ποια είναι η εργασία ενός υπαλλήλου λιανικής πώλησης;
Ως υπάλληλος λιανικής πώλησης, εξυπηρετείς και βοηθάς τους πελάτες σε καταστήματα λιανικής, επιβλέποντας την πώληση προϊόντων και υπηρεσιών προς διασφάλιση της ικανοποίησής τους. Δίνεις, επίσης, ιδιαίτερη προσοχή σε ζητήματα όπως ο έλεγχος των αποθεμάτων, οι πωλήσεις και η διατήρηση της καλής φήμης του brand. Εκτός από την προσωπική αλληλεπίδραση με τους πελάτες, μπορεί να περιλαμβάνεται στις αρμοδιότητές σου και η διαχείριση τηλεφωνικών κλήσεων. Όταν συναναστρέφεσαι με τους πελάτες, παρέχεις πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες και ακούς τις ανησυχίες ή τα παράπονά τους.
Οι περισσότεροι/ες υπάλληλοι λιανικής πώλησης απασχολούνται σε διάφορα καταστήματα λιανικής και χονδρικής. Μπορείς να εργαστείς σε πολυκαταστήματα ρούχων και μη, κεντρικές αλυσίδες καταστημάτων, αλυσίδες ταχυφαγείων. Ανεξάρτητα από το πού εργάζεσαι, οι αρμοδιότητές σου περιλαμβάνουν τη διαχείριση αποθεμάτων και την παροχή βοήθειας στους πελάτες με τις αγορές τους.
Ως υπάλληλος λιανικής πώλησης, η εργασία σου περιστρέφεται γύρω από την εξυπηρέτηση πελατών. Ως εκ τούτου, χρειάζεσαι δεξιότητες εξυπηρέτησης πελατών για να διασφαλίσεις ότι οι πελάτες λαμβάνουν την κατάλληλη προσοχή και έχουν μια ευχάριστη εμπειρία αγορών. Καθώς συνεργάζεσαι με άλλους εργαζόμενους, πωλητές και ταμίες, είναι απαραίτητο να έχεις καλές δεξιότητες ομαδικής εργασίας και δεξιότητες διαπροσωπικής επικοινωνίας. Οι δεξιότητες επικοινωνίας σε βοηθούν να επικοινωνείς με ευγένεια, αυτοπεποίθηση και επαγγελματισμό. Επίσης, είναι απαραίτητο να έχεις βασικές γνώσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών για τη λειτουργία των συστημάτων POS (point-of-sale) και διαχείρισης αποθεμάτων του καταστήματος.
Θα σου ταίριαζε η θέση του/της υπαλλήλου λιανικής πώλησης; Συνέχισε να διαβάζεις για να μάθεις ποιες ικανότητες και προσόντα χρειάζεσαι για να πετύχεις στο ρόλο αυτόν.
θέσεις υπάλληλος λιανικής πώλησηςο μέσος μισθός ενός υπαλλήλου λιανικής πώλησης
Ο μέσος μισθός ενός/μιας υπαλλήλου λιανικής πώλησης στην Ελλάδα είναι 15.000€ ετησίως. Ορισμένες εταιρείες προσφέρουν επιπλέον παροχές και προνόμια, όπως ετήσιο μπόνους που μπορεί να φτάσει ως και ένα μισθό. Ως υπάλληλος λιανικής πώλησης σε entry level θέση, ξεκινάς με μισθό κατά προσέγγιση τα 13.500€ ετησίως. Οι απολαβές σου αυξάνονται σταδιακά καθώς αποκτάς περισσότερη εμπειρία και εκπαιδευτικά προσόντα, είναι πιθανό ο μισθός σου να φτάσει τα 22.500€ ετησίως.
ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τον μισθό ενός υπαλλήλου λιανικής πώλησης;
Οι παράγοντες που επηρεάζουν το ύψος του μισθού σου είναι η εμπειρία και οι δεξιότητές σου. Ως υπάλληλος λιανικής πώλησης με ελάχιστα προσόντα, ξεκινάς την καριέρα σου με σχετικά χαμηλό μισθό, αλλά το πακέτο αποδοχών σου βελτιώνεται σημαντικά όταν αποκτάς πρόσθετες πιστοποιήσεις ή επαγγελματική κατάρτιση. Όταν διαθέτεις λιγότερο από ένα έτος ή καθόλου εμπειρία, λαμβάνεις μισθό entry level θέσης. Αργότερα, όταν αποκτάς περισσότερα από πέντε χρόνια εμπειρίας και αυξάνεις την εξειδίκευσή σου, οι απολαβές σου πρόκειται να είναι πιο υψηλές.
Ένας άλλος παράγοντας που καθορίζει το μισθό σου είναι το είδος των προϊόντων που πουλάς. Αν εργάζεσαι στον κλάδο της τεχνολογίας ή σε είδη υψηλής αξίας που χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία στις πωλήσεις, λαμβάνεις υψηλότερο μισθό σε σύγκριση με τους/τις υπαλλήλους λιανικής πώλησης σε είδη ταχείας κατανάλωσης (FMCG).
Τέλος, ένας ακόμη παράγοντας που επηρεάζει τις απολαβές σου είναι το μέγεθος του καταστήματος που εργάζεσαι. Τα μεγάλα καταστήματα λιανικής πώλησης προσφέρουν καλύτερους μισθούς και ευκαιρίες για επαγγελματική εξέλιξη σε σύγκριση με τα μικρά καταστήματα λιανικής πώλησης.
κατηγορίες υπαλλήλων λιανικής πώλησης
Ορισμένες από τις κατηγορίες των υπαλλήλων λιανικής πώλησης περιλαμβάνουν:
-
διαχειριστής/στρια αποθεμάτων
Ως διαχειριστής/στρια αποθεμάτων, γεμίζεις τα ράφια ενός καταστήματος λιανικής πώλησης. Βγάζεις τα είδη από τα πακέτα και τα τοποθετείς στα ράφια για τους πελάτες. Εκτός από την οργάνωση των προϊόντων, ανανεώνεις τα αποθέματα για να διασφαλίσεις ότι τα προϊόντα στα ράφια δεν έχουν λήξει. Τέλος, καθαρίζεις τα ράφια και απαντάς σε ερωτήσεις πελατών.
-
προσωπικό ορόφου
Ως εργαζόμενος/η που ανήκεις στο προσωπικό ορόφου, βρίσκεσαι στο κατάστημα λιανικής πώλησης βοηθώντας τους πελάτες. Επικεντρώνεσαι σε ένα τμήμα προϊόντων και απαντάς σε τυχόν ερωτήματα που έχουν οι πελάτες. Παράλληλα ενημερώνεις, τους πελάτες για προσφορές που διατίθενται σε ορισμένα προϊόντα.
-
υπάλληλος καταστήματος ειδών μόδας
Ως υπάλληλος καταστήματος ειδών μόδας, εργάζεσαι σε ένα πολυκατάστημα μόδας πουλώντας κοσμήματα, ρούχα ή άλλα είδη μόδας. Κύρια αρμοδιότητά σου είναι να συμβουλεύεις τους πελάτες για τα μεγέθη ρούχων ή παπουτσιών και να τους προσφέρεις στιλιστικές οδηγίες για να τους βοηθήσεις με τις ενδυματολογικές τους επιλογές.
εργαζόμενος ως υπάλληλος λιανικής πώλησης
Εάν ξεκινάς την καριέρα σου στον τομέα της λιανικής ή των πωλήσεων, η εργασία ως υπάλληλος λιανικής πώλησης είναι η ιδανική αφετηρία. Αν σε ενδιαφέρει αυτός ο ρόλος, ρίξε μια ματιά στις συγκεκριμένες αρμοδιότητες, καθήκοντα και περιβάλλοντα εργασίας των υπαλλήλων λιανικής πώλησης.
-
ποια είναι τα καθήκοντα ενός υπαλλήλου λιανικής πώλησης;
Ως υπάλληλος λιανικής πώλησης, τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητές σου ποικίλουν ανάλογα με τον εργοδότη σου. Ωστόσο, τα τυπικά καθήκοντα των υπαλλήλων λιανικής πώλησης περιλαμβάνουν:
- Βοήθεια πελατών: έχεις άμεση επαφή με τους πελάτες, τους καλωσορίζεις κατά την είσοδό τους στο κατάστημα, τους βοηθάς να επιλέξουν προϊόντα από τα ράφια και εξηγείς τα χαρακτηριστικά των προϊόντων για να τους βοηθήσεις στις αγορές τους. Ακόμη, απαντάς σε ερωτήματά τους, διευκρινίζεις τυχόν απορίες και τους παρέχεις υποστήριξη και βοήθεια με τις τηλεφωνικές αγορές τους.
- Επεξεργασία παραγγελιών: διαχειρίζεσαι τις παραγγελίες των πελατών, είτε αυτές πραγματοποιήθηκαν online είτε μέσω τηλεφώνου. Φροντίζεις για την ορθή και έγκαιρη εκτέλεσή τους, χειρίζεσαι τα απαραίτητα έγγραφα, εισάγεις τα στοιχεία στο σύστημα και συντονίζεσαι με την ομάδα παράδοσης για τη διασφάλιση της ομαλής διαδικασίας. Στο φυσικό κατάστημα, διεκπεραιώνεις συναλλαγές με μετρητά και κάρτες και συσκευάζεις τις αγορές των πελατών.
- Αναπλήρωση ραφιών: μία ακόμη από τις αρμοδιότητές σου είναι να διασφαλίζεις ότι τα ράφια είναι πάντοτε γεμάτα με προϊόντα. Τακτοποιείς τα προϊόντα, δημιουργείς ελκυστικά εκθέματα για τις προσφορές, αναδιοργανώνεις τα προϊόντα και καθαρίζεις τα ράφια. Παράλληλα, φροντίζεις για την εναλλαγή και τον έλεγχο των προϊόντων, πριν την ημερομηνία λήξης.
- Προωθητικές ενέργειες: ως υπάλληλος λιανικής πώλησης, συμβάλλεις στην οργάνωση εκδηλώσεων και προσφορών στο κατάστημα. Ετοιμάζεις το έντυπο υλικό, ενημερώνεις τις πληροφορίες των προϊόντων και στήνεις τα εκθέματα. Καθώς καλωσορίζεις τους πελάτες στην είσοδο, τους ενημερώνεις για τις προσφορές και προσελκύεις το ενδιαφέρον τους, ενώ ταυτόχρονα παρατηρείς τις αντιδράσεις τους για την προωθητική ενέργεια.
- Follow-up και after-sales υπηρεσίες: η εργασία σου δεν σταματά στην πώληση του προϊόντος. Μετά την πώληση, επικοινωνείς με τους πελάτες για να διευκρινίσεις τυχόν απορίες ή ζητήματα που έχουν. Διαχειρίζεσαι τις επιστροφές προϊόντων ή τις επιστροφές χρημάτων, διατηρώντας ενημερωμένα τα συστήματα POS και CRM του καταστήματος.
-
το περιβάλλον εργασίας ενός υπαλλήλου λιανικής πώλησης
Οι υπάλληλοι λιανικής πώλησης εργάζονται συνήθως σε εσωτερικούς χώρους, αν και ορισμένοι/ες εργάζονται και σε εξωτερικούς χώρους, εάν το κατάστημα διαθέτει αντίστοιχο τμήμα.
Η θέση του/της υπαλλήλου λιανικής πώλησης δεν περιλαμβάνει ταξίδια, με εξαίρεση μετακινήσεις που γίνονται για την εκπαίδευσή σου. Τα περισσότερα καταστήματα προσφέρουν online και δια ζώσης εκπαίδευση για να ξεκινήσεις. Τα περιβάλλοντα εργασίας σου, ποικίλλουν, αλλά συνήθως εργάζεσαι σε καλά φωτισμένους χώρους με κλιματισμό. Εάν τέλος, εργάζεσαι σε κατάστημα με πολύ θόρυβο ή επικίνδυνο εξοπλισμό, θα χρειαστεί να φοράς προστατευτικό εξοπλισμό.
-
ποιοι είναι οι συνάδελφοί σου;
Ανάλογα με τον εργοδότη σου, συνεργάζεσαι με sales associates, receptionists και sales representatives. Ακόμη, συνεργάζεσαι με sales executives, marketing executives και marketing coordinators. Τέλος, συνεργάτες σου μπορεί να είναι οι customer service representatives, οι ταμίες και οι λογιστές.
-
το ωράριο εργασίας ενός υπαλλήλου λιανικής πώλησης
Ως υπάλληλος λιανικής πώλησης μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε θέσεις πλήρους ή μερικής απασχόλησης. Αν ξεκινήσεις να εργάζεσαι σε μία entry level θέση σε κατάστημα λιανικής, είναι σύνηθες να ξεκινήσεις με μερική απασχόληση και σταδιακά να προχωρήσεις σε πλήρη. Οι θέσεις μερικής απασχόλησης προσφέρουν συνήθως έως και 39 ώρες εβδομαδιαίως, ανάλογα με την περίοδο. Ορισμένες εταιρείες παρέχουν έναν συγκεκριμένο αριθμό ωρών την εβδομάδα, αλλά αυτό δεν ισχύει για όλα τα καταστήματα. Οι θέσεις πλήρους απασχόλησης προσφέρουν 40 ώρες εργασίας την εβδομάδα.
Οι υπάλληλοι λιανικής πώλησης συχνά εργάζονται σε βάρδιες. Οι μερικώς απασχολούμενοι/ες συνήθως έχουν εναλλασσόμενες βάρδιες.
-
οι ευκαιρίες ανέλιξης ως υπάλληλος λιανικής πώλησης
Για όσο διάστημα οι επιχειρήσεις χρειάζονται επαφή και αλληλεπίδραση με τους πελάτες, οι υπάλληλοι λιανικής πώλησης θα συνεχίσουν να υπάρχουν και να είναι σε ζήτηση ανεξαρτήτως τοποθεσίας. Παρατηρείται οτι, μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις ανοίγουν συνεχώς νέα καταστήματα και υποκαταστήματα, δημιουργώντας περισσότερες θέσεις εργασίας. Αυτό σημαίνει ότι το συγκεκριμένο επάγγελμα έχει προοπτικές εξέλιξης, παρέχοντάς σου τα εφόδια για προσωπική εξέλιξη και επαγγελματική ανέλιξη. Τέλος, πολλοί/ες ξεκινούν σε entry level θέσεις πώλησης και στη συνέχεια γίνονται διευθυντής/ντρια καταστήματος.
-
τα πλεονεκτήματα της εύρεσης εργασίας ως υπάλληλος λιανικής πώλησης μέσω της randstad
Η Randstad προσφέρει μια σειρά από πλεονεκτήματα:
- ένα άτομο επικοινωνίας πάντα διαθέσιμο στο οποίο μπορείς να απευθυνθείς και να ζητήσεις βοήθεια.
- ευρύ φάσμα θέσεων εργασίας στην περιοχή σου.
τα προσόντα και η εκπαίδευση ενός υπαλλήλου λιανικής πώλησης
Για να εργαστείς ως υπάλληλος λιανικής πώλησης δεν χρειάζεται η εκπλήρωση τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ωστόσο, κάποια από τα προσόντα που είναι απαραίτητα για να γίνεις υπάλληλος λιανικής πώλησης στην Ελλάδα περιλαμβάνουν:
- Εκπαίδευση: η απόκτηση επαγγελματικής κατάρτισης σε τομείς όπως το marketing, η διοίκηση επιχειρήσεων ή άλλο συναφές πεδίο είναι πολύ σημαντική. Ακόμη, η πώληση τεχνολογικών προϊόντων μπορεί να απαιτεί υψηλότερα επίπεδα εκπαίδευσης, όπως πτυχίο στην πληροφορική (IT) ή σε κάποιο αντίστοιχο κλάδο. Τέλος, θεωρείται απαραίτητο να γνωρίζεις τις τεχνικές πτυχές των προϊόντων.
- Εργασιακή εμπειρία: οι περισσότεροι εργοδότες προσφέρουν εκπαίδευση εντός της εργασίας για να δείξουν πώς λειτουργεί το κατάστημα λιανικής αλλά η προηγούμενη εμπειρία στον κλάδο του λιανικού εμπορίου ή των πωλήσεων βελτιώνει τις προοπτικές σου για εργασία. Μπορείς να ξεκινήσεις με entry level θέσεις εργασίας για να αποκτήσεις τις απαραίτητες δεξιότητες.
οι ικανότητες και δεξιότητες των υπαλλήλων λιανικής πώλησης
Ορισμένες από τις απαραίτητες ικανότητες και δεξιότητες ενός/μιας υπαλλήλου λιανικής πώλησης περιλαμβάνουν:
- Δεξιότητες εξυπηρέτησης πελατών: ως υπάλληλος λιανικής πώλησης, έχεις άμεση επαφή με τους πελάτες και τους βοηθάς στα ψώνια τους. Για αυτόν τον λόγο, είναι απαραίτητο να είσαι φιλικός/η και προσιτός/ή προς τους πελάτες. Οι δεξιότητές σου στην εξυπηρέτηση πελατών σε βοηθούν να διαχειρίζεσαι τυχόν θέματα στο κατάστημα ενώ ταυτόχρονα κρατάς τους πελάτες ικανοποιημένους.
