπορεί να είναι πολύπλοκο υλικό, όπως η δημιουργία βίντεο ή απλό περιεχόμενο, όπως ο σχεδιασμός banners και η δημιουργία white papers ή ebooks. Ως digital marketing manager, επιβλέπεις τη δημιουργία περιεχομένου ή σχεδιάζεις το περιεχόμενο μόνος/η σου. Όταν δημιουργείς περιεχόμενο, καθορίζεις τον τύπο και την ιδανική θέση του στο marketing funnel.
- Διαχείριση διαφημιστικών εκστρατειών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: ως digital marketing manager, είναι απαραίτητο να κατανοείς τις social media πλατφόρμες και τους καλύτερους τρόπους για να προσεγγίσεις το κοινό σου. Η εργασία σου περιλαμβάνει τη διαχείριση των followers για να εξασφαλίσεις τη μέγιστη αλληλεπίδραση, τον αντίκτυπο και τις πωλήσεις. Ελέγχεις τον τύπο του περιεχομένου και το branding της εταιρείας για να εξασφαλίσεις ότι διατηρούν καλή φήμη. Εκπαιδεύεις επίσης, την ομάδα σου στη χρήση εργαλείων διαφήμισης για τα social media με σκοπό να αυξηθεί η επισκεψιμότητα.
- Επικοινωνία των στρατηγικών digital marketing στους πελάτες: ως digital marketing manager, ενημερώνεις την εταιρεία σου για την αξία μιας εκστρατείας και εξηγείς τα ποσοστά μετατροπής κάθε καμπάνιας. Εξασφαλίζεις επίσης, ότι οι πελάτες κατανοούν την αξία των στρατηγικών digital marketing.
- Διαχείριση του email marketing: η εργασία σου είναι να δημιουργήσεις στρατηγικές email marketing και να επιβλέπεις την εφαρμογή τους. Ενώ δεν δημιουργείς περιεχόμενο για το email marketing, είσαι η κινητήρια δύναμη πίσω από την προσέγγιση και τη στρατηγική. Για παράδειγμα, καθορίζεις τα newsletters που αποστέλλονται μηνιαίως στους πελάτες. Δημιουργείς επίσης, διαφημίσεις φιλικές για κινητά.
-
το περιβάλλον εργασίας ενός digital marketing manager
Οι digital marketing managers εργάζονται σε διάφορους κλάδους που χρειάζονται υπηρεσίες digital marketing ή εταιρείες παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών που προσφέρουν εξειδικευμένες υπηρεσίες digital marketing. Εργάζεσαι σε γραφείο, ανεξάρτητα από τον τομέα της επιχείρησης ή τον εργοδότη σου. Το περιβάλλον είναι συνεργατικό και είναι απαραίτητο να έχεις ομαδικό πνεύμα, καθώς αλληλεπιδράς συνεχώς με ομάδες ψηφιακού marketing.
Αφιερώνεις το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου εργασίας σου δουλεύοντας στον υπολογιστή ή χρησιμοποιώντας το τηλέφωνο για να επικοινωνείς με συναδέλφους. Ο ρόλος περιλαμβάνει ελάχιστα ταξίδια και μετακινήσεις, αλλά ενδέχεται να παρακολουθείς συνέδρια και να πραγματοποιείς meetings εκτός του γραφείου. Μπορείς επίσης να εργάζεσαι και απομακρυσμένα (remote work).
-
ποιοι είναι οι συνάδελφοί σου;
Ως digital marketing manager, συνεργάζεσαι με επαγγελματίες στο marketing και στις πωλήσεις. Συνεργάζεσαι με social media managers, digital marketing specialists και marketing managers για να βελτιώσεις το brand awareness. Ακόμη, συνεργάζεσαι με web developers, SEO specialists, product managers και content writers για να δημιουργήσεις websites φιλικά προς τον χρήστη και πολύτιμο περιεχόμενο.
-
το ωράριο εργασίας ενός digital marketing manager
Οι περισσότεροι/ες digital marketing managers εργάζονται με πλήρη απασχόληση για 40 ώρες την εβδομάδα. Ανάλογα με τις ευθύνες σου, η εργάσιμη εβδομάδα σου διαμορφώνεται είτε με κανονικό ωράριο εργασίας, είτε με πιο ευέλικτο πρόγραμμα. Ορισμένοι εργοδότες προσφέρουν ευκαιρίες μερικής απασχόλησης ή σου επιτρέπουν να εργάζεσαι από το σπίτι. Οι digital marketing managers εργάζονται επίσης ως freelancers ή με συμβάσεις βραχυπρόθεσμης απασχόλησης.
