ποια είναι η εργασία ενός receptionist;
Ως receptionist, εργάζεσαι στο χώρο υποδοχής ενός γραφείου, επιχείρησης ή εταιρίας. Η εργασία σου περιλαμβάνει την υποδοχή επισκεπτών στο χώρο υποδοχής, την καθοδήγηση και καταχώριση της εισόδου τους. Οι αρμοδιότητες του/της receptionist διαφέρουν ανάλογα με την επιχείρηση και τον κλάδο, στον οποίο εργάζεσαι. Σε ορισμένα περιβάλλοντα εργασίας, σου ανατίθενται καθήκοντα οργάνωσης και φροντίδας του χώρου υποδοχής και καλωσορίσματος των επισκεπτών κατά την άφιξή τους. Σε άλλα περιβάλλοντα, όμως, ο/η receptionist ασχολείται και με τη διευθέτηση των πληρωμών των επισκεπτών, αλλά και με την ολοκλήρωση των διαδικασιών check-in και check-out.
Όταν οι περισσότεροι άνθρωποι σκέφτονται τους/τις receptionists, φαντάζονται κάποιον/α που εργάζεται σε ένα γραφείο. Ενώ είναι αλήθεια ότι η πλειονότητα των receptionists εργάζεται σε γραφεία, σε ορισμένες περιπτώσεις οι εργαζόμενοι/ες, ως receptionists, απασχολούνται, επίσης, σε άλλες βιομηχανίες ή εργασιακούς χώρους. Η θέση του/της receptionist είναι μία θέση που υπάρχει σε οποιονδήποτε χώρο εργασίας, ο οποίος χρειάζεται κάποιον/α, για να συντονίζει τις συναναστροφές και τις συναλλαγές μεταξύ πελατών και υπαλλήλων. Για παράδειγμα, ορισμένοι/ες receptionists εργάζονται σε δικηγορικά γραφεία, καλωσορίζοντας νέους πελάτες, παρέχοντας οδηγίες σε επισκέπτες και κατευθύνοντάς τους στους κατάλληλους χώρους για τα ραντεβού τους. Στα νοσοκομεία, οι receptionists κατευθύνουν τους ασθενείς στις κατάλληλες αίθουσες θεραπείας και διαχειρίζονται τα ιατρικά τους αρχεία. Τέλος, οι receptionists εργάζονται στο χώρο υποδοχής/ρεσεψιόν σε ξενοδοχεία ή βιομηχανικές εταιρείες για να υποδεχτούν τους επισκέπτες.
Για να επιτύχεις ως receptionist, είναι απαραίτητο να έχεις hands-on εμπειρία στον εξοπλισμό γραφείου. Ακόμη, είναι σημαντικό να έχεις άριστη γνώση χειρισμού εφαρμογών Microsoft 365 και άλλων office management λογισμικών.
Θα ταίριαζε η θέση του/της receptionist με τις δεξιότητες σου; Συνέχισε να διαβάζεις για να μάθεις ποιες ικανότητες και προσόντα χρειάζεσαι, για να πετύχεις στο ρόλο του/της receptionist.
θέσεις receptionistο μέσος μισθός ενός receptionist
Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Οικονομικής Έρευνας, ο μέσος μισθός ενός/μιας receptionist στην Ελλάδα είναι περίπου 18.000€ ετησίως. Μία entry level θέση receptionist, μπορεί να ξεκινήσει με απολαβές 13.500€ το χρόνο. Όταν αυξάνονται τα χρόνια εργασίας σου σε μία εταιρεία και συγκεντρώνεις προϋπηρεσία, το πακέτο αποδοχών σου μπορεί να φτάσει και τα 21.000€ ετησίως.
ποιοι παράγοντες επηρεάζουν το μισθό ενός receptionist;
Οι αποδοχές σου ως receptionist καθορίζονται από διάφορους παράγοντες, όπως τα ακαδημαϊκά προσόντα, η εμπειρία εργασίας και το εύρος των καθηκόντων σου. Οι περισσότεροι εργοδότες, κατά τη διαδικασία προσλήψεων, δίνουν περισσότερη βαρύτητα στην εμπειρία έναντι επιπρόσθετων ακαδημαϊκών προσόντων, όπως είναι ο μεταπτυχιακός τίτλος. Ωστόσο, η κατοχή ορισμένων ακαδημαϊκών προσόντων, όπως το πτυχίο στη διοίκηση, βελτιώνει τις προοπτικές σου για υψηλότερο μισθό.
