ποια είναι η εργασία ενός HR generalist;
Ως HR generalist, αναλαμβάνεις ένα ευρύ φάσμα αρμοδιοτήτων που αγγίζουν όλο το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού (HR). Έχεις ευθύνη για διάφορες λειτουργίες HR, υποστηρίζοντας τα στελέχη και την ηγεσία της εταιρείας σε αποφάσεις που αφορούν το ανθρώπινο δυναμικό. Από την απόκτηση και την ένταξη του προσωπικού μέχρι τη διαχείριση αμοιβών και παροχών.
Ανάλογα με την εταιρεία, δίνεις αναφορά σε HR managers ή HR directors. Ενώ ορισμένες εταιρείες διαθέτουν εξειδικευμένους υπαλλήλους σε τομείς όπως είναι η διαχείριση μισθοδοσίας. O/η HR generalist συχνά διαχειρίζεται το μεγαλύτερο μέρος των καθηκόντων HR. Σε τέτοιες περιπτώσεις, η εργασία σου περιλαμβάνει τα πάντα, από την πρόσληψη νέων εργαζόμενων μέχρι την εκπαίδευση και την ανάπτυξή τους. Επιπλέον, χρησιμοποιείς αναλυτικά στοιχεία HR με την βοήθεια ειδικών συστημάτων για την παρακολούθηση δεδομένων καθώς και τη διαχείριση των εργαζομένων.
Αναλαμβάνεις, επίσης, διάφορες διοικητικές λειτουργίες HR, όπως τη διατήρηση αρχείων υπαλλήλων, τη διαχείριση μισθοδοσίας και την ενημέρωση του προσωπικού. Τέλος, διασφαλίζεις τη συμμόρφωση της εταιρείας με βάση των κυβερνητικών κανονισμών, των φορολογικών διατάξεων και το εργατικό δίκαιο και τις σχετικές νομοθεσίες.
Καθώς βασίζεσαι σε συστήματα διαχείρισης εργατικού δυναμικού και λογισμικό HR, χρειάζεσαι καλές δεξιότητες χειρισμού υπολογιστών. Οι τεχνολογικές γνώσεις σε βοηθούν να προσαρμοστείς σε νέες τεχνολογίες, όπως για παράδειγμα, η τεχνητή νοημοσύνη.
Θα σου ταίριαζε η θέση του/της HR generalist; Συνέχισε να διαβάζεις για να μάθεις ποιες ικανότητες και προσόντα χρειάζεσαι για να πετύχεις στο ρόλο του/της HR generalist.
θέσεις HR generalistο μέσος μισθός ενός HR generalist
Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Οικονομικής Έρευνας, ως HR generalist αμείβεσαι με μέσο μισθό 33.500€ τον χρόνο. Το πακέτο αποδοχών σου μπορεί να διαμορφωθεί περίπου από 23.500€ έως 41.000€ ετησίως. Οι απολαβές σου βασίζονται στο μέγεθος της εταιρείας που εργάζεσαι και στην επαγγελματική σου εμπειρία.
ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τον μισθό ενός HR generalist;
Όσο περισσότερα είναι τα προσόντα και μεγαλύτερη η εμπειρία σου, τόσο υψηλότερο είναι και το πακέτο αποδοχών σου. Ξεκινώντας σε μια entry level θέση, ο μισθός σου πρόκειται να είναι χαμηλός. Με την αύξηση της εμπειρίας και την αναβάθμιση των δεξιοτήτων σου, έχεις τη δυνατότητα να διαπραγματευτείς υψηλότερο μισθό. Τα εκπαιδευτικά προσόντα επίσης αυξάνουν τις μισθολογικές σου προοπτικές. Για παράδειγμα, οι πιστοποιήσεις σχετικές με τον τομέα του HR, αναδεικνύουν τις ειδικές σου γνώσεις στον κλάδο, βελτιώνοντας τις προοπτικές σου για καλύτερες απολαβές.
Το μέγεθος της εταιρείας επηρεάζει επίσης τις απολαβές σου. Οι μεγάλες εταιρείες έχουν πολλούς υπαλλήλους, κάτι που κάνει τα καθήκοντά σου πιο σύνθετα, δικαιολογώντας και υψηλότερους μισθούς.