-
οι ευκαιρίες ανέλιξης ενός digital marketing manager
Έχεις εξαιρετικές προοπτικές καριέρας επειδή το digital marketing είναι το μέλλον της προώθησης προϊόντων και του brand awareness. Μπορείς να ειδικευτείς σε συγκεκριμένους τομείς του, όπως το social media marketing, το email marketing ή η δημιουργία περιεχομένου. Εάν θέλεις να εξελιχθείς καλό είναι να στραφείς σε υψηλότερους ρόλους πωλήσεων και marketing, όπως είναι ο business development manager ή ο marketing director.
-
τα πλεονεκτήματα της εύρεσης εργασίας ως digital marketing manager μέσω της randstad
Η Randstad προσφέρει μια σειρά από πλεονεκτήματα:
- ένα άτομο επικοινωνίας πάντα διαθέσιμο στο οποίο μπορείς να απευθυνθείς και να ζητήσεις βοήθεια.
- ευρύ φάσμα θέσεων εργασίας στην περιοχή σου.
τα προσόντα και η εκπαίδευση ενός digital marketing manager
Η κατοχή σχετικών πιστοποιήσεων και πτυχίου είναι σημαντική προϋπόθεση για να γίνεις digital marketing manager στην Ελλάδα. Μερικά από τα προσόντα που είναι σχετικά με το ρόλο περιλαμβάνουν:
- Εκπαίδευση: στην Ελλάδα, οι περισσότεροι εργοδότες ζητούν πτυχίο marketing ή επικοινωνίας για να εργαστείς ως digital marketing manager. Ένα τέτοιο πτυχίο παρέχει μία ισχυρή βάση στη διαφήμιση και στο brand strategy. Ακόμη, ενώ ένα μεταπτυχιακό δεν είναι υποχρεωτικό, σε βοηθά να ξεχωρίσεις στην αγορά εργασίας. Καλό είναι επίσης, να εξετάσεις το ενδεχόμενο να αποκτήσεις πιστοποιήσεις στο digital marketing ή στο social media marketing.
- Εμπειρία: χρειάζεσαι μεγάλη εμπειρία για να εργαστείς ως digital marketing manager. Μπορείς να βελτιώσεις την εμπειρία σου μέσω πρακτικής άσκησης ή entry level ρόλων στο digital marketing. Μπορείς να παρακολουθήσεις επίσης, συνέδρια για το digital marketing και online μαθήματα για να βελτιώσεις τις δεξιότητές σου.
οι ικανότητες και δεξιότητες του digital marketing manager
Κάποιες από τις ικανότητες και τις δεξιότητες ενός/μιας digital marketing manager περιλαμβάνουν:
- Στρατηγική σκέψη: η στρατηγική σκέψη είναι ζωτικής σημασίας στο digital marketing. Χρειάζεσαι δεξιότητες στρατηγικής σκέψης για να σκεφθείς αποτελεσματικά και να χρησιμοποιήσεις στρατηγικές marketing ώστε να βελτιώσεις τα ποσοστά μετατροπής σε διάφορα κανάλια digital marketing.
- Ανάλυση δεδομένων: η ανάλυση δεδομένων σε βοηθά να ελέγξεις την απόδοση των εκστρατειών που έχεις δημιουργήσει και τους τρόπους βελτίωσης του brand awareness. Χρειάζεσαι δεξιότητες ανάλυσης για να αξιολογείς τα δεδομένα και να κατανοείς τα σημεία που χρειάζονται βελτίωση.
- Επικοινωνιακές δεξιότητες: ως digital marketing manager, αλληλεπιδράς καθημερινά με πολλούς ανθρώπους και επαγγελματίες. Χρειάζεται να συνεργάζεσαι καλά με τους άλλους και να επικοινωνείς με σαφήνεια, οπότε οι δεξιότητες που σχετίζονται με την ομαδική εργασία σού είναι απαραίτητες. Οι καλές επικοινωνιακές δεξιότητες σε βοηθούν επίσης, να είσαι καλός ακροατής/τρια και να διαπραγματεύεσαι συμβόλαια με επιτυχία.
- Διαχείριση χρόνου: οι digital marketing managers, διαχειρίζονται πολλαπλές εργασίες και χρειάζεται να έχουν γρήγορα αντανακλαστικά, καθώς αντιμετωπίζουν και επιλύουν προβλήματα πολύ γρήγορα. Επομένως, είναι απαραίτητο να διαθέτεις εξαιρετικές δεξιότητες διαχείρισης χρόνου για να ανταπεξέρχεσαι στις προθεσμίες και να καθορίζεις αποτελεσματικά τους χρόνους εργασίας σου.
- Έμφαση στη λεπτομέρεια: ως digital marketing manager, δίνεις πολλή προσοχή στη λεπτομέρεια. Έτσι, διασφαλίζεις ότι ακολουθούνται τα brand guidelines και δεν υπάρχουν λάθη στις καμπάνιες. Ο συνδυασμός της προσοχή στις λεπτομέρειες με το δημιουργικό σου ταλέντο σε βοηθούν να διαπρέψεις στο ρόλο σου.
FAQs
Εδώ, θα βρεις απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις σχετικά με το επάγγελμα του/της digital marketing manager.
-
ποια είναι τα καθήκοντα ενός digital marketing manager;
Ως digital marketing manager, σχεδιάζεις και υλοποιείς στρατηγικές marketing και διαφήμισης. Επίσης, συντονίζεις τις δραστηριότητες marketing στον ψηφιακό χώρο, από την προετοιμασία του περιεχομένου μέχρι τη διαχείριση διαφημίσεων στα social media και την επικοινωνία με τους δυνητικούς πελάτες. Είσαι, τέλος, υπεύθυνος/η για τη διαχείριση της ομάδας digital marketing.
-
τι αποδοχές έχει ένας digital marketing manager στην ελλάδα;
Οι digital marketing managers έχουν απολαβές κατά μέσο όρο 42.000€ ετησίως. Η αμοιβή σου διαφέρει ανάλογα με την εμπειρία και τα ακαδημαϊκά σου προσόντα. Γι' αυτό, σε μια entry level θέση, ξεκινάς με μισθό περίπου 20.000€ ετησίως, ενώ οι πιο έμπειροι/ες digital marketing managers μπορεί να αμείβονται με πάνω από 56.000€ ετησίως.
-
ποια είναι τα κύρια προσόντα ενός digital marketing manager;
Ως digital marketing manager, δημιουργείς τις στρατηγικές digital marketing. Επομένως, χρειάζεται να έχεις στρατηγική και κριτική σκέψη, όπως και καινούριες ιδέες για να δημιουργήσεις καμπάνιες που θα ενισχύσουν το brand awareness του οργανισμού. Οι αναλυτικές σου δεξιότητες σε βοηθούν επίσης, να αξιολογείς τις τάσεις της αγοράς και να δημιουργείς τις πιο αποτελεσματικές καμπάνιες.
-
είναι η εργασία του digital marketing μία IT θέση;
Παρόλο που το digital marketing βασίζεται στην τεχνολογία και στα ψηφιακά εργαλεία, δεν είναι μια θέση που ανήκει στον τομέα της πληροφορικής (IT). Οι IT θέσεις περιλαμβάνουν την ανάπτυξη και τη συντήρηση συστημάτων υπολογιστών, ενώ το digital marketing βασίζεται μόνο στα εργαλεία για την εκτέλεση των projects που αφορούν στο marketing.
-
είναι η εργασία στο digital marketing μια εργασία με άγχος;
Η εργασία στον τομέα του digital marketing είναι μια φιλόδοξη καριέρα με προοπτικές, αλλά όπως κάθε άλλη εργασία, έχει απαιτήσεις και παράγοντες δυνητικού στρες. Προσόντα όπως η διαχείριση του χρόνου και η κριτική σκέψη μπορούν να σε βοηθήσουν να μειώσεις τα επίπεδα του στρες.
-
πώς βρίσκω εργασία ως digital marketing manager;
Τα βήματα για την αναζήτηση εργασίας ως digital marketing manager είναι απλά. Ξεκίνα την αναζήτηση στις θέσεις εργασίας μας. Βρήκες αυτό που σου ταιριάζει; Τότε συμπλήρωσε την αίτησή σου χρησιμοποιώντας την επιλογή ‘κάνε την αίτησή σου’ στο πάνω δεξιά μέρος της σελίδας. Δεν υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις εργασίας αυτή τη στιγμή; Τότε συνδέσου ή δημιούργησε ένα λογαριασμό για να ανεβάσεις το βιογραφικό σου ώστε να μπορεί να επικοινωνήσει μαζί σου ένας/μια υπεύθυνος/η προσλήψεων εάν προκύψει ανάλογη θέση εργασίας.