Σε κλάδους, όπως είναι των Οικονομικών και της Λογιστικής , το να ξεχωρίσεις από το πλήθος μπορεί να είναι δύσκολο, ειδικά όταν ο ανταγωνισμός είναι τόσο έντονος και συχνά υπάρχουν πολύ λίγα στοιχεία για το διαχωρισμό των υποψηφίων όσον αφορά τα προσόντα και την εμπειρία.
Επομένως, οι επαγγελματίες των χρηματοοικονομικών αρχίζουν να εστιάζουν όλο και περισσότερο στο marketing και στο personal branding όταν αναζητούν νέες ευκαιρίες, προκειμένου να διαφοροποιηθούν και να χτίσουν τη φήμη τους εντός και εκτός διαδικτύου. Επομένως, αν σκέφτεσαι να αφιερώσεις περισσότερο χρόνο για να καλλιεργήσεις το προσωπικό σου brand στον κλάδο των χρηματοοικονομικών και της λογιστικής, έχουμε μερικές συμβουλές που μπορούν να σε βοηθήσουν.
δημιούργησε ένα πλάνο personal branding.
Η δημιουργία ενός σχεδίου δράσης μπορεί να είναι ένας εξαιρετικά αποτελεσματικός τρόπος για να διασφαλίσεις ότι το προσωπικό σου brand θα διαμορφωθεί σωστά. Σε οποιαδήποτε επιχείρηση, ένα πλάνο marketing έχει συγκεκριμένους βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους που εξελίσσονται με την πάροδο του χρόνου. Θα μπορούσες, επομένως, να εφαρμόσεις τις ίδιες αρχές και στον εαυτό σου και στις προοπτικές εργασίας σου.
Όρισε στόχους και προθεσμίες για να τους επιτύχεις και διασφάλισε ότι έχεις μια καλή ισορροπία βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων προτεραιοτήτων. Για παράδειγμα, θα μπορούσες να ξεκινήσεις κάνοντας έναν έλεγχο στις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων που χρησιμοποιείς, ώστε να διασφαλίσεις ότι το προφίλ σου στο LinkedIn είναι πλήρως ενημερωμένο και οι ρυθμίσεις απορρήτου σου είναι σωστές. Θα μπορούσες επίσης να δημιουργήσεις ένα ημερολόγιο για παρακολούθηση εκδηλώσεων στον χρηματοοικονομικό τομέα για να διασφαλίσεις περισσότερες ευκαιρίες δικτύωσης.
Σκέψου και το ενδεχόμενο να δημιουργήσεις μελλοντικά ένα προφίλ ή σελίδα με θέματα και τάσεις του κλάδου ή δοκίμασε να είσαι πιο ενεργός στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Όποιοι κι αν είναι οι στόχοι που θα θέσεις , φρόντισε να είναι συγκεκριμένοι, μετρήσιμοι, εφικτοί και με προγραμματισμένη χρονική διάρκεια επίτευξης και να θυμάσαι πάντα να ελέγχεις την πρόοδό σου κάθε 2-3 μήνες.
απόφυγε το υπερβολικό blogging.
Εάν θέλεις να λάβεις σοβαρά υπόψιν το προσωπικό σου brand και να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό, το blogging είναι πολύ σημαντικό. Προφανώς, η ύπαρξη ενός καλά προσαρμοσμένου προσωπικού προφίλ είναι πολύ πιο πιθανό να σου δώσει το πλεονέκτημα σε σχέση με άλλους υποψηφίους, αλλά μην βιαστείς να γράψεις εκατοντάδες δημοσιεύσεις. Καλό θα ήταν να δημοσιεύεις μόνο 2 ή 3 δημοσιεύσεις το μήνα, ειδικά εάν θέλεις να βεβαιωθείς ότι οι πληροφορίες σου είναι βασισμένες σε έρευνες και τα στοιχεία σου είναι σωστά. Επίσης, θα μπορούσες να γράφεις άρθρα στο ιστολόγιο της εταιρείας σου, σε έγκυρους ιστότοπους ειδήσεων σχετικούς με τον κλάδο ή ακόμα και σε πλατφόρμες όπως το LinkedIn, καθώς είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να διαφοροποιηθείς και να μοιραστείς τις γνώσεις σου με διαφορετικά είδη κοινού.
μείνε ενημερωμένος και ανάδειξε την προσωπικότητά σου.
Οι χρηματοοικονομικές αγορές αλλάζουν συνεχώς, επομένως είναι ζωτικής σημασίας να παραμείνεις σε επαφή με τις τελευταίες εξελίξεις και τάσεις στον τομέα σου. Ακολούθησε ομάδες με ανάλογη θεματολογία στα social media και εξέτασε το ενδεχόμενο να ορίσεις Google alerts για όρους αναζήτησης που σχετίζονται με την ειδικότητά σου, ώστε να ενημερώνεσαι άμεσα για ό,τι νέο προκύπτει. Το να παρακολουθείς τις αλλαγές, όχι μόνο δείχνει ότι δίνεις προσοχή στο αντικείμενό σου αλλά επίσης αποδεικνύει ότι είσαι προσαρμόσιμος και ευέλικτος.
Επίσης, όταν πρόκειται να γράψεις, κάτι σχετικά με οικονομικά μην φοβάσαι να αφήσεις την προσωπικότητά σου να λάμψει και να πειραματιστείς με διαφορετικά στυλ. Οι ειδήσεις για τα οικονομικά μπορεί να είναι ιδιαίτερα “στεγνές”, επομένως προσπάθησε να αναδείξεις το μοναδικό προσωπικό σου στυλ εκφρασης, χρησιμοποιώντας ακόμα και χιούμορ για να ξεχωρίσεις και να προσελκύσεις τους αναγνωστες αλλά και τους recruiters. Παρόλο που δεν θέλεις να φαίνεται πολύ απλό, δεν υπάρχει τίποτα λάθος στο να γράφεις με έναν τόνο με τον οποίο νιώθεις πιο άνετα, καθώς θα σου επιτρέψει να διαφοροποιήσεις περαιτέρω τον εαυτό σου από άλλους αιτούντες εργασία.
Το πρωτότυπο άρθρο δημοσιεύτηκε στο career blog της Randstad UK.