- Διαπροσωπικές και επικοινωνιακές δεξιότητες: ως υπάλληλος λιανικής πώλησης, χρειάζεσαι εξαιρετικές δεξιότητες επικοινωνίας για αποτελεσματική αλληλεπίδραση με τους πελάτες και τα μέλη της ομάδας στην εργασία σου. Οι δεξιότητες ενεργητικής ακρόασης σε βοηθούν να κατανοείς τις ανάγκες των πελατών και να παρέχεις εξαιρετική εξυπηρέτηση.
- Δεξιότητες πωλήσεων: μια σημαντική ικανότητα που καθορίζει την αποτελεσματικότητά σου είναι η σωστή προώθηση των προϊόντων και υπηρεσιών βελτιώνοντας ταυτόχρονα τις πωλήσεις. Οι δεξιότητές σου στις πωλήσεις σε βοηθούν να βρεις ευκαιρίες για upselling.
FAQs
Εδώ, θα βρεις απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις σχετικά με το επάγγελμα του/της υπαλλήλου λιανικής πώλησης.
-
ποια είναι καθήκοντα ενός υπαλλήλου λιανικής πώλησης;
Ως υπάλληλος λιανικής πώλησης, καλωσορίζεις και εξυπηρετείς τους πελάτες, τους παρέχεις συμβουλές για αγορές, τους ενημερώνεις για προσφορές και διαχειρίζεσαι τα παράπονα και τις επιστροφές. Ακόμη, γεμίζεις τα ράφια, καθαρίζεις το κατάστημα και ετοιμάζεις προωθητικές ενέργειες.
-
ποια είναι τα προσόντα ενός υπαλλήλου λιανικής πώλησης;
Για να πετύχεις ως υπάλληλος λιανικής πώλησης χρειάζεσαι άριστες δεξιότητες εξυπηρέτησης πελατών, ομαδικότητα και ικανότητες αποτελεσματικής επικοινωνίας.
-
είναι η εργασία του υπαλλήλου λιανικής πώλησης μία εργασία με προοπτικές;
Η εργασία του/της υπαλλήλου λιανικής πώλησης είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να εισαχθείς στον κλάδο λιανικής και πωλήσεων. Η αυξανόμενη ζήτηση για υπαλλήλους λιανικής πώλησης ανοίγει πόρτες, ενώ παράλληλα υπάρχουν και ευκαιρίες για επαγγελματική εξέλιξη.
-
ποια είναι η διαφορά μεταξύ ενός πωλητή και ενός υπαλλήλου λιανικής πώλησης;
Σε αντίθεση με τον πωλητή που εστιάζει στην πώληση, ο/η υπάλληλος λιανικής πώλησης προσφέρει διοικητική υποστήριξη, όπως επεξεργασία παραγγελιών και οργάνωση παραδόσεων και παραλαβών.
-
τι αποδοχές έχει ένας υπάλληλος λιανικής πώλησης στην ελλάδα;
Ο μέσος μισθός ενός/μιας υπαλλήλου λιανικής πώλησης στην Ελλάδα είναι 15.000€ ετησίως. Ορισμένες εταιρείες προσφέρουν επιπλέον παροχές και προνόμια, όπως ετήσιο μπόνους που μπορεί να φτάσει ως και ένα μισθό. Ως υπάλληλος λιανικής πώλησης σε entry level θέση, ξεκινάς με μισθό κατά προσέγγιση τα 13.500€ ετησίως. Οι απολαβές σου αυξάνονται σταδιακά καθώς αποκτάς περισσότερη εμπειρία και εκπαιδευτικά προσόντα, είναι πιθανό ο μισθός σου να φτάσει τα 22.500€ ετησίως.
-
πώς βρίσκω εργασία ως υπάλληλος λιανικής πώλησης;
Τα βήματα για την αναζήτηση εργασίας ως υπάλληλος λιανικής πώλησης είναι απλά. Ξεκίνα την αναζήτηση στις θέσεις εργασίας μας. Βρήκες αυτό που σου ταιριάζει; Τότε συμπλήρωσε την αίτησή σου χρησιμοποιώντας την επιλογή ‘κάνε την αίτησή σου’ στο πάνω δεξιά μέρος της σελίδας. Δεν υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις εργασίας αυτή τη στιγμή; Τότε συνδέσου ή δημιούργησε ένα λογαριασμό για να ανεβάσεις το βιογραφικό σου ώστε να μπορεί να επικοινωνήσει μαζί σου ένας/μια υπεύθυνος/η προσλήψεων εάν προκύψει ανάλογη θέση εργασίας.