κατηγορίες των HR generalists
Λόγω της φύσης της εργασίας, υπάρχουν μόνο λίγες κατηγορίες HR generalists. Οι περισσότεροι/ες HR generalists ανήκουν στην ίδια ευρεία κατηγορία εργαζομένων του HR που έχουν ευρύ φάσμα καθηκόντων. Το μόνο που διαφοροποιεί τους HR generalists είναι η εμπειρία και οι αρμοδιότητές τους. Τέλος, οι HR generalists έχουν την ευκαιρία να εργάζονται ανεξάρτητα ή ακόμα και να επιβλέπουν άλλους συναδέλφους.
-
junior HR generalists
Οι junior HR generalists εργάζονται, συνήθως σε βοηθητικό ρόλο, υποστηρίζοντας όλους τους άλλους συναδέλφους σε ένα μεγάλο τμήμα HR.
-
senior HR generalists
Οι senior HR generalists, αναλαμβάνουν συχνά έναν πιο διοικητικό ρόλο.
εργαζόμενος ως HR generalist
Ενδιαφέρεσαι να μάθεις περισσότερα για το ρόλο του/της HR generalist; Συνέχισε να διαβάζεις για να ανακαλύψεις παρακάτω σημαντικές πληροφορίες για τις αρμοδιότητες και το εργασιακό περιβάλλον των HR generalists.
-
ποια είναι τα καθήκοντα ενός HR generalist;
Ανάλογα με την εργασία σου, τους συναδέλφους και την εποχή του έτους, τα καθήκοντά σου ως HR generalist, περιλαμβάνουν τα εξής:
- Προσλήψεις: ως HR generalist, αναλαμβάνεις την εύρεση και ένταξη νέων ταλέντων στην εταιρεία. Αυτό περιλαμβάνει τη σύνταξη και δημοσίευση αγγελιών εργασίας, τη διενέργεια συνεντεύξεων υποψηφίων και τη διαπραγμάτευση πακέτων μισθοδοσίας. Για τη διευκόλυνση της εργασίας σου, καλό είναι να χρησιμοποιείς συστήματα παρακολούθησης υποψηφίων (ATS). Επίσης, συμμετέχεις στην ενσωμάτωση των νέων εργαζομένων (onboarding process), εξηγώντας τους, τους κανονισμούς και τις πολιτικές HR της εταιρείας.
- Προγραμματισμός και άδειες: σε εταιρείες με πολλούς ωρομίσθιους εργαζόμενους, ίσως αναλάβεις τον προγραμματισμό της εργασίας τους. Παράλληλα, δική σου ευθύνη είναι η παρακολούθηση των προγραμμάτων αδειών, για παράδειγμα αναρρωτική άδεια ή κανονική άδεια ή άδεια μητρότητας.
- Μισθοδοσία και παροχές: ως HR generalist, μπορεί να είσαι ο/η κύριος/α συντονιστής/στρια μισθοδοσίας στην εταιρεία. Αυτό περιλαμβάνει τη διανομή μισθοδοσίας στο τέλος κάθε πληρωμής και τη διαχείριση προβλημάτων που προκύπτουν σχετικά με αυτή. Παράλληλα, βρίσκεις παρόχους για τις προσφερόμενα πακέτα προνομίων (benefits) προς τους υπαλλήλους, όπως ασφάλειες.
- Διαχείριση σχέσεων εργαζόμενων: σε περίπτωση συγκρούσεων μεταξύ υπαλλήλων, είναι σημαντικό να παρέμβεις. Παροτρύνεις την ύπαρξη διαλόγου ή εφαρμόζεις πολιτικές πρόληψης για την αντιμετώπιση των προβλημάτων. Τέλος, λαμβάνεις μέτρα βάσει των πολιτικών HR της εταιρείας.
- Παρακολούθηση απόδοσης εργαζομένων: ως HR generalist, διεξάγεις αξιολογήσεις επιδόσεων ή παρακολουθείς βασικούς δείκτες απόδοσης (KPIs) για τους υπαλλήλους. Μια εξίσου σημαντική δεξιότητα είναι να συζητάς ενεργά με τους εργαζόμενους που αντιμετωπίζουν προβλήματα. Η διαδικασία αυτή περιλαμβάνει προειδοποιητικές επισημάνσεις ή ακόμη και τη συμβολή σε απολύσεις.
