ποια είναι η εργασία ενός logistics manager;
Ως logistics manager, έχεις καθοριστικό ρόλο στη διατήρηση και διαχείρηση των αποθεμάτων της εταιρείας. Αν και η επίβλεψη της διανομής προϊόντων στην εφοδιαστική αλυσίδα ακούγεται απλή διαδικασία, στην πραγματικότητα απαιτεί πολύπλοκες διαδικασίες.
Για παράδειγμα, εάν εργάζεσαι σε εργοστάσιο παραγωγής υποδημάτων, χρειάζεται να προμηθευτείς όλες τις πρώτες ύλες, όπως υφάσματα, καουτσούκ και πλαστικό. Αυτές οι πρώτες ύλες προέρχονται από διάφορους προμηθευτές οφείλεις να επικοινωνείς εσύ μαζί τους για να εξασφαλίσεις την έγκαιρη παράδοση των προϊόντων.
Στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας, είναι σημαντικό να βρεθεί η ισορροπία μεταξύ κόστους και οφέλους. Για παράδειγμα, αν παρήγγειλες μεγαλύτερη ποσότητα πρώτων υλών, με αρχικό σκοπό να μειωθούν τα έξοδα μεταφοράς, είναι πολύ πιθανό να επιβαρυνθείς στην συνέχεια με έξοδα αποθήκευσης, για να διατηρήσεις τις παραπάνω ποσότητες σε καλή ποιότητα. Ο ρόλος σου ως logistics manager είναι να βελτιστοποιήσεις την οργάνωση και διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας, για να διασφαλίσεις ότι η εταιρεία διαθέτει την επιθυμητή ποσότητα των απαραίτητων υλικών την κατάλληλη στιγμή, διατηρώντας παράλληλα χαμηλό κόστος.
Οι αρμοδιότητες του/της logistics manager κινούνται σε ένα αρκετά ευρύ πεδίο ευθύνης, γεγονός που καθιστά απαραίτητο να διαθέτεις εξαιρετικές δεξιότητες multitasking για να διαχειρίζεσαι παράλληλα διαφορετικά καθήκοντα, εξασφαλίζοντας την ολοκλήρωση των λειτουργιών της εφοδιαστικής αλυσίδας. Ως logistics manager, στόχος σου είναι η ομαλή λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας, η οποία είναι απαραίτητη για την επιτυχία της εταιρείας.
Θα σου ταίριαζε να λύνεις αποτελεσματικά τυχόν προβλήματα που προκύπτουν ως logistics manager; Συνέχισε να διαβάζεις για να μάθεις ποιες ικανότητες και προσόντα χρειάζεσαι για να πετύχεις στο ρόλο του/της logistics manager.
ο μέσος μισθός ενός logistics manager
Ο μέσος μισθός ενός/μιας logistics manager στην Ελλάδα είναι 40.000€ τον χρόνο. Οι αποδοχές σου διαμορφώνονται ανάλογα με παράγοντες όπως είναι το επίπεδο της εξειδίκευσής σου και τα χρόνια εμπειρίας που διαθέτεις. Μπορείς να ξεκινήσεις την καριέρα σου ως Logistics Assistant, με μισθό 19.600€ τον χρόνο, καθώς όμως αποκτάς περισσότερη εμπειρία, γνώσεις και προσόντα, αυξάνονται και οι αποδοχές σου, δηλαδή είναι πιθανό να φτάσουν κατά προσέγγιση το ποσό των 48.500€ ετησίως.
ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τον μισθό ενός logistics manager;
Το πακέτο αποδοχών σου ως logistics manager εξαρτάται από διάφορους εσωτερικούς και εξωτερικούς παράγοντες. Οι εσωτερικοί παράγοντες περιλαμβάνουν την επαγγελματική εμπειρία, το επίπεδο εκπαίδευσής σου, τις ικανότητες και τις δεξιότητες που διαθέτεις. Όσο περισσότερη εμπειρία, εκπαίδευση και δεξιότητες έχεις, τόσο υψηλότερες πιθανότητες έχεις να λάβεις έναν πιο ικανοποιητικό μισθό.
Οι εξωτερικοί παράγοντες που καθορίζουν τις απολαβές σου είναι το μέγεθος της εταιρείας -οι μεγαλύτερες εταιρείες διαθέτουν συνήθως περισσότερους πόρους και μπορούν να προσφέρουν υψηλότερους μισθούς- ο κλάδος στον οποίο δραστηριοποιείται η εταιρεία και τέλος, η τοποθεσία της. Το κόστος διαβίωσης μπορεί να διαφέρει σημαντικά ανάλογα με την περιοχή και αυτό μπορεί να επηρεάσει το επίπεδο των απολαβών σου.
