ποια είναι η εργασία ενός υπαλλήλου λιανικής πώλησης;

Ως υπάλληλος λιανικής πώλησης, εξυπηρετείς και βοηθάς τους πελάτες σε καταστήματα λιανικής, επιβλέποντας την πώληση προϊόντων και υπηρεσιών προς διασφάλιση της ικανοποίησής τους. Δίνεις, επίσης, ιδιαίτερη προσοχή σε ζητήματα όπως ο έλεγχος των αποθεμάτων, οι πωλήσεις και η διατήρηση της καλής φήμης του brand. Εκτός από την προσωπική αλληλεπίδραση με τους πελάτες, μπορεί να περιλαμβάνεται στις αρμοδιότητές σου και η διαχείριση τηλεφωνικών κλήσεων. Όταν συναναστρέφεσαι με τους πελάτες, παρέχεις πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες και ακούς τις ανησυχίες ή τα παράπονά τους. 

Οι περισσότεροι/ες υπάλληλοι λιανικής πώλησης απασχολούνται σε διάφορα καταστήματα λιανικής και χονδρικής. Μπορείς να εργαστείς σε πολυκαταστήματα ρούχων και μη, κεντρικές αλυσίδες καταστημάτων, αλυσίδες ταχυφαγείων. Ανεξάρτητα από το πού εργάζεσαι, οι αρμοδιότητές σου περιλαμβάνουν τη διαχείριση αποθεμάτων και την παροχή βοήθειας στους πελάτες με τις αγορές τους.

Ως υπάλληλος λιανικής πώλησης, η εργασία σου περιστρέφεται γύρω από την εξυπηρέτηση πελατών. Ως εκ τούτου, χρειάζεσαι δεξιότητες εξυπηρέτησης πελατών για να διασφαλίσεις ότι οι πελάτες λαμβάνουν την κατάλληλη προσοχή και έχουν μια ευχάριστη εμπειρία αγορών. Καθώς συνεργάζεσαι με άλλους εργαζόμενους, πωλητές και ταμίες, είναι απαραίτητο να έχεις καλές δεξιότητες ομαδικής εργασίας και δεξιότητες διαπροσωπικής επικοινωνίας. Οι δεξιότητες επικοινωνίας σε βοηθούν να επικοινωνείς με ευγένεια, αυτοπεποίθηση και επαγγελματισμό. Επίσης, είναι απαραίτητο να έχεις βασικές γνώσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών για τη λειτουργία των συστημάτων POS (point-of-sale) και διαχείρισης αποθεμάτων του καταστήματος.

Θα σου ταίριαζε η θέση του/της υπαλλήλου λιανικής πώλησης; Συνέχισε να διαβάζεις για να μάθεις ποιες ικανότητες και προσόντα χρειάζεσαι για να πετύχεις στο ρόλο αυτόν.

θέσεις υπάλληλος λιανικής πώλησης
1

ο μέσος μισθός ενός υπαλλήλου λιανικής πώλησης

Ο μέσος μισθός ενός/μιας υπαλλήλου λιανικής πώλησης στην Ελλάδα είναι 15.000€ ετησίως. Ορισμένες εταιρείες προσφέρουν επιπλέον παροχές και προνόμια, όπως ετήσιο μπόνους που μπορεί να φτάσει ως και ένα μισθό. Ως υπάλληλος λιανικής πώλησης σε entry level θέση, ξεκινάς με μισθό κατά προσέγγιση τα 13.500€ ετησίως. Οι απολαβές σου αυξάνονται σταδιακά καθώς αποκτάς περισσότερη εμπειρία και εκπαιδευτικά προσόντα, είναι πιθανό ο μισθός σου να φτάσει τα 22.500€ ετησίως.

ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τον μισθό ενός υπαλλήλου λιανικής πώλησης;

Οι παράγοντες που επηρεάζουν το ύψος του μισθού σου είναι η εμπειρία και οι δεξιότητές σου. Ως υπάλληλος λιανικής πώλησης με ελάχιστα προσόντα, ξεκινάς την καριέρα σου με σχετικά χαμηλό μισθό, αλλά το πακέτο αποδοχών σου βελτιώνεται σημαντικά όταν αποκτάς πρόσθετες πιστοποιήσεις ή επαγγελματική κατάρτιση. Όταν διαθέτεις λιγότερο από ένα έτος ή καθόλου εμπειρία, λαμβάνεις μισθό entry level θέσης. Αργότερα, όταν αποκτάς περισσότερα από πέντε χρόνια εμπειρίας και αυξάνεις την εξειδίκευσή σου, οι απολαβές σου πρόκειται να είναι πιο υψηλές.  

Ένας άλλος παράγοντας που καθορίζει το μισθό σου είναι το είδος των προϊόντων που πουλάς. Αν εργάζεσαι στον κλάδο της τεχνολογίας ή σε είδη υψηλής αξίας που χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία στις πωλήσεις, λαμβάνεις υψηλότερο μισθό σε σύγκριση με τους/τις υπαλλήλους λιανικής πώλησης σε είδη ταχείας κατανάλωσης (FMCG).

Τέλος, ένας ακόμη παράγοντας που επηρεάζει τις απολαβές σου είναι το μέγεθος του καταστήματος που εργάζεσαι. Τα μεγάλα καταστήματα λιανικής πώλησης προσφέρουν καλύτερους μισθούς και ευκαιρίες για επαγγελματική εξέλιξη σε σύγκριση με τα μικρά καταστήματα λιανικής πώλησης. 

κατέβασε τον οδηγό μας
2

κατηγορίες υπαλλήλων λιανικής πώλησης

Ορισμένες από τις κατηγορίες των υπαλλήλων λιανικής πώλησης περιλαμβάνουν:

χαμογελαστό αρσενικό που τραβάει ένα φορτηγό σε μια αποθήκη
χαμογελαστό αρσενικό που τραβάει ένα φορτηγό σε μια αποθήκη
3

εργαζόμενος ως υπάλληλος λιανικής πώλησης

Εάν ξεκινάς την καριέρα σου στον τομέα της λιανικής ή των πωλήσεων, η εργασία ως υπάλληλος λιανικής πώλησης είναι η ιδανική αφετηρία. Αν σε ενδιαφέρει αυτός ο ρόλος, ρίξε μια ματιά στις συγκεκριμένες αρμοδιότητες, καθήκοντα και περιβάλλοντα εργασίας των υπαλλήλων λιανικής πώλησης.

4

τα προσόντα και η εκπαίδευση ενός υπαλλήλου λιανικής πώλησης

Για να εργαστείς ως υπάλληλος λιανικής πώλησης δεν χρειάζεται η εκπλήρωση τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ωστόσο, κάποια από τα προσόντα που είναι απαραίτητα για να γίνεις υπάλληλος λιανικής πώλησης στην Ελλάδα περιλαμβάνουν: 

  • Εκπαίδευση: η απόκτηση επαγγελματικής κατάρτισης σε τομείς όπως το marketing, η διοίκηση επιχειρήσεων ή άλλο συναφές πεδίο είναι πολύ σημαντική. Ακόμη, η πώληση τεχνολογικών προϊόντων μπορεί να απαιτεί υψηλότερα επίπεδα εκπαίδευσης, όπως πτυχίο στην πληροφορική (IT) ή σε κάποιο αντίστοιχο κλάδο. Τέλος, θεωρείται απαραίτητο να γνωρίζεις τις τεχνικές πτυχές των προϊόντων.
  • Εργασιακή εμπειρία: οι περισσότεροι εργοδότες προσφέρουν εκπαίδευση εντός της εργασίας για να δείξουν πώς λειτουργεί το κατάστημα λιανικής αλλά η προηγούμενη εμπειρία στον κλάδο του λιανικού εμπορίου ή των πωλήσεων βελτιώνει τις προοπτικές σου για εργασία. Μπορείς να ξεκινήσεις με entry level θέσεις εργασίας για να αποκτήσεις τις απαραίτητες δεξιότητες.

οι ικανότητες και δεξιότητες των υπαλλήλων λιανικής πώλησης

Ορισμένες από τις απαραίτητες ικανότητες και δεξιότητες ενός/μιας  υπαλλήλου λιανικής πώλησης περιλαμβάνουν:

  • Δεξιότητες εξυπηρέτησης πελατών: ως υπάλληλος λιανικής πώλησης, έχεις άμεση επαφή με τους πελάτες και τους βοηθάς στα ψώνια τους. Για αυτόν τον λόγο, είναι απαραίτητο να είσαι φιλικός/η και προσιτός/ή προς τους πελάτες. Οι δεξιότητές σου στην εξυπηρέτηση πελατών σε βοηθούν να διαχειρίζεσαι τυχόν θέματα στο κατάστημα ενώ ταυτόχρονα κρατάς τους πελάτες ικανοποιημένους. 
  • Διαπροσωπικές και επικοινωνιακές δεξιότητες: ως υπάλληλος λιανικής πώλησης, χρειάζεσαι εξαιρετικές δεξιότητες επικοινωνίας για αποτελεσματική αλληλεπίδραση με τους πελάτες και τα μέλη της ομάδας στην εργασία σου. Οι δεξιότητες ενεργητικής ακρόασης σε βοηθούν να κατανοείς τις ανάγκες των πελατών και να παρέχεις εξαιρετική εξυπηρέτηση.
  • Δεξιότητες πωλήσεων: μια σημαντική ικανότητα που καθορίζει την αποτελεσματικότητά σου είναι η σωστή προώθηση των προϊόντων και υπηρεσιών βελτιώνοντας ταυτόχρονα τις πωλήσεις. Οι δεξιότητές σου στις πωλήσεις σε βοηθούν να βρεις ευκαιρίες για upselling.
5

FAQs

Εδώ, θα βρεις απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις σχετικά με το επάγγελμα του/της υπαλλήλου λιανικής πώλησης. 

thank you for subscribing to your personalised job alerts.