- Τήρηση πολιτικών εργασιακού χώρου και κυβέρνησης: μεγάλο μέρος της εργασίας σου είναι να διασφαλίζεις ότι όλοι γνωρίζουν τις πολιτικές της εταιρείας. Δημιουργείς κανόνες για τους υπαλλήλους ή διεξάγεις μαθήματα σεμιναριακού χαρακτήρα με σκοπό να εξηγήσεις τις πολιτικές της εταιρείας. Επιπλέον, διασφαλίζεις ότι ο εργοδότης σου τηρεί τις κατευθυντήριες οδηγίες OSHA για την υγεία και ασφάλεια στην εργασία.
-
το περιβάλλον εργασίας ενός HR generalist
Ως HR generalist, συνήθως εργάζεσαι σε περιβάλλον γραφείου εντός της εταιρείας, όπου περνάς και το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου σου. Η εργασία σου περιέχει διαχείριση της γραφειοκρατίας αλλά αρκετή χρήση του υπολογιστή. Ακόμη, ως HR generalist, χρειάζεται να μετακινείσαι σε άλλους χώρους της εταιρείας, όπως αίθουσες συνεδριάσεων, για συναντήσεις ή συνεντεύξεις και άλλες εργασίες.
Το τμήμα εργασίας σου εξαρτάται από τον κλάδο στον οποίο απασχολείσαι. Για παράδειγμα, εάν εργάζεσαι στην παραγωγή, ίσως περιστασιακά να χρειαστεί να επισκεφθείς το εργοστάσιο για να μιλήσεις με τους/τις εργαζόμενους/ες. Συνεπώς, θα φοράς προστατευτικό εξοπλισμό ή θα εργάζεσαι κατά διαστήματα σε εξωτερικό χώρο εκτός του γραφείου.
-
ποιοι είναι οι συνάδελφοί σου;
Ως HR generalist, συνεργάζεσαι με διάφορους επαγγελματίες από το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού, συμπεριλαμβανομένων των payroll administrators, HR administrators, HR managers και recruiters. Ακόμη, συνεργάζεσαι με headhunters, λογιστές και HR business partners. Άλλοι επαγγελματίες με τους οποίους είναι πιθανό να συνεργαστείς περιλαμβάνουν office managers, administrators και εργαζόμενους σε γραμματειακή υποστήριξη/υπαλλήλους γραφείου.
-
το ωράριο εργασίας ενός HR generalist
Ως HR generalist, η εργασία σου είναι σχεδόν πάντα πλήρους απασχόλησης. Η μερική απασχόληση αποτελεί επιλογή μόνο αν αναπληρώνεις κάποιον προσωρινά ή βοηθάς περιστασιακά μια μικρή επιχείρηση. Συνολικά, θα χρειαστεί να εργάζεσαι κατά προσέγγιση 40 ώρες την εβδομάδα.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι εταιρείες επιτρέπουν στους/τις HR generalists να εργαστούν με πιο ευέλικτο ωράριο. Τέλος, σε περιόδους υψηλής ζήτησης, όπως για παράδειγμα κατά την στελέχωση ενός νέου υποκαταστήματος, μπορεί να χρειαστεί να εκπληρώσεις υπερωρίες.
-
οι ευκαιρίες ανέλιξης ως HR generalist
Ως HR generalist, έχεις πολλές ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης. Μπορείς, για παράδειγμα, να ανελιχθείς σε ανώτερους ρόλους ανθρώπινου δυναμικού ή να εξειδικευτείς στις εργασιακές σχέσεις, στην πρόσληψη ή στη διαχείριση μισθοδοσίας.
Ως HR generalist, η καλή χρήση της τεχνολογίας είναι απαραίτητη και σε επαγγελματικό και σε προσωπικό επίπεδο. Τέλος, μπορείς να χρησιμοποιήσεις τις γενικές δεξιότητες που έχεις αποκτήσει για να γίνεις μελλοντικά HR director ή HR manager.