κατηγορίες logistics managers
Οι κύριες ειδικότητες των logistics managers περιλαμβάνουν:
-
inbound logistics managers
Ως inbound logistics manager, το κύριο καθήκον σου είναι η ροή των απαραίτητων πόρων για την παραγωγή προϊόντων ή υπηρεσιών. Οι αρμοδιότητές σου περιλαμβάνουν τη διαχείριση των αποθεμάτων των προμηθευτών και τη διασφάλιση ότι τα χρονοδιαγράμματα μεταφοράς ευθυγραμμίζονται με τα χρονοδιαγράμματα παραγωγής, αποτρέποντας τυχόν καθυστερήσεις.
-
outbound logistics managers
Ως outbound logistics manager, είσαι υπεύθυνος/η για την οργάνωση και εκτέλεση της αποστολής των προϊόντων προς τους πελάτες. Κομμάτι των αρμοδιοτήτων σου είναι να διασφαλίσεις ότι τα τελικά προϊόντα συσκευάζονται και αποστέλλονται εγκαίρως, ακολουθώντας τους επιθυμητούς χρόνους παράδοσης των πελατών. Παράλληλα, αναλαμβάνεις και τη διαχείριση των αποθεμάτων στις αποθήκες.
εργαζόμενος ως logistics manager
Οι logistics managers είναι υπεύθυνοι/ες για την οργάνωση των διανομών της εταιρείας, την αποθήκευση των εμπορευμάτων, τη διαχείριση αποθεμάτων και τη υλοποίηση στρατηγικών για την έγκαιρη μεταφορά και τη διανομή προϊόντων.
-
ποια είναι τα καθήκοντα ενός logistics manager;
Τα καθήκοντα των logistics manager περιλαμβάνουν:
- Σχεδιασμός και εφαρμογή στρατηγικών logistics: Ανάπτυξη και υλοποίηση στρατηγικών που αφορούν τη διαχείριση των αποθεμάτων, την αποθήκευση, τη μεταφορά και τη διανομή προϊόντων.
- Διαχείριση αποθεμάτων: Επίβλεψη και διαχείριση του αποθέματος για να διασφαλίζεται η σωστή ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης, αποφεύγοντας είτε την υπερβολική είτε την ανεπαρκή αποθεματοποίηση.
- Συντονισμός μεταφορών: Οργάνωση και βελτιστοποίηση της διαδικασίας μεταφοράς προϊόντων, συμπεριλαμβανομένης της επιλογής κατάλληλων μεταφορέων, της παρακολούθησης του κόστους και της διασφάλισης της έγκαιρης παράδοσης.
- Διαχείριση αποθηκών: Επίβλεψη των λειτουργιών αποθήκευσης, όπως η οργάνωση των χώρων αποθήκευσης, η παραλαβή και η αποστολή προϊόντων, και η διαχείριση της αποδοτικότητας των διαδικασιών.
- Διαχείριση προμηθευτών και συνεργατών: Εξασφάλιση αποτελεσματικής επικοινωνίας και συνεργασίας με προμηθευτές, πελάτες και άλλους κρίσιμους συνεργάτες.
- Βελτιστοποίηση κόστους: Ανάλυση και βελτιστοποίηση του κόστους που σχετίζεται με τη μεταφορά, την αποθήκευση και άλλες λειτουργίες logistics, με στόχο τη μείωση δαπανών και τη βελτίωση της αποδοτικότητας.
- Συμμόρφωση με ρυθμιστικές απαιτήσεις: Διασφάλιση ότι όλες οι διαδικασίες logistics συμμορφώνονται με τις τοπικές και διεθνείς ρυθμίσεις και πρότυπα, όπως η ασφάλεια των προϊόντων, η περιβαλλοντική βιωσιμότητα και οι κανονισμοι ασφάλειας και υγείας στην εργασία (OSHA).
- Χρήση τεχνολογίας: Χρήση συστημάτων πληροφορικής και αυτοματοποίησης για τη βελτίωση της παρακολούθησης της αλυσίδας εφοδιασμού και την ανάλυση δεδομένων για τη λήψη αποφάσεων.
- Επικοινωνία με άλλες διευθύνσεις: Συνεργασία με τμήματα όπως το τμήμα πωλήσεων, παραγωγής και εξυπηρέτησης πελατών για τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της εφοδιαστικής αλυσίδας.
