ποια είναι η εργασία ενός project manager;

Ως project manager, η κύρια εργασία σου είναι να σχεδιάζεις και να εκτελείς έργα (projects). Αυτό σημαίνει ότι είσαι υπεύθυνος/η για τον καθορισμό του πεδίου εφαρμογής του έργου και των πόρων που απαιτούνται για την εκτέλεση του σχεδίου σου μέχρι την ολοκλήρωσή του. Είσαι επίσης, υπεύθυνος/η για τη διαχείριση των ομάδων και των πόρων που σου έχουν ανατεθεί. Φροντίζεις για τα πρακτικά και συνάμα κρίσιμα στοιχεία όπως είναι ο σχεδιασμός και ο προϋπολογισμός. Ορισμένες φορές, συμμετέχεις σε λιγότερο μετρήσιμα στοιχεία όπως η παροχή ηθικής υποστήριξης και ηγεσίας στις ομάδες σου.

Οι project managers είναι άνθρωποι που απολαμβάνουν να εργάζονται σε ένα σύνθετο και δυναμικό περιβάλλον. Όταν εργάζεσαι ως project manager, εμπνέεις τους άλλους να τα καταφέρουν και να πετύχουν, ενώ σκοπός σου είναι να φέρνεις αποτελέσματα. Είσαι επίσης, σε θέση να ελίσσεσαι με ευκολία μεταξύ της γενικής εικόνας και των λεπτομερειών -μια κρίσιμη δεξιότητα για την επιτυχία των projects. Αυτό σημαίνει ότι είσαι υπεύθυνος/η για την κατάρτιση του σχεδίου δράσης που αφορά στην εκτέλεση ενός έργου, τον ορισμό χρονοδιαγραμμάτων και τον καθορισμό εργασιών για κάθε μέλος της ομάδας που θα οδηγήσουν στην επίτευξη των καλύτερων δυνατών αποτελεσμάτων.

Σε αντίθεση με άλλα επαγγέλματα όπου εργάζεσαι σε έναν συγκεκριμένο τομέα, ως project manager μπορείς να εργαστείς σε όλους τους τομείς. Για παράδειγμα, παρέχεις σχέδια δράσης για κατασκευαστικά έργα, βοηθάς στο marketing και υποστηρίζεις τη βιομηχανία πληροφορικής (IT) στην ανάπτυξη έργων.

Θα ταίριαζε η εργασία ως project manager με τις δεξιότητες σου στη διαχείριση του χρόνου και την επίλυση προβλημάτων; Συνέχισε να διαβάζεις για να ανακαλύψεις ποιες ικανότητες και προσόντα χρειάζεσαι για να επιτύχεις στην αγορά εργασίας ως project manager. 

θέσεις project manager
1

ο μέσος μισθός ενός project manager

O μέσος μισθός ενός/μιας project manager στην Ελλάδα είναι 44.000€ ετησίως. Σε μία entry-level θέση project manager, ξεκινάς έχοντας βασικές αρμοδιότητες και βρίσκεσαι υπό την επίβλεψη ενός/μιας senior project manager. Αυτό σημαίνει ότι οι απολαβές σου ξεκινούν από περίπου 31.000€ ετησίως. Σε μια θέση senior project manager, λαμβάνεις έναν υψηλότερο μισθό, της τάξεως των 59.000€. Εκτός από τον βασικό μισθό, οι περισσότεροι εργοδότες δίνουν μπόνους στους εργαζόμενους. Το μέσο μπόνους που μπορείς να λάβεις ως project manager είναι 2-3 μισθούς τον χρόνο. 

ποιoι παράγοντες επηρεάζουν το μισθό ενός project manager;

Μπορείς να αυξήσεις τις απολαβές σου ως project manager βελτιώνοντας τις δεξιότητές σου και τις εκπαιδευτικές σου πιστοποιήσεις. Η κατοχή πρόσθετων διαπιστεύσεων ή πιστοποιήσεων όπως η πιστοποίηση του project management professional (PMP) καθώς και ένας μεταπτυχιακός τίτλος βελτιώνουν τις προοπτικές για πιο υψηλό μισθό, καθώς αποκτάς πρόσθετη εξειδίκευση. Η εμπειρία σου είναι ακόμη ένας παράγοντας που αυξάνει το εισόδημά σου. Σε μια entry-level θέση project manager, έχεις βασικές αρμοδιότητες, όμως οι senior project managers λόγω της εξειδίκευσής τους έχουν τη δυνατότητα να διαπραγματεύονται υψηλότερους μισθούς.

Το μέγεθος της εταιρείας για την οποία εργάζεσαι και η πολυπλοκότητα των αρμοδιοτήτων σου καθορίζουν επίσης, το ύψος των αποδοχών σου. Σε μια μικρή εταιρεία, επιβλέπεις μικρότερες ομάδες και χειρίζεσαι έργα μικρού μεγέθους. Αντίθετα, όταν εργάζεσαι σε μία μεγάλη εταιρεία, χειρίζεσαι σύνθετα και μεγάλα projects. Οι διαθέσιμοι πόροι και η πολυπλοκότητα των καθηκόντων σου βελτιώνουν την προοπτική για υψηλότερες απολαβές.