-
τα πλεονεκτήματα της εύρεσης εργασίας ως HR generalist μέσω της randstad
Η Randstad προσφέρει μια σειρά από πλεονεκτήματα:
- ένα άτομο επικοινωνίας πάντα διαθέσιμο στο οποίο μπορείτε να απευθυνθείτε και να ζητήσετε βοήθεια.
- ευρύ φάσμα θέσεων εργασίας στην περιοχή σας.
τα προσόντα και η εκπαίδευση ενός HR generalist
Για να εργαστείς ως HR generalist στην Ελλάδα, χρειάζεται να διαθέτεις κάποιες από τις ακόλουθες εκπαιδευτικές πιστοποιήσεις και προσόντα:
- Εκπαίδευση: για να εργαστείς ως HR generalist στην Ελλάδα, χρειάζεται να επιδιώξεις πτυχίο ανώτατης εκπαίδευσης στη διοίκηση επιχειρήσεων ή στις κοινωνικές επιστήμες. Ένα πρόγραμμα σπουδών στην ψυχολογία ή τη διαχείριση επιχειρήσεων βελτιώνει τις γνώσεις σου για τις επιχειρηματικές πρακτικές και σε προετοιμάζει για τον ρόλο. Οι μεταπτυχιακές σπουδές στη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού αποτελούν ένα επιπλεόν πλεονέκτημα.
- Εργασιακή εμπειρία: χρειάζεται να διαθέτεις κάποια χρόνια εμπειρίας στον τομέα των ανθρώπινων πόρων για να εργαστείς ως HR generalist. Μπορείς να αποκτήσεις εμπειρία μέσω πρακτικής άσκησης και εργασίας σε entry level θέσεις στο τμήμα HR.
οι ικανότητες και δεξιότητες των HR generalists
Η συγκεκριμένη θέση περιλαμβάνει την ταυτόχρονη αξιοποίηση πολλών και διαφορετικών δεξιοτήτων. Εάν επιθυμείς να εργαστείς με επιτυχία ως HR generalist, είναι σημαντικό να διαθέτεις τις παρακάτω δεξιότητες:
- Επικοινωνιακές δεξιότητες: η καλή και αποτελεσματική επικοινωνία είναι το παν. Οι ικανοί/ές HR generalists επικοινωνούν με σαφήνεια σε συζητήσεις, κλήσεις, emails και επιστολές.
- Διαπροσωπικές δεξιότητες: ένας/μία HR generalist διαχειρίζεται πολλές σύνθετες σχέσεις. Φροντίζει ώστε να λυθούν διαφωνίες μεταξύ εργαζομένων, συζητά ευαίσθητα θέματα ή απορρίπτει υποψήφιους για εργασία. Κατά την διαχείριση των παραπάνω ζητημάτων, είναι σημαντικό να είσαι επαγγελματίας, να διατηρείς την ψυχραιμία και την ηρεμία σου εξασκώντας τις διπλωματικές σου ικανότητες.
- Οργανωτικές δεξιότητες: καθώς θα αναλάβεις ένα ευρύ φάσμα καθηκόντων, οι οργανωτικές δεξιότητες είναι πολύ χρήσιμες για σένα. Χρειάζεται να έχεις άνεση με την εκτέλεση πολλών διαφορετικών εργασιών, από τη διαχείριση εγγράφων μέχρι τη διαχείριση ενός προγράμματος. Οι οργανωτικές δεξιότητες σε βοηθούν να ελέγχεις όλα τα καθήκοντά σου με σειρά.
- Λογική σκέψη: το μεγαλύτερο μέρος της εργασίας σου περιλαμβάνει την ανάλυση κανονισμών ή επιχειρηματικών αναγκών διασφαλίζοντας ότι η επιχείρηση τηρεί πλήρως τις κατάλληλες προϋποθέσεις. Η ικανότητα να σκέφτεσαι λογικά, να αναλύεις καταστάσεις και να λύνεις προβλήματα είναι απαραίτητη.
