Ανεξάρτητα από την ηλικία, τη θέση μας ή την εταιρεία στην οποία εργαζόμαστε είναι σημαντικό να φροντίζουμε τη δημόσια εικόνα μας ειδικά τώρα, στην εποχή των social media, όπου τα πάντα είναι ορατά και μπορούν να γίνουν γνωστά με ασύλληπτη ταχύτητα. 

μπορείς να σκεφτείς ποιο είναι το personal brand σου;

Το personal brand μας, η προσωπική μας επωνυμία, είναι το σύνολο των αξιών, των εμπειριών, των απόψεων που μας αποδίδουν οι άλλοι. Είναι αυτό που σκέφτονται ή η εικόνα που έχουν οι άλλοι όταν ακούν το όνομά μας. Αυτό που θα πουν για εμάς εάν τους καλέσουν για ένα  reference check. Είτε θετικές είτε αρνητικές, όλοι έχουμε απόψεις για τα περισσότερα brands. Λοιπόν, το ίδιο ισχύει και όταν πρόκειται για το personal brand μας.

Για να δημιουργήσουμε ένα αυθεντικό και ιδανικά συναρπαστικό personal brand, πρέπει να αναδείξουμε τι είναι αυτό που μας κάνει ξεχωριστούς. 

Για τι θέλω να είμαι γνωστη/ός; Τι προσπαθώ να πετύχω; Σε τι είμαι ιδιαίτερα καλή/ός; Ποιες είναι οι μοναδικές μου αρετές και δεξιότητες; Ποια είναι το πάθος μου και οι αξίες μου; Πώς θέλω να συνεισφέρω στην κοινωνία; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας που με κάνουν να ξεχωρίζω; Ποια είναι τα δυνατά μου σημεία, αυτά που μου επέτρεπαν πάντα να πετυχαίνω σπουδαία πράγματα; 

Πάμε να δούμε αναλυτικότερα μερικούς τρόπους μέσω τον οποίων μπορούμε να αναπτύξουμε το είδος του personal brand που οι κορυφαίοι εργοδότες ενδιαφέρονται να προσελκύσουν και να διατηρήσουν. 

1. πρώτη εντύπωση

Το να κάνεις μια εξαιρετική πρώτη εντύπωση είναι το ίδιο σημαντικό όσο ήταν πάντα, αλλά πλέον είναι πολύ περισσότερα τα μέρη που μπορεί αυτό να συμβεί. Η δημόσια εικόνας μας και η έκθεση μας μέσα από αυτή, είναι δυνητικά τεράστια και ορισμένες φορές ανεξέλεγκτη και δεν πρέπει να υποτιμούμε τη σημασία των social media.

Όπως όλοι μας έτσι και οι εργοδότες, οι συνεργάτες, οι πελάτες κτλ μπορούν να μας “φιλτράρουν” μέσα από την online παρουσία μας και να πάρουν πληροφορίες για εμάς. Τι λέει η ψηφιακή μας παρουσία για εμάς; Είναι σημαντικό να αναπτύξουμε το personal brand μας στο διαδίκτυο και να γνωρίζουμε τι λέει για εμάς. 

Δοκίμασε να ψάξεις τον εαυτό σου στο Google και δες τι προκύπτει. Αξιολόγησε το περιεχόμενο και αντικατέστησε ή διόρθωσε ανάλογα με την περίπτωση. Όταν δημιουργούμε προφίλ και παρουσιαζόμαστε σε οποιαδήποτε πλατφόρμα μέσων κοινωνικής δικτύωσης, είναι σημαντικό να αντιλαμβανόμαστε τι δημοσιεύουμε. Δεν είναι ασυνήθιστο άνθρωποι να χάνουν επαγγελματικές ή άλλες ευκαιρίες λόγω παλαιότερων αναρτήσεων τους στο social media που τους “στοιχειώνουν”. Βεβαιώσου λοιπόν ότι το περιεχόμενο που δημοσιεύεις σε εκφράζει και δε θα σε έφερνε σε δύσκολη θέση εάν κάποιος το έβλεπε και στο μέλλον. 

Ενημέρωσε και φρόντισε να ανανεώνεις τα προφίλ σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Βελτίωσε το προφίλ σου στο LinkedIn, αφαίρεσε φωτογραφίες που θα μπορούσαν να σε φέρουν σε δύσκολη θέση από το δημόσιο τοίχο σου στο Facebook και βεβαιώσου ότι η περσόνα σου σε όλες τις πλατφόρμες είναι ευθυγραμμισμένη με τις προσωπικές σου αξίες. Όσο περισσότερα, φροντισμένα δημόσια κανάλια έχεις, τόσο περισσότερα είναι τα μηνύματα που σε αφορούν και μπορείς να επηρεάσεις άμεσα και θετικά. 

Σύμφωνα με μελέτη του Journal of Social and Personal Relationships η πρώτη εντύπωση που αφήνεις σε κάποιον είναι εξαιρετικά σημαντική για το πώς σε αντιλαμβάνεται. Ακόμη και μετά από εβδομάδες συνεχούς αλληλεπίδρασης, η πρώτη εντύπωση παίζει τεράστιο ρόλο στο πώς σκέφτεται κάποιος άλλος για το τι είδους άτομο είσαι.

2. αξιολόγησε τον εαυτό σου

Μπορούμε πάντα να εμπνευστούμε από τα μεγάλα brands για το πώς μπορούμε να χτίσουμε το personal brand μας πιο αποτελεσματικά. Όλες οι μεγάλες επωνυμίες χτίζονται γύρω από ένα ισχυρό mission statement που περιγράφει τι κάνουν και γιατί το κάνουν. Κάπως έτσι μπορούμε να χτίσουμε και το δικό μας προσωπικό brand statement.

Με ένα ξεκάθαρο όραμα για το ποιά/ος είσαι, τι αξίζεις, τι σε είναι αυτό που σε παρακινεί να ξυπνάς το πρωί, μπορείς να μείνεις συνδεδεμένη/ος με τις σωστές ευκαιρίες και τους σωστούς ανθρώπους, ανθρώπους που σου ταιριάζουν, σε εμπνέουν και σε βοηθούν να προοδεύσεις και προχωρήσεις μπροστά. Προσδιόρισε τις δεξιότητες και τα χαρακτηριστικά που σε ξεχωρίζουν από τους άλλους. Τι έκανες τον τελευταίο καιρό και ξεχώρισες θετικά; Ποια θα έλεγαν συνάδελφοι, συνεργάτες ή πελάτες ότι είναι η μεγαλύτερη και ξεκάθαρη δύναμή σου;

Ξεκίνησε να σκέφτεσαι σαν brand manager για τον εαυτό σου: τι είναι αυτό που με κάνει διαφορετικό; Αφιέρωσε χρόνο να γράψεις την απάντησή σου και μετά αφιέρωσε χρόνο να τη διαβάσεις. Ζήτησε από ανθρώπους που έχεις εμπιστοσύνη να σου πουν τη γνώμη τους.  

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το όραμα της Oprah Winfrey: "Να είμαι δασκάλα. Και να είμαι γνωστή για το ότι εμπνέω τους μαθητές μου να είναι περισσότερα από όσα πίστευαν ότι θα μπορούσαν να είναι”. