ποια είναι η εργασία ενός HR administrator;
Ο ρόλος του/της HR Administrator συνδυάζει διοικητικές ευθύνες με καθήκοντα ανθρώπινου δυναμικού. Ενώ ορισμένες εταιρείες εστιάζουν μόνο στις διοικητικές πλευρές, πολλές φορές ο/η HR Administrator καλύπτει και τις δύο διαστάσεις.
Αν και ο/η HR Administrator δεν εμπλέκεται άμεσα στην εξυπηρέτηση των εργαζομένων, είναι υπεύθυνος/η για τη διαχείριση των εταιρικών πολιτικών, των δεδομένων και την αξιολόγηση των εργασιακών σχέσεων.
Συχνά υπάρχει σύγχυση μεταξύ του/της HR Administrator και του/της HR Generalist, καθώς πολλοί θεωρούν ότι πρόκειται για την ίδια θέση. Ωστόσο, οι ρόλοι είναι διαφορετικοί. Ο/Η HR Generalist διαχειρίζεται όλα τα θέματα που αφορούν τους εργαζόμενους, ενώ ο/η HR Administrator υποστηρίζει τον/την HR Manager με καθημερινές εργασίες όπως προσλήψεις, διαχείριση συστημάτων δεδομένων HR και τεκμηρίωση πολιτικών της εταιρείας.
Σε μεγάλες εταιρείες, ο ρόλος του/της HR Administrator μπορεί να είναι εξειδικευμένος, π.χ. στη μισθοδοσία ή στην καταχώρηση δεδομένων. Αντίθετα, σε μικρές εταιρείες, ο/η HR Administrator αναλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα καθηκόντων, από τις προσλήψεις και την εκπαίδευση μέχρι τη διαχείριση των εργασιακών σχέσεων. Αυτό προσφέρει ευρύτερη εμπειρία και ευκαιρίες για ανάπτυξη σε όλο το φάσμα του HR.
Η κατανόηση της πολυπλοκότητας της διαχείρισης δεδομένων είναι κρίσιμη, καθώς συνδέει τους εργαζόμενους με τη διοίκηση. Οι επικοινωνιακές δεξιότητες και η ικανότητα τεχνικής επικοινωνίας είναι επίσης απαραίτητες για την επιτυχία στον ρόλο του/της HR Administrator.
Σου ταιριάζει η θέση του/της HR Administrator; Συνέχισε να διαβάζεις για να μάθεις ποιες ικανότητες και προσόντα χρειάζονται για να διαπρέψεις σε αυτόν τον ρόλο.
θέσεις HR administratorο μέσος μισθός ενός HR administrator
O μέσος μισθός ενός/μιας HR administrator στην Ελλάδα είναι 23.500€ ετησίως. Το πακέτο αποδοχών σου διαμορφώνεται από παράγοντες όπως είναι η εργασιακή εμπειρία και τα προσόντα. Σε μία entry level θέση, αμείβεσαι με μισθό περίπου 17.500€ τον χρόνο. Όταν όμως έχεις αποκτήσει εκτεταμένη εμπειρία, λαμβάνεις υψηλότερες αποδοχές, ύψους κατά προσέγγιση 28.000€ ετησίως.
ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τον μισθό ενός HR administrator
Οι αποδοχές ενός/μιας HR administrator εξαρτώνται από διάφορους παράγοντες. Η εμπειρία, οι σπουδές, η πολυπλοκότητα των καθηκόντων, το μέγεθος της εταιρείας και η τοποθεσία διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στον καθορισμό του μισθού.
Στα αρχικά στάδια της καριέρας σου, οι αποδοχές σου είναι χαμηλότερες λόγω της περιορισμένης εμπειρίας που διαθέτεις. Με την ανάπτυξη των δεξιοτήτων και την απόκτηση εμπειρίας, οι αποδοχές σου αυξάνονται σταδιακά.
Σε μεγάλες εταιρείες, οι αρμοδιότητες του/της HR administrator είναι πιο σύνθετες και περιλαμβάνουν επιπλέον διοικητικές εργασίες. Συνεπώς, οι αποδοχές είναι υψηλότερες σε σχέση με μικρότερες εταιρείες, όπου ο όγκος εργασίας είναι μικρότερος και η πολυπλοκότητα των καθηκόντων μειωμένη.
Επιπλέον, η τοποθεσία μπορεί να επηρεάσει τις απολαβές σου. Σε μεγάλες πόλεις, όπου η ζήτηση για HR professionals είναι αυξημένη, οι αποδοχές είναι υψηλότερες. Συνοψίζοντας, οι αμοιβές ενός/μιας HR administrator διαμορφώνονται λαμβάνοντας υπόψη διάφορα κριτήρια.
κατηγορίες HR administrators
Ως HR administrator, έχεις τη δυνατότητα να εξειδικευτείς σε ένα συγκεκριμένο αντικείμενο και να έχεις καθορισμένες αρμοδιότητες. Ορισμένες κατηγορίες των HR administrators περιλαμβάνουν:
-
HR coordinators
Ως HR coordinator, διευκολύνεις την ομαλή υλοποίηση προγραμμάτων του ανθρώπινου δυναμικού. Τα καθήκοντά σου περιλαμβάνουν τον προγραμματισμό ενημερώσεων για νέους υπαλλήλους, τον συντονισμό εκπαιδευτικών σεμιναρίων και την αντιμετώπιση ζητημάτων εργαζομένων. Επιπλέον, ασχολείσαι με την έρευνα τάσεων στον κλάδο και συμβάλλεις στη δημιουργία βελτιωμένων διαδικασιών HR για την εταιρεία.
-
employee relations
Ως employee relations στο πεδίο των εργασιακών σχέσεων, συμβάλλεις στη διατήρηση ενός αρμονικού εργασιακού περιβάλλοντος. Αυτό περιλαμβάνει την αντιμετώπιση μη αποδεκτής συμπεριφοράς, καθώς και την επίλυση συγκρούσεων μεταξύ υπαλλήλων. Διαδραματίζεις ουσιαστικό ρόλο στην επίλυση διαφωνιών και τη διασφάλιση ενός θετικού κλίματος συνεργασίας μεταξύ συναδέλφων.
εργαζόμενος ως HR administrator
Εάν ενδιαφέρεσαι για μία καριέρα ως HR administrator, είναι χρήσιμο να συνεχίσεις να διαβάζεις για να ανακαλύψεις περισσότερες χρήσιμες πληροφορίες για τη θέση όπως είναι το ωράριο εργασίας και τα συγκεκριμένα καθήκοντα που περιλαμβάνει.
-
ποια είναι τα καθήκοντα ενός HR administrator;
Κάθε εταιρεία ορίζει δικές της συγκεκριμένες αρμοδιότητες στους/στις HR administrators, παρόλα αυτά κάποια γενικά καθήκοντά τους περιλαμβάνουν:
- Διαχείριση αρχείων υπαλλήλων: ως HR administrator, διατηρείς τα αρχεία των υπαλλήλων σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Συγκεντρώνεις και καταγράφεις όλα τα απαραίτητα στοιχεία, διασφαλίζεις ότι είναι έγκυρα και ενημερωμένα και τα παρέχεις όποτε χρειάζεται. Πέρα από την επικύρωση, ενσωματώνεις τα στοιχεία στο πληροφοριακό σύστημα διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού (HRIS) της εταιρείας.
- Οργάνωση συνεντεύξεων: οι HR administrators, συνεργάζονται στενά με τους recruiters για να εξασφαλίσουν την ύπαρξη των απαραίτητων πόρων για τη διεξαγωγή συνεντεύξεων. Πιο αναλυτικά, στις αρμοδιότητές σου είναι να συγκεντρώνεις τους υποψηφίους που προκρίθηκαν και να διασφαλίζεις ότι ο/η hiring manager έχει τα απαραίτητα αρχεία. Επιπλέον, οργανώνεις τους χώρους συνέντευξης και επικοινωνείς με τους υποψηφίους. Διατηρείς επαφή μαζί τους καθόλη τη διάρκεια της διαδικασίας στελέχωσης.
- Καταχώριση και διατήρηση πολιτικών και διαδικασιών της εταιρείας: κάθε φορά που οι managers τροποποιούν τις πολιτικές και τις διαδικασίες ανθρώπινου δυναμικού του οργανισμού ή της εταιρείας, αυτές διαβιβάζονται στον/στην HR administrator. Το καθήκον σου είναι να καταγράψεις τις αλλαγές στο HRIS και να ενημερώσεις τους υπόλοιπους εργαζομένους. Ορισμένες φορές, οργανώνεις εκπαιδεύσεις για να εξασφαλίσεις ότι το προσωπικό της εταιρείας είναι εξοικειωμένο με τις νέες διαδικασίες.
- Προετοιμασία διαδικασιών ενσωμάτωσης: ως HR administrator, διασφαλίζεις ότι οι νεοπροσληφθέντες αισθάνονται ευπρόσδεκτοι οργανώνοντας τις διαδικασίες ενσωμάτωσής τους (onboarding process). Πραγματοποιείς ξενάγηση στο γραφείο και εγγραφή στο πληροφοριακό σύστημα (IT), προετοιμάζεις τον χώρο εργασίας τους και επισημαίνεις απαιτούμενες επιπλέον δεξιότητες που χρειάζεται να αναπτύξουν.
- Διαχείριση δεδομένων μισθοδοσίας: το καθήκον σου είναι να συγκεντρώσεις τα απαραίτητα δεδομένα για την επεξεργασία της μισθοδοσίας. Αυτό σημαίνει ότι ελέγχεις την ακρίβεια των δεδομένων και διασφαλίζεις ότι η ομάδα μισθοδοσίας διαθέτει τα σχετικά στοιχεία που χρειάζεται.
- Διαχείριση αιτημάτων υπαλλήλων: ως HR administrator, αποτελείς το πρώτο σημείο επαφής μεταξύ εργαζομένων και διοίκησης. Το καθήκον σου είναι να διαβιβάσεις τα αιτήματα και τις ερωτήσεις των υπαλλήλων στον manager. Επίσης, διευκρινίζεις ερωτήματα που προκύπτουν από τις πολιτικές ή τις διαδικασίες της εταιρείας.
-
το περιβάλλον εργασίας ενός HR administrator
Ως HR administrator, η εργασία σου είναι κυρίως εργασία γραφείου. Περνάς την ημέρα σου εξετάζοντας δεδομένα ανθρώπινων πόρων και προετοιμάζοντας τα απαραίτητα έγγραφα στο γραφείο. Ενίοτε, ταξιδεύεις για να οργανώσεις εκπαιδεύσεις ή συνεντεύξεις εάν η εταιρεία τις διεξάγει σε εξωτερικούς χώρους. Οι περισσότεροι/ες HR administrators εργάζονται εσωτερικά, παρέχοντας υπηρεσίες σε έναν εργοδότη. Ωστόσο, ορισμένοι/ες απασχολούνται σε εταιρείες συμβούλων ανθρώπινου δυναμικού και παρέχουν υπηρεσίες σε διάφορους πελάτες. Αυτό σημαίνει ότι κατά καιρούς επισκέπτεσαι τους πελάτες σου.
-
ποιοι είναι οι συνάδελφοί σου;
Ανάλογα με την εταιρεία στην οποία εργάζεσαι, οι συνάδελφοί σου μπορεί να είναι HR generalists, recruiters και headhunters. Επίσης, συνεργάζεσαι με office managers, γραμματειακή υποστήριξη/υπαλλήλους γραφείου και HR managers. Τέλος, είναι πιθανό να συνεργαστείς με επαγγελματίες όπως είναι οι HR business partners, οι marketing managers και οι διευθυντές πωλήσεων.
-
το ωράριο εργασίας ενός HR administrator
Το ωράριο εργασίας σου ως HR administrator εξαρτάται από το αν εργάζεσαι με πλήρη ή μερική απασχόληση. Ανάλογα με την εταιρεία και το ρόλο σου, οι ώρες εργασίας σου κυμαίνονται από 35 έως 40 ώρες την εβδομάδα. Στη μερική απασχόληση, όπου και υπάρχουν ευκαιρίες εργασίας σε συμβουλευτικές εταιρείες, το ωράριό σου είναι μειωμένο και μπορεί να διαμορφωθεί ανάλογα με τις ανάγκες της εταιρείας και τις δικές σου προτιμήσεις.
-
οι ευκαιρίες ανέλιξης ως HR administrator
Σε μεγάλες εταιρείες, ο ρόλος του/της HR administrator αποτελεί μια entry level θέση στον τομέα του HR, ένα εφαλτήριο για σημαντική επαγγελματική εξέλιξη σε διάφορους κλάδους του HR. Πιο συγκεκριμένα έχεις τη δυνατότητα να εξελιχθείς και να αποκτήσεις μία διευθυντική θέση ή να ειδικευτείς σε διάφορους τομείς του HR. Οι περισσότεροι/ες HR administrators αναβαθμίζουν τα προσόντα τους και γίνονται HR managers, HR strategists και στη συνέχεια HR directors. Εναλλακτικά, υπάρχουν διαθέσιμες ειδικεύσεις για τους/τις HR administrators, όπως payroll specialists, employee relations specialists ή recruiters. Τέλος, μπορείς να προχωρήσεις σε συμβουλευτικούς ρόλους αφού αποκτήσεις τις απαραίτητες ειδικές γνώσεις του κλάδου και αρκετά χρόνια εμπειρίας.
-
τα πλεονεκτήματα της εύρεσης εργασίας ως HR administrator μέσω της randstad
Η Randstad προσφέρει μια σειρά από πλεονεκτήματα:
- ένα άτομο επικοινωνίας πάντα διαθέσιμο στο οποίο μπορείτε να απευθυνθείτε και να ζητήσετε βοήθεια.
- ευρύ φάσμα θέσεων εργασίας στην περιοχή σας.
τα προσόντα και η εκπαίδευση ενός HR administrator
Για να εργαστείς ως HR administrator στην Ελλάδα, είναι απαραίτητο να διαθέτεις τα παρακάτω προσόντα:
- Εκπαίδευση: για να γίνεις HR administrator, χρειάζεται να αποκτήσεις πτυχίο στη διαχείριση ανθρωπίνων πόρων ή σε συναφές αντικείμενο. Το πτυχίο θα σε εφοδιάσει με τις απαραίτητες γνώσεις για τον τρόπο λειτουργίας του ανθρώπινου δυναμικού και θα σε βοηθήσει παράλληλα να γνωρίσεις βαθύτερα το αντικείμενο εργασίας σου.
- Εργασιακή εμπειρία: καθώς ο ρόλος του/της HR administrator σε εισάγει στον κόσμο του HR, δεν χρειάζεσαι μεγάλη εμπειρία για να βρεις εργασία. Ωστόσο, οποιαδήποτε προηγούμενη εμπειρία στον τομέα των ανθρωπίνων πόρων θα αυξήσει τις πιθανότητές σου να προσληφθείς. Ακόμη, καλό είναι να γνωρίζεις ότι οι περισσότερες εταιρείες παρέχουν εκπαίδευση κατά τη διάρκεια της εργασίας σου για να σε βοηθήσουν να εξοικειωθείς με τα συστήματα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού. Συνεπώς, δεν είναι αναγκαίο να έχεις προηγούμενη εξειδίκευση σε αυτά τα συστήματα.
οι ικανότητες και δεξιότητες των HR administrators
Ως HR administrator, χρειάζεται να έχεις έναν συνδυασμό δεξιοτήτων για να επιτύχεις, συμπεριλαμβανομένων:
- Τεχνολογικές δεξιότητες: οι βασικές δεξιότητες χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών σού είναι απαραίτητες για τη διαχείριση δεδομένων και άλλες λειτουργίες HR. Η γνώση των εφαρμογών MS office, όπως excel, powerpoint και word, σε διευκολύνουν, απλοποιώντας τα καθημερινά σου καθήκοντα.
- Οργανωτικές δεξιότητες: ο ρόλος σου καθιστά αναγκαίο να διαχειρίζεσαι πολλές αρμοδιότητες ταυτόχρονα, οπότε οι οργανωτικές δεξιότητες είναι πολύ απαραίτητες. Αυτές οι δεξιότητες θα σε βοηθήσουν να ιεραρχήσεις τα καθήκοντα και να βελτιώσεις την αποδοτικότητά σου.
- Άριστες επικοινωνιακές δεξιότητες: ανάμεσα στις δεξιότητες που χρειάζεται να διαθέτεις είναι η καλή και αποτελεσματική επικοινωνία με τους συναδέλφους σου. Χρειάζεται να έχεις ευχάριστο και επαγγελματικό τρόπο έκφρασης, αλλά και ικανότητα διασαφήνισης ερωτημάτων και κοινοποίησης πληροφοριών.
- Ακεραιότητα και εμπιστοσύνη: το να είσαι προσιτός/η και αξιόπιστος/η, θα βοηθήσει τους συναδέλφους σου να νιώσουν ασφάλεια και να μπορέσουν να συζητήσουν μαζί σου ευαίσθητα ζητήματα. Επίσης, χρειάζεται να προσφέρεις στους εργαζομένους σωστές συμβουλές, κατευθύνοντας τους αναφορικά με ερωτήματα και απορίες.
- Ικανότητα επίλυσης προβλημάτων: καθώς είσαι το πρώτο σημείο επαφής ανάμεσα στο τμήμα HR και στους εργαζομένους, αναλαμβάνεις την επίλυση ζητημάτων που προκύπτουν. Οι δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων θα σε βοηθήσουν να διαχειριστείς τα διάφορα ζητήματα που μπορεί να εμφανιστούν.
FAQs
Εδώ, θα βρεις απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις σχετικά με το επάγγελμα του/της HR administrator.
-
ποια είναι τα καθήκοντα του HR administrator;
Ως HR administrator, αναλαμβάνεις τα διοικητικά καθήκοντα στο τμήμα ανθρώπινου δυναμικού. Οι αρμοδιότητές σου περιλαμβάνουν τη συντήρηση των φακέλων των εργαζομένων και τη διαχείριση σημαντικών εγγράφων HR, όπως είναι οι οδηγοί ενσωμάτωσης και οι συμβάσεις εργασίας. Με κάθε νέα πρόσληψη ή αποχώρηση εργαζόμενου/ης, εσύ ενημερώνεις άμεσα τις εσωτερικές βάσεις δεδομένων και τα συστήματα HR. Παράλληλα, λειτουργείς ως ανοιχτός δίαυλος επικοινωνίας, απαντώντας σε απορίες και διευκρινήσεις εργαζομένων σχετικά με θέματα HR, συμβάλλοντας έτσι σε ένα σύγχρονο και υποστηρικτικό εργασιακό περιβάλλον.
-
σε ποιο επίπεδο στην ιεραρχία ανήκει η θέση του HR administrator;
Η θέση του/της HR administrator αποτελεί το εισαγωγικό στάδιο εντός του τμήματος ανθρωπίνου δυναμικού μιας εταιρείας. Λογοδοτείς στον HR manager, ενώ λειτουργείς ως ο πρώτος σταθμός επικοινωνίας με τους εργαζομένους. Παρέχεις, τέλος, βοήθεια στους HR specialists, υποστηρίζοντας τις διοικητικές τους αρμοδιότητες, συμβάλλοντας συνολικά στην ομαλή λειτουργία του HR.
-
είναι η θέση του HR administrator ανώτερη της θέσης του HR coordinator;
Ως HR administrator, ο ρόλος σου υπερβαίνει αυτόν ενός/μιας HR coordinator. Ο/η HR coordinator ασχολείται με την οργάνωση συνεντεύξεων, εκπαιδεύσεων και προγραμμάτων επαγγελματικής ανάπτυξης. Συχνά, συναντάμε HR coordinators σε μεγάλες εταιρείες με μεγάλες ανάγκες σε προσλήψεις. Αντιθέτως, ο/η HR administrator χειρίζεται όλες τις διοικητικές λειτουργίες του τμήματος HR, φέροντας ευρύτερη ευθύνη για την ομαλή λειτουργία του τμήματος.
-
πώς είναι μια εργάσιμη μέρα ενός HR administrator;
Αν και τα καθήκοντά σου μεταβάλλονται ανάλογα με τον φόρτο εργασίας και την περίοδο, ο πυρήνας της δουλειάς σου μένει σταθερός και αφορά στη διαχείριση πληροφοριών και ενημέρωση αρχείων στο σύστημα HR. Αυτό σημαίνει γρήγορη και άψογη ολοκλήρωση και αρχειοθέτηση εγγράφων για νέους εργαζομένους, διασφαλίζοντας ότι η εταιρεία διαθέτει όλα τα απαραίτητα στοιχεία. Ακόμη, αναλαμβάνεις να διαχειριστείς απορίες και ερωτήματα εργαζομένων και συνεργατών σε θέματα HR, από τη μισθοδοσία μέχρι δικαιώματα και διαδικασίες. Κάθε μέρα μπορεί να φέρει νέες προκλήσεις και απρόβλεπτα αιτήματα, συνεπώς χρειάζεσαι ευελιξία και προσαρμοστικότητα για να τα αντιμετωπίσεις με επιτυχία.
-
είναι η εργασία του HR administrator μία εργασία με άγχος;
Ως HR administrator, κρατάς τα ηνία των αρχείων του προσωπικού - μια ευθύνη που χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στη λεπτομέρεια για να αποφεύγεις λάθη. Τα καθήκοντά σου μπορεί να είναι πιεστικά, αλλά με καλές οργανωτικές δεξιότητες, μπορείς να εξασφαλίσεις ότι όλες οι αρμοδιότητές σου θα διεκπεραιωθούν εγκαίρως και χωρίς αστοχίες.
-
πώς βρίσκω εργασία ως HR administrator;
Τα βήματα για την αναζήτηση εργασίας ως HR administrator είναι απλά. Ξεκίνα την αναζήτηση στις θέσεις εργασίας μας. Βρήκες αυτό που σου ταιριάζει; Συμπλήρωσε την αίτησή σου χρησιμοποιώντας την επιλογή ‘κάνε την αίτησή σου’ στο πάνω δεξιά μέρος της σελίδας. Δεν υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις εργασίας αυτή τη στιγμή; Τότε συνδέσου ή δημιούργησε ένα λογαριασμό, για να ανεβάσεις το βιογραφικό σου, ώστε να μπορεί να επικοινωνήσει μαζί σου ένας/μια υπεύθυνος/η προσλήψεων εάν προκύψει ανάλογη θέση εργασίας.