-
το περιβάλλον εργασίας ενός logistics manager
Μια τυπική εργάσιμη μέρα ενός/μιας logistics manager περιστρέφεται γύρω από την επίλυση προβλημάτων μεταφοράς και την αποτελεσματική αντιμετώπιση των ανησυχιών των πελατών. Αυτές τις αρμοδιότητες αναλαμβάνεις να τις ολοκληρώσεις σε αποθήκες, σε χώρους παραγωγής ή σε βιομηχανικά περιβάλλοντα. Οι χώροι εργασίας στις αποθήκες είναι κλιματιζόμενοι και καλά φωτισμένοι για να διατηρούνται τα προϊόντα ή οι πρώτες ύλες σε καλή ποιότητα και έτοιμα για αποστολή. Σε περιβάλλοντα γραφείου, εργάζεσαι κυρίως στον υπολογιστή σου, προετοιμάζοντας εκθέσεις ή ενημερώνοντας τα συστήματα διαχείρισης αποθεμάτων. Επιπλέον, αφιερώνεις σημαντικό χρόνο εκτός των εγκαταστάσεων, επισκεπτόμενος/η πελάτες ή προμηθευτές, κάνοντας συμφωνίες για συμβάσεις μεταφορών.
-
ποιοι είναι οι συνάδελφοί σου;
Ως ένας/μία logistics manager, είναι πιθανό να συνεργαστείς με warehouse managers, αποθηκάριους και inventory specialists. Ακόμη, μπορεί να συνεργαστείς με logistics coordinators, supply chain directors και dispatchers. Άλλοι επαγγελματίες με τους οποίους είναι πιθανό να συνεργαστείς είναι οι factory supervisors, οι operations managers και οι product managers.
-
το ωράριο εργασίας ενός logistics manager
Το ωράριο εργασίας ενός/μιας logistics manager εξαρτάται από τους όρους απασχόλησής σου. Καθώς η εφοδιαστική αλυσίδα λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, ενδέχεται να χρειαστεί να εργαστείς σε βάρδιες για να ανταποκριθείς στα χρονοδιαγράμματα παράδοσης και αποστολής. Οι εταιρείες που χρειάζονται on-site οι logistics managers τείνουν να έχουν ωράρια βάρδιας.
Αν και οι θέσεις μερικής απασχόλησης για logistics managers είναι σπάνιες, μπορείς να εργαστείς και με αυτή τη μορφή απασχόλησης. Τέλος, αν δεν είσαι υπεύθυνος/η για την επιθεώρηση των εμπορευμάτων κατά την άφιξη, υπάρχει επίσης η δυνατότητα εύρεσης τηλεργασίας.
-
οι ευκαιρίες ανέλιξης ως logistics manager
Ως logistics manager, έχεις πολλά υποσχόμενες προοπτικές καριέρας και ευκαιρίες για ανάπτυξη στον τομέα σου. Αν θέλεις να ανελιχθείς και να ανέβεις επίπεδο, μπορείς να γίνεις supply chain manager. Στη συγκεκριμένη θέση είσαι υπεύθυνος/η για τη διαχείριση όλων των πτυχών των διαδικασιών της εφοδιαστικής αλυσίδας, συμπεριλαμβανομένων των logistics. Μπορείς επίσης να γίνεις operations manager ή product manager. Ακόμη, ορισμένοι/ες logistics managers εξειδικεύονται στη διαχείριση μεταφορών ή στην διαχείριση αποθήκης.
-
τα πλεονεκτήματα της εύρεσης εργασίας ως logistics manager μέσω της randstad
Η Randstad προσφέρει μια σειρά από πλεονεκτήματα:
- ένα άτομο επικοινωνίας πάντα διαθέσιμο στο οποίο μπορείς να απευθυνθείς και να ζητήσεις βοήθεια.
- ευρύ φάσμα θέσεων εργασίας στην περιοχή σου.
