Ολοένα και περισσότερες εταιρείες σήμερα προσαρμόζουν τη στρατηγική τους και δημιουργούν θέσεις εργασίας στο digital marketing, έναν τομέα που προσφέρει πολλά εργαλεία προβολής αλλά και προκλήσεις. Αν θέλετε να ακολουθήσετε καριέρα στο digital marketing, είναι καλό να γνωρίζετε την ανταπόκριση που έχει η κάθε σας κίνηση καθώς και τι προτιμά ο μέσος χρήστης.
- Τι πρέπει να γνωρίζετε αν εστιάζετε στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας
Αν σας ενδιαφέρει περισσότερο το περιεχόμενο του site σας και θέλετε να εμπλουτίσετε το blog της επιχείρησής σας, για παράδειγμα, πρέπει να έχετε υπόψη τις τάσεις που ισχύουν και οδηγούν κάποια άρθρα να γίνονται viral. Αρχικά, η εισαγωγή εικόνων είναι ιδιαίτερα ελκυστική στο μέσο χρήστη, ο οποίος ενδιαφέρεται κυρίως για απλά, κατανοητά άρθρα, γραμμένα σε μορφή λίστας, με διάφορα infographics ή, γενικά, επεξηγηματικό περιεχόμενο. Η επίκληση στο συναίσθημα είναι, ακόμα, μια καλή προσέγγιση γραφής ενώ η αξιοπιστία είναι σημαντικός παράγοντας επιτυχίας. Τέλος, η διαδικασία προώθησης του άρθρου είναι εξίσου σημαντική με τη διαδικασία συγγραφής, αφού όσο περισσότερο κοινοποιείται από ανθρώπους του χώρου ακόμα και μέρες ή και εβδομάδες μετά τη δημοσίευση τόσο πιο μεγάλη ανταπόκριση θα έχει.
Ωστόσο, πριν από όλα, πρέπει να δώσετε προσοχή στην εμφάνιση και στη λειτουργικότητα της ιστοσελίδας σας. Πλέον, πολλές από τις online αναζητήσεις γίνονται από φορητές συσκευές (κινητά ή tablet), επομένως, πρέπει να εξασφαλίσετε ότι έχετε ένα mobile-friendly site. Ακόμα, πρέπει να έχετε ξεκάθαρο call to action, δηλαδή να μπορεί να καταλάβει ο επισκέπτης τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει για να προχωρήσει σε συνεργασία μαζί σας. Αν, δηλαδή, θα θέλατε ένας υποψήφιος να κάνει αίτηση για εύρεση εργασίας στην ιστοσελίδα σας, πρέπει να υπάρχει ειδική και εμφανής επιλογή στην αρχική σελίδα. Για το λόγο αυτό, τα στοιχεία επικοινωνίας πρέπει να είναι σε ορατό σημείο στην κεντρική σελίδα ενώ προτείνεται να έχετε πολλούς διαφορετικούς τρόπους επικοινωνίας (τηλέφωνο, e-mail, live chat, contact forms) ώστε να ανταποκρίνεστε στις διαφορετικές προτιμήσεις του κάθε επισκέπτη.
- Τι πρέπει να γνωρίζετε αν εστιάζετε στην προβολή σας μέσω social media
Εκτός της μεγάλης απήχησης, τα social media ενδείκνυνται ως κανάλι προβολής καθώς δεν χρειάζεται να ξοδέψετε πολλά χρήματα (ή και καθόλου!) για να πετύχετε το επιθυμητό αποτέλεσμα, συνδυάζοντας τόσο την προώθηση του ονόματος σας αλλά και υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών. Οι σύγχρονες στρατηγικές marketing στηρίζονται σε μεγάλο βαθμό στη χρήση κοινωνικών δικτύων λόγω αυτής της ευελιξίας που προσφέρουν.
Για να μεγιστοποιήσετε την παρουσία σας, πρέπει να κάνετε συχνές αναρτήσεις. Η συχνότητα, ωστόσο, πρέπει να συνοδεύεται από συνοχή ενώ έχει παρατηρηθεί ότι οι αναρτήσεις που θέτουν μια ερώτηση ή που περιλαμβάνουν εικόνες συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ποσοστό engagement από τους χρήστες (shares, likes κλπ). Αν, λοιπόν, ψάχνετε θέσεις εργασίας σε social media (πχ ως Social Media Manager), στοιχεία σαν αυτά θα σας φανούν ιδιαίτερα χρήσιμα.
Επιπλέον, να έχετε πάντα στο μυαλό σας ότι οι αναρτήσεις σας είναι για τον επισκέπτη. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να στοχεύετε αποκλειστικά στην προώθηση αλλά να προσπαθείτε να κοινοποιείτε πληροφορίες που θα ήθελαν να δουν οι πελάτες σας και, ταυτόχρονα, να προβάλλετε εμμέσως τις υπηρεσίες σας. Βέβαια, πρέπει να είστε προετοιμασμένοι και για αρνητικά σχόλια αλλά αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να τα αγνοείτε. Η εικόνα σας θα ενισχυθεί θετικά αν δείξετε ότι μπαίνετε στη διαδικασία να αξιολογείτε κάθε είδους κριτική, τη λαμβάνετε υπόψη και απαντάτε ανάλογα.
Είτε χρησιμοποείτε την οδό των social media είτε αφοσιώνεστε στο περιεχόμενο του site σας, η αξιολόγηση των πρακτικών digital marketing που χρησιμοποιείτε επιβάλλεται να είναι στο κέντρο της προσοχής σας. Μπορείτε να βλέπετε την απόδοση των αναρτήσεων σας στα social media μέσω του λογαριασμού σας σε κάθε δίκτυο, καθώς τα κύρια κοινωνικά δίκτυα (Facebook, Twitter, LinkedIn) σας επιτρέπουν να έχετε πρόσβαση σε δεδομένα όπως στατιστικά επισκεψιμότητας. Με τον τρόπο αυτό, μπορείτε να εντοπίσετε ποιες αναρτήσεις είναι πιο επιτυχημένες και να προσαρμοστείτε ανάλογα ενώ, όσον αφορά το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας, καλό είναι να παρατηρείτε τις κοινοποιήσεις που τυχόν κάνετε καθώς και την αναπόκριση σε αυτές ώστε να έχετε δείκτη μέτρησης της απόδοσης τους.