Ακόμη, οι πρόσθετες πιστοποιήσεις αναδεικνύουν τις δεξιότητες και την εξειδίκευσή σου, οι οποίες είναι πολύτιμες για την επαγγελματική σου επιτυχία και πρόοδο.
Ως receptionist, οι αποδοχές σου καθορίζονται ακόμη από τον τύπο της σύμβασής σου και τις ώρες που εργάζεσαι. Όταν εργάζεσαι για μία εταιρεία με πλήρη απασχόληση, αμείβεσαι με υψηλότερο μισθό σε σύγκριση με τους/τις receptionists που εργάζονται σε θέσεις μερικής απασχόλησης. Επίσης, στην εργασία πλήρους απασχόλησης υπάρχουν επιπρόσθετα προνόμια, όπως είναι η ασφάλεια και η άδεια μετ' αποδοχών.
Ακόμη, το μέγεθος της επιχείρησης που εργάζεσαι, όπως και το εύρος των αρμοδιοτήτων σου, είναι παράγοντες καθοριστικοί για τις απολαβές σου. Όταν εργάζεσαι σε μία μικρή εταιρεία, είναι πιθανό να έχεις λιγότερα καθήκοντα, δεδομένου ότι διαχειρίζεσαι έναν μικρό αριθμό πελατών που επισκέπτονται την επιχείρηση. Αντίθετα, σε μια μεγάλη εταιρεία, αναλαμβάνεις πιο σύνθετες εργασίες και οι αρμοδιότητές σου μπορεί να περιλαμβάνουν την καταχώριση δεδομένων (στοιχεία του πελάτη κτλ.), αλλά και διοικητικές εργασίες.
κατηγορίες receptionists
Παρόλο που οι receptionists δεν μπορούν να διακριθούν σε συγκεκριμένες κατηγορίες, υπάρχουν διάφοροι τύποι θέσεων στον τομέα τους. Κάποιες από τις πιο κοινές κατηγορίες receptionists είναι:
-
front desk receptionist
Ελέγχεις το γραφείο υποδοχής και κατευθύνεις τους επισκέπτες που εισέρχονται στο γραφείο, καθοδηγώντας τους στα ραντεβού τους. Ελέγχεις, επίσης, ότι ο χώρος υποδοχής παραμένει καθαρός και τακτοποιημένος.
-
corporate receptionist
Η αρμοδιότητά σου είναι να παρέχεις βοήθεια στη γραμματειακή υποστήριξη με τα καθημερινά τους καθήκοντα, όπως η παρακολούθηση του τηλεφωνικού κέντρου και η διαχείριση της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας. Ακόμη, γράφεις υπομνήματα προς το προσωπικό και συνοψίζεις αναφορές από διάφορα τμήματα για τους managers.
-
HR receptionist
Σε μία εταιρεία, η οποία έχει δικό της ανεπτυγμένο τμήμα ανθρώπινου δυναμικού (HR), η θέση σου είναι στην είσοδο των γραφείων του τμήματος. Εκτελείς μια σειρά από διοικητικές εργασίες, όπως είναι η παρακολούθηση αδειών ασθενείας ή διακοπών, η καταχώριση εγγράφων για νέους υπαλλήλους και ο σχεδιασμός των ταξιδιών των υπαλλήλων.
-
hotel receptionist
Υποδέχεσαι τους επισκέπτες και εκτελείς μια σειρά από εργασίες όπως ενδεικτικά τη διαχείριση του τηλεφωνικού κέντρου, των κρατήσεων και των αφίξεων/αναχωρήσεων, την εξυπηρέτηση των πελατών παρέχοντάς τους πληροφορίες καθώς επίσης και τη διατήρηση αρχείων, δεδομένων και εξόδων της επιχείρησης.