τα προσόντα και η εκπαίδευση ενός logistics manager
Χρειάζεται να έχεις τα ακόλουθα ακαδημαϊκά προσόντα για να γίνεις επιτυχημένος/η logistics manager στην Ελλάδα:
- Εκπαίδευση: για να γίνεις logistics manager χρειάζεται να αποκτήσεις πτυχίο στη διοίκηση επιχειρήσεων με εξειδίκευση στη διαχείριση logistics ή στη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Οι σπουδές αυτές σου παρέχουν τις γνώσεις για τις βασικές αρχές διαχείρισης logistics και σχεδιασμού της εφοδιαστικής αλυσίδας. Παράλληλα με το πτυχίο, είναι χρήσιμη η παρακολούθηση σεμιναρίων και εξειδικευμένων προγραμμάτων σχετικών με συγκεκριμένες πτυχές των logistics, όπως η διαχείριση αποθήκης ή η διεθνής μεταφορά εμπορευμάτων.
- Εργασιακή εμπειρία: για να γίνεις logistics manager, είναι αναγκαίο να έχεις εκτεταμένη εμπειρία στον κλάδο. Συνεπώς, μπορείς να ξεκινήσεις να εργάζεσαι με πρακτική εργασία σε εταιρείες logistics. Υπάρχουν ευκαιρίες σε entry level θέσεις για να αποκτήσεις εμπειρία στην εφοδιαστική αλυσίδα, αναπτύσσοντας παράλληλα τις ηγετικές σου δεξιότητες. Ακόμη, οι επαγγελματικές πιστοποιήσεις που μπορείς να αποκτήσεις είναι η πιστοποίηση από το ινστιτούτο logistics management ελλάδος (ILME), την οποία αποκτάς κατόπιν εξετάσεων. Ακόμη, μπορείς να αποκτήσεις την πιστοποίηση της ευρωπαϊκής ένωσης logistics (ELA). Η ELA προσφέρει διεθνώς αναγνωρισμένες πιστοποιήσεις σε τρία επίπεδα: EJLog Operational/junior level, ESLog Managerial/senior level, EMLog Strategic/master level. Η επιλογή του κατάλληλου επιπέδου εξαρτάται από την εμπειρία και τους επαγγελματικούς σου στόχους.
οι ικανότητες και δεξιότητες των logistics managers
Οι logistics managers είναι απαραίτητο να έχουν τις παρακάτω, πολύτιμες για τη θέση, δεξιότητες και ικανότητες:
- Δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων: ως επικεφαλής της ομάδας logistics, έρχεσαι αντιμέτωπος/η με πολλές προκλήσεις, από καθημερινές λεπτομέρειες της παράδοσης και περιορισμούς αποστολής έως την έλλειψη αποθηκευτικού χώρου. Οι εξαιρετικές δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων θα σε βοηθήσουν να εξισορροπήσεις τη δυσκολία που προκύπτει από τους περιορισμούς χρόνου και να επιλύσεις προβλήματα πριν επηρεάσουν τις υπόλοιπες διαδικασίες.
- Οργανωτικές δεξιότητες: ως logistics manager, χρειάζεται να διαθέτεις οργανωτικές δεξιότητες για να ακολουθείς τα χρονοδιαγράμματα παράδοσης και να παρακολουθείς τα αρχεία αποθεμάτων. Η διατήρηση λεπτομερών αρχείων και εκθέσεων που τεκμηριώνουν τις δραστηριότητες της αποθήκης είναι απαραίτητη, καθώς μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα αρχεία ως σημεία αναφοράς αποφεύγοντας λάθη.
- Ευελιξία: μερικές φορές, οι διαδικασίες logistics είναι πιθανό να μην συμβαδίσουν με το πρόγραμμα που έχεις διαμορφώσει, έτσι κύρια αρμοδιότητα σου ως logistics manager είναι να διασφαλίσεις ότι η καθυστέρηση δεν θα επηρεάσει άλλες σημαντικές διαδικασίες της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η ευελιξία σου σε βοηθάει να προσαρμοστείς σε νέες καταστάσεις και να αναδιαμορφώσεις τα σχέδιά σου.
- Ηγετικές δεξιότητες: ως ο/η logistics manager, λειτουργείς ως πρότυπο καθιστώντας απαραίτητο να εμπνέεις και να παρακινείς την ομάδα σου. Είναι, επίσης, σημαντικό να κατανοήσεις την αξία κάθε εργαζόμενου/ης για να διασφαλίσεις ότι αξιοποιείς σωστά τις δεξιότητές του/της.
- Προσαρμοστικότητα: η προσαρμοστικότητα είναι απαραίτητη δεξιότητα για έναν/μία logistics manager, ώστε να μπορεί να χειριστεί τις καθυστερήσεις στα χρονοδιαγράμματα παράδοσης και να ελαχιστοποιεί τις πιθανότητες καθυστερήσεων στην παραγωγή. Η προσαρμοστικότητά σου, σε βοηθά να επεξεργαστείς ξανά τα χρονοδιαγράμματα, ώστε να ταιριάζουν στα καθορισμένα χρονικά πλαίσια παράδοσης.
