Η εργασία στην reception είναι από τις πιο σημαντικές θέσεις σε έναν οργανισμό ή μία εταιρεία. Οι περισσότερες εταιρείες, οργανισμοί, ή ξενοδοχεία απασχολούν προσωπικό στη συγκεκριμένη θέση εργασίας. Τα καθημερινά καθήκοντα ποικίλουν και καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα αρμοδιοτήτων – από την καθημερινή επαφή με τις εξωτερικές επαφές μέχρι την εξυπηρέτηση των εσωτερικών εργαζομένων και στελεχών. Η εργασία στην reception έχει τη δική της ευθύνη, καθώς τα άτομα που εργάζονται σε αυτή τη θέση είναι, ουσιαστικά, η εικόνα της εταιρείας. Συνεπώς, πρέπει να διατηρούν ένα άκρως επαγγελματικό ύφος και να φροντίζουν να εκπροσωπούν την εταιρεία με τον καλύτερο και πιο αποτελεσματικό τρόπο.
Ποιες είναι, ωστόσο, οι καθημερινές αρμοδιότητες και τι προσόντα απαιτούν; Στη συνέχεια, σας παρουσιάζουμε έναν χρήσιμο οδηγό με διάφορα tips για αποδοτική εργασία στην reception.
- Εξοικειωθείτε με τον ρόλο σας
Όπως αναφέραμε και στην αρχή του άρθρου, τα άτομα που εργάζονται στην υποδοχή είναι η εικόνα όχι μόνο της εταιρείας, αλλά των αξιών και της γενικότερης κουλτούρας που πρεσβεύει. Η προσέγγισή σας στις καθημερινές σας επαφές πρέπει να είναι άκρως επαγγελματική και η συμπεριφορά σας να εναρμονίζεται με τους κανόνες της εταιρείας. Η εργασία στην reception πολλές φορές έχει απρόβλεπτες καταστάσεις. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η διατήρηση της ψυχραιμίας θα σας κάνει να ξεχωρίσετε στη συγκεκριμένη θέση εργασίας και, αναμφισβήτητα, θα γίνετε ένα πολύτιμο κομμάτι της εταιρικής ομάδας.
- Οργανωθείτε
Ένα πολύ σημαντικό προσόν για εργασία στην reception είναι η οργάνωση. Φροντίστε τα βασικά εργαλεία της εργασίας σας να είναι άμεσα προσβάσιμα ώστε να διευκολυνθείτε. Επίσης, ενέργειες όπως η καταγραφή των καθημερινών αρμοδιοτήτων, ή η δημιουργία ενός excel με τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης θα βελτιώσουν την καθημερινή εργασία σας και θα βοηθήσουν σημαντικά στη διαχείριση του χρόνου σας. Μην ξεχνάτε πως με τον καιρό ο επαγγελματισμός σας βελτιώνεται και είναι κάτι που θα σας βοηθήσει στη μετέπειτα καριέρα σας.
- Μάθετε τα βασικά εργαλεία
Πολλές φορές οι θέσεις εργασίας στην reception προϋποθέτουν τη γνώση και εξοικείωση με συγκεκριμένα εργαλεία και προγράμματα. Προσπαθήστε να μάθετε να τα χρησιμοποιείτε αποτελεσματικά. Ταυτόχρονα όμως, προσπαθήστε να εξελίσσεστε διαρκώς και να βρίσκετε νέα εργαλεία που θα σας εξυπηρετήσουν περισσότερο. Η διαρκής μάθηση στην εργασία είναι ένα από τα πιο σημαντικά βήματα για να εξελιχθείτε σε επαγγελματία στον κλάδο σας.
- Αξιολογήστε σωστά
Η υποδοχή είναι μία θέση με καθημερινές προκλήσεις και απρόβλεπτα περιστατικά. Για παράδειγμα, ενδέχεται να έρθει ένας επισκέπτης ο οποίος δεν έχει κανονίσει κάποια συνάντηση με κάποιο άτομο της εταιρείας. Σε αυτή την περίπτωση, πρέπει να δράσετε γρήγορα και αποτελεσματικά, ενημερώνοντας τον αρμόδιο συνάδελφό σας. Παράλληλα, προσφέρετε νερό ή καφέ στον επισκέπτη και ενημερώστε τον ότι κάποιος θα είναι μαζί του σύντομα. Είναι πολύ σημαντικό να μπορείτε να αξιολογείτε και να εκτιμάτε καταστάσεις αλλά και να βρίσκετε άμεσες και αποτελεσματικές λύσεις σε αυτές. Θα ξεχωρίσετε για τον επαγγελματισμό σας και, φυσικά, θα μπορείτε, πλέον, να αναφέρετε τα εργασιακά σας επιτεύγματα στο βιογραφικό σας, αλλά και σε μία μετέπειτα συνέντευξη εργασίας.
Οι θέσεις εργασίας σε υποδοχή είναι μία πολύ καλή αρχή για ένα άτομο που επιθυμεί να γνωρίσει από κοντά έναν συγκεκριμένο κλάδο εργασίας και να εξελιχθεί σε αυτόν. Από την άλλη, απαιτεί υπομονή ψυχραιμία, διάθεση για εργασία αλλά και ισχυρές επικοινωνιακές δεξιότητες. Με ένα δυνατό βιογραφικό, μπορείτε να αναζητήσετε όλες τις θέσεις εργασίας που σας ενδιαφέρουν και να κάνετε την αρχή στην καριέρα σας!