εργαζόμενος ως receptionist
Θα σε ενδιέφερε να μάθεις περισσότερες πληροφορίες για τα καθημερινά καθήκοντα του/της receptionist; Ας ανακαλύψουμε τα συγκεκριμένα καθήκοντα, τις ευθύνες και το περιβάλλον εργασίας των receptionists.
τα προσόντα και η εκπαίδευση ενός receptionist
Παρόλο που οι ακαδημαϊκές πιστοποιήσεις δεν είναι απαραίτητες για κάποιον/α που θέλει να εργαστεί ως receptionist, υπάρχουν προσόντα τα οποία μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά:
- Εκπαίδευση: ένα πτυχίο στη διοίκηση επιχειρήσεων ή σε παρόμοιο αντικείμενο είναι πολύ βοηθητικό. Ακόμη, είναι πιθανό να χρειάζεσαι επιπρόσθετες πιστοποιήσεις, αν επιθυμείς να απασχοληθείς σε συγκεκριμένους τομείς, όπως είναι ο κλάδος του τουρισμού, της υγείας ή και ο νομικός τομέας.
- Εργασιακή εμπειρία: για να εργαστείς ως receptionist, χρειάζεται να έχεις εξοικείωση με multi-line τηλεφωνικά συστήματα και με εφαρμογές γραφείου microsoft office. Ακόμη, η απόκτηση εργασιακής εμπειρίας μέσω entry level θέσεων εργασίας και θέσεων στο διοικητικό τμήμα είναι πολύ σημαντική.
οι ικανότητες και δεξιότητες του receptionist
Ορισμένες από τις ικανότητες και δεξιότητες του/της receptionist περιλαμβάνουν:
- Αποτελεσματική επικοινωνία: ως receptionist, χρειάζεται να έχεις εξαιρετικές δεξιότητες λεκτικής επικοινωνίας. Είναι απαραίτητο να μιλάς με ηρεμία και με επαγγελματισμό στους επισκέπτες. Οι δεξιότητες ενεργητικής ακρόασης και εξυπηρέτησης πελατών συμβάλλουν επίσης στο να επιτύχεις ως receptionist.
- Δεξιότητες διαπροσωπικής επικοινωνίας: ως receptionist, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να έχεις δεξιότητες συνεργασίας. Αλληλεπιδράς και συνεργάζεσαι με διάφορους υπαλλήλους στο γραφείο. Χρειάζεσαι καλές δεξιότητες διαπροσωπικής επικοινωνίας για να παρέχεις υποστήριξη και βοήθεια στους άλλους.
- Δεξιότητες multitasking: ως receptionist σε γραφείο, αναλαμβάνεις να διαχειρίζεσαι πολλά καθήκοντα παράλληλα. Οι δεξιότητες multitasking σε βοηθούν να θέτεις προτεραιότητες στα καθήκοντά σου και να διασφαλίζεις πως θα τα ολοκληρώσεις.
- Τεχνική δεξιότητα: ως receptionist, τα καθήκοντά σου περιλαμβάνουν τη συντήρηση του εξοπλισμού γραφείου και τη λειτουργία φωτοτυπικών, τηλεφωνικών συστημάτων και εκτυπωτών. Οι τεχνικές δεξιότητες διευκολύνουν τη δουλειά σου και μπορούν να βελτιώσουν την απόδοσή σου. Χρειάζεσαι επίσης γνώσεις Η/Υ για την εκτέλεση των καθηκόντων σου.
- Οργανωτικές δεξιότητες: ως receptionist, μία από τις αρμοδιότητές σου είναι η οργάνωση του γραφείου σε ό,τι αφορά την αρχειοθέτηση εγγράφων, όπως και την ασφάλειά τους. Ακόμη, διασφαλίζεις ότι οι εργασίες του γραφείου υποδοχής διεκπεραιώνονται στο χρόνο τους, ώστε να μην υπάρχουν επισκέπτες στο χώρο αναμονής.
FAQs
Εδώ, θα βρεις απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις σχετικά με το επάγγελμα του/της receptionist.