κατέβασε τον οδηγό μας
2

κατηγορίες project managers

Οι project managers εργάζονται σε διάφορους κλάδους και έχουν διαφορετικούς ρόλους. Ορισμένοι από αυτούς περιλαμβάνουν:

ομάδα εργαζομένων που έχουν μια συνάντηση
ομάδα εργαζομένων που έχουν μια συνάντηση
3

εργαζόμενος ως project manager

Ας εμβαθύνουμε στα καθήκοντά και τις ευθύνες που σχετίζονται με τους/τις project managers. Εάν ενδιαφέρεσαι για το συγκεκριμένο ρόλο, διάβασε παρακάτω για να ανακαλύψεις τις προοπτικές επαγγελματικής εξέλιξης, τα καθημερινά καθήκοντα και το περιβάλλον εργασίας των project managers.

4

τα προσόντα και η εκπαίδευση ενός project manager

Μερικά από τα εκπαιδευτικά προσόντα και πιστοποιήσεις που είναι απαραίτητα για το επάγγελμα του/της project manager είναι:

  • Εκπαίδευση: το ελάχιστο προσόν που είναι απαραίτητο να έχεις για να γίνεις project manager στην Ελλάδα είναι η κατοχή πτυχίου πανεπιστημίου. Μπορείς να σπουδάσεις διοίκηση επιχειρήσεων, πληροφορική ή ένα αντικείμενο σε συναφές πεδίο. Μερικοί/ές project managers αποκτούν πτυχίο μηχανικής και ολοκληρώνουν ένα μεταπτυχιακό στη διοίκηση επιχειρήσεων (MBA) για να αποκτήσουν σχετική γνώση με τη διαχείριση έργων. Αυτά τα πτυχία θα σου προσφέρουν γνώσεις που αφορούν στις μεθοδολογίες διαχείρισης έργων.
  • Εργασιακή εμπειρία και πιστοποιήσεις: καθώς ο ρόλος του/της project manager ορίζει πως είναι αναγκαίο να έχεις εκτεταμένη εργασιακή εμπειρία, μπορείς να ξεκινήσεις από μια entry-level θέση στο project management. Για παράδειγμα, οι project managers στον χώρο των κατασκευών μπορούν να ξεκινήσουν την καριέρα τους ως βοηθοί υπεύθυνου εργοταξίου και να βελτιώσουν την εμπειρία και τις δεξιότητές τους. Η απόκτηση πιστοποιητικών ενισχύει επίσης τις προοπτικές απασχόλησής σου και σε βοηθά να ξεχωρίσεις σε μία ανταγωνιστική αγορά εργασίας. Καλό είναι να αποκτήσεις πιστοποιητικά διαχείρισης έργων όπως το PMP, το CompTIA Project+ ή το PRINCE2.

οι ικανότητες και δεξιότητες του project manager

Πέρα από τις εκπαιδευτικές πιστοποιήσεις είναι απαραίτητες και ορισμένες δεξιότητες και προσόντα για να γίνεις ένας/μία σπουδαίος/α project manager:

  • Δεξιότητες διαπραγμάτευσης: όταν είσαι project manager είναι αναγκαίο να διαθέτεις εξαιρετικές δεξιότητες στην τέχνη της διαπραγμάτευσης για να εξασφαλίζεις τις καλύτερες συμφωνίες. Οι δεξιότητες διαπραγμάτευσης σε βοηθούν να πάρεις τις απαραίτητες εγκρίσεις για την πρόοδο του έργου.
  • Ηγετικές ικανότητες: ως project manager, χρειάζεσαι ισχυρές δεξιότητες ηγεσίας για να χρησιμοποιείς τους πόρους σου με τρόπο ωφέλιμο για τους στόχους του έργου. Με τις δεξιότητές σου, μπορείς να παρακινείς τα μέλη της ομάδας σου προς αυτή την κατεύθυνση και να τα καθοδηγείς καθ’όλη τη διάρκεια της εκτέλεσης του έργου.
  • Οργανωτικές δεξιότητες: όταν είσαι project manager, έχεις πολλά καθήκοντα να εκπληρώσεις. Ως εκ τούτου, οι οργανωτικές δεξιότητες θα σου φανούν πολύ χρήσιμες. Οι ικανότητες που σχετίζονται με την καλή κι αποτελεσματική οργάνωση σε βοηθούν να κάνεις πολλαπλές εργασίες ταυτόχρονα (multitasking), να θέτεις σε προτεραιότητα τις ευθύνες και να διαχωρίζεις τα projects. 
  • Δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων: χάρη στις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων που διαθέτεις, μπορείς με μία δομημένη προσέγγιση να αντιμετωπίσεις προβλήματα που προκύπτουν όταν το έργο βρίσκεται σε εξέλιξη. Αυτές οι δεξιότητες σου επιτρέπουν επίσης, να μειώσεις τον κίνδυνο αποτυχίας και να οδηγηθείς σε θετικά αποτελέσματα.
  • Δεξιότητες χειρισμού υπολογιστή: χρειάζεσαι βασικές δεξιότητες χειρισμού υπολογιστή για να χρησιμοποιείς τα συστήματα διαχείρισης έργων και να οργανώνεις τις ομάδες σου με συστήματα προγραμματισμού. Μερικές φορές, επιπλέον, χρειάζεται να αναλύεις δεδομένα χρησιμοποιώντας φύλλα εργασίας.
  • Επικοινωνιακές και διαπροσωπικές ικανότητες: ως project manager, οι δεξιότητες επικοινωνίας σε βοηθούν στην αποτελεσματικότερη προώθηση των σχεδίων σου στις ομάδες και όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη του έργου.
5

FAQs

Εδώ, θα βρεις απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις σχετικά με το επάγγελμα του/της project manager.

thank you for subscribing to your personalised job alerts.