- Επαγγελματικές επικοινωνιακές δεξιότητες: ως logistics manager, συνεργάζεσαι με πωλητές προϊόντων, πελάτες, προμηθευτές και με την ομάδα logistics. Στα καθήκοντά σου είναι να διατηρείς στενή επαφή με διάφορους επαγγελματίες και να χτίζεις μακροπρόθεσμες σχέσεις και συνεργασίες. Συνεπώς, χρειάζεσαι καλές δεξιότητες επικοινωνίας για να διαχειριστείς αποτελεσματικά διάφορους επαγγελματίες.
FAQs
Εδώ, θα βρεις απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις σχετικά με το επάγγελμα του/της logistics manager.
-
ποια είναι τα καθήκοντα ενός logistics manager;
Ως logistics manager, έχεις την ευθύνη για τη μεταφορά των τελικών προϊόντων και πρώτων υλών από το εργοστάσιο στους πελάτες. Δημιουργείς λειτουργικά συστήματα εφοδιαστικής αλυσίδας για να διασφαλίζεις την αποτελεσματική ροή προϊόντων και πρώτων υλών.
-
πόσες ώρες εργάζονται οι logistics managers στην ελλάδα;
Το ωράριο εργασίας ενός/μιας logistics manager στην Ελλάδα, εξαρτάται από την εταιρεία στην οποία εργάζεται. Σε ορισμένες εταιρείες μπορεί να εργάζεσαι κατά τη διάρκεια της ημέρας, ενώ σε άλλες μπορεί να χρειαστεί να κάνεις βάρδιες, ιδιαίτερα σε πιο απαιτητικούς κλάδους όπως η βιομηχανία παραγωγής. Ωστόσο, κατά μέσο όρο, σε μια θέση πλήρους απασχόλησης εργάζεσαι 8 ώρες την ημέρα, δηλαδή 40 ώρες την εβδομάδα.
-
είναι η εργασία του logistics manager μία εργασία με άγχος;
Η εργασία στο χώρο των logistics μπορεί να είναι αρκετά αγχωτική, καθώς το περιβάλλον είναι πιεστικό. Έχεις αυστηρά χρονοδιαγράμματα και εργάζεσαι σε συνθήκες πίεσης για να εξασφαλίσεις την ομαλή ροή και λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας. Οι καλές οργανωτικές δεξιότητες μπορούν να σε βοηθήσουν να διαχειριστείς αποτελεσματικά τα επίπεδα άγχους και να εργάζεσαι αποδοτικά.
-
είναι καριέρα του logistics manager μία εργασία με προοπτικές;
Η εργασία στο χώρο των logistics είναι μια πολλά υποσχόμενη καριέρα, καθώς η κάλυψη των αναγκών στον συγκεκριμένο τομέα αποτελεί κρίσιμο κομμάτι κάθε επιχείρησης. Οι δεξιότητές σου είναι πάντα περιζήτητες και έχεις πολλές ευκαιρίες ανέλιξης σε διάφορους κλάδους.
-
πώς θα γίνω πετυχημένος logistics manager;
Για να γίνεις ένας επιτυχημένος/η logistics manager, χρειάζεσαι εξαιρετικές δεξιότητες σχεδιασμού και οργάνωσης. Επίσης, είναι χρήσιμο να έχεις γνώσεις διαχείρισης μεταφορών και τεχνολογίας, ειδικά για τη διαχείριση στόλων και την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων αποστολής.
-
πώς βρίσκω εργασία ως logistics manager;
Τα βήματα για την αναζήτηση εργασίας ως logistics manager είναι απλά. Ξεκίνα την αναζήτηση στις θέσεις εργασίας μας. Βρήκες αυτό που σου ταιριάζει; Τότε συμπλήρωσε την αίτησή σου χρησιμοποιώντας την επιλογή ‘κάνε την αίτησή σου’ στο πάνω δεξιά μέρος της σελίδας. Δεν υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις εργασίας αυτή τη στιγμή; Τότε συνδέσου ή δημιούργησε ένα λογαριασμό για να ανεβάσεις το βιογραφικό σου ώστε να μπορεί να επικοινωνήσει μαζί σου ένας/μια υπεύθυνος/η προσλήψεων εάν προκύψει ανάλογη θέση εργασίας.