-
ποια είναι τα καθήκοντα ενός receptionist;
Ως receptionist, εργάζεσαι σε ένα γραφείο εταιρείας και φροντίζεις για την ομαλή λειτουργία του χώρου υποδοχής. Η δουλειά σου είναι ο χαιρετισμός και η υποδοχή των επισκεπτών, ενώ ακόμη τους κατευθύνεις στις συναντήσεις τους. Απαντάς στις τηλεφωνικές κλήσεις στην υποδοχή, λαμβάνεις την αλληλογραφία και αναλαμβάνεις ακόμη τη διαχείριση των μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Τέλος, στις αρμοδιότητές σου είναι η διεκπεραίωση διάφορων εργασιών βοηθητικών για τους υπόλοιπους υπαλλήλους του γραφείου.
-
ποια είναι τα καθήκοντα ενός receptionist σε ξενοδοχείο;
Ως receptionist σε ξενοδοχείο, αναλαμβάνεις να υποδέχεσαι και να καλωσορίζεις τους επισκέπτες, βοηθώντας τους με τη διαδικασία του check-in. Η φιλική και θετική διάθεση, όπως και η θέληση για εξυπηρέτηση είναι πολύ σημαντικά σημεία, όταν αλληλεπιδράς με τους επισκέπτες και αναλαμβάνεις να ικανοποιήσεις τις ανάγκες τους. Άλλα καθήκοντά σου είναι η διαχείριση των κρατήσεων των επισκεπτών και η διαχείριση των τηλεφωνικών κλήσεων.
-
ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση στην εργασία ως receptionist;
Η εργασία του/της receptionist είναι μία συναρπαστική καριέρα, η οποία όμως μπορεί να είναι παράλληλα μία εργασία με άγχος. Για πολλές επιχειρήσεις, η μεγαλύτερη πρόκληση είναι η αποτελεσματική διαχείριση του αυξανόμενου όγκου τηλεφωνικών κλήσεων. Αναμένεται να κατανοείς τις απορίες του πελάτη που σε καλεί και να είσαι σε θέση κάθε φορά να του παρέχεις τις σωστές λύσεις.
-
ποια προσόντα χρειάζεσαι για να πετύχεις ως receptionist ξενοδοχείου;
Ως receptionist ξενοδοχείου, συνεργάζεσαι με διάφορους επαγγελματίες, γεγονός που καθιστά απαραίτητο να μπορείς να συνεργαστείς αποτελεσματικά με τους άλλους. Ακόμη, είναι αναγκαίο να έχεις υπομονή, ψυχραιμία και διάθεση για εξυπηρέτηση.
-
η θέση του receptionist χρειάζεται πολλές δεξιότητες;
Παρόλο που δεν χρειάζεται να έχεις ακαδημαϊκή κατάρτιση για να γίνεις receptionist, η κατοχή πτυχίου σου προσφέρει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά εργασίας. Οι περισσότεροι εργοδότες παρέχουν εκπαίδευση σχετικά με την εκμάθηση των συγκεκριμένων συστημάτων διαχείρισης γραφείου που χρησιμοποιούν. Ακόμη, η εμπειρία που αποκομίζεις από την εργασία σε entry level διοικητικές θέσεις μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητές σου να εργαστείς ως receptionist.
-
πώς βρίσκω εργασία ως receptionist;
Τα βήματα για την αναζήτηση εργασίας ως receptionist είναι απλά. Ξεκίνα την αναζήτηση στις θέσεις εργασίας μας. Βρήκες αυτό που σου ταιριάζει; Τότε συμπλήρωσε την αίτησή σου χρησιμοποιώντας την επιλογή ‘κάνε την αίτησή σου’ στο πάνω δεξιά μέρος της σελίδας. Δεν υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις εργασίας αυτή τη στιγμή; Τότε συνδέσου ή δημιούργησε ένα λογαριασμό για να ανεβάσεις το βιογραφικό σου ώστε να μπορεί να επικοινωνήσει μαζί σου ένας/μια υπεύθυνος/η προσλήψεων εάν προκύψει ανάλογη θέση εργασίας.