- Τεχνολογικές δεξιότητες: οι HR generalists επωφελούνται από τη γνώση προγραμμάτων του Microsoft Office και διαφόρων συστημάτων πληροφοριών ανθρώπινων πόρων (HRIS).
FAQs
Εδώ, θα βρεις απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις σχετικά με το επάγγελμα του/της HR generalist.
-
είναι η εργασία του HR generalist μία εργασία με άγχος;
Η εργασία στον τομέα των ανθρώπινων πόρων περιλαμβάνει τον χειρισμό ευαίσθητων θεμάτων των εργαζόμενων και τη διαχείριση διαφόρων προβλημάτων στο τμήμα HR. Ο ρόλος μπορεί να είναι αγχωτικός, καθώς χειρίζεσαι περίπλοκα ζητήματα και έχεις διαμεσολαβητικό ρόλο σε συγκρούσεις. Ωστόσο, μπορείς να ελαχιστοποιήσεις τα επίπεδα του στρες βελτιώνοντας τις τεχνικές επικοινωνίας σου.
-
είναι η εργασία του HR generalist μία καριέρα με προοπτικές;
Η εργασία ως HR generalist είναι μια πολλά υποσχόμενη καριέρα στην Ελλάδα. Καθώς οι ανθρώπινοι πόροι είναι απαραίτητοι για την επιτυχία μιας εταιρείας.
-
ποια είναι η πιο χαμηλή σε ιεραρχία θέση στο HR;
Η θέση ενός/μιας επαγγελματία HR εξαρτάται από τη βαθμίδα που έχει στην εταιρεία. Μπορείς να ξεκινήσεις την καριέρα σου στον κλάδο με μια πρακτική άσκηση στο HR ή να εργαστείς ως βοηθός HR. Οι HR administrators είναι επίσης εργαζόμενοι σε entry level θέσεις, ενώ οι HR generalists είναι μεσαία στελέχη ή ανώτεροι/ες επαγγελματίες, ανάλογα με τη βαθμίδα της εταιρείας. Οι περισσότεροι/ες HR generalists είναι πιο χαμηλά στην ιεραρχία από τους HR managers και τους HR directors.
-
ποια είναι τα καθήκοντα ενός HR generalist;
Ως HR generalist, τα καθήκοντά σου περιλαμβάνουν την πρόσληψη και την ενσωμάτωση ταλέντων, τη διαχείριση των εργαζόμενων, την εκπαίδευση και την ανάπτυξή τους, όπως και τη διαχείριση των σχέσεων με τους εργαζόμενους. Παράλληλα, εκτελείς διοικητικά καθήκοντα στο τμήμα HR και διασφαλίζεις ότι η εταιρεία συμμορφώνεται με την εργατική νομοθεσία.
-
ποια είναι η διαφορά μεταξύ ενός HR generalist και ενός HR specialist;
Ένας/μία ειδικευόμενος/η στο HR εστιάζει σε συγκεκριμένες πτυχές των λειτουργιών του ανθρώπινου δυναμικού, όπως οι σχέσεις με τους εργαζόμενους, η διαχείριση μισθοδοσίας ή η διαχείριση συγκρούσεων. Ως HR generalist, είσαι ένας/μία πολυτάλαντος/η επαγγελματίας με σφαιρικά καθήκοντα που εργάζεται σε διάφορες πτυχές του ανθρώπινου δυναμικού.
-
πώς βρίσκω εργασία ως HR generalist;
Τα βήματα για την αναζήτηση εργασίας ως HR generalist είναι απλά. Ξεκίνα την αναζήτηση στις θέσεις εργασίας μας. Βρήκες αυτό που σου ταιριάζει; Συμπλήρωσε την αίτησή σου χρησιμοποιώντας την επιλογή ‘κάνε την αίτησή σου’ στο πάνω δεξιά μέρος της σελίδας. Δεν υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις εργασίας αυτή τη στιγμή; Τότε συνδέσου ή δημιούργησε ένα λογαριασμό, για να ανεβάσεις το βιογραφικό σου, ώστε να μπορεί να επικοινωνήσει μαζί σου ένας/μια υπεύθυνος/η προσλήψεων εάν προκύψει ανάλογη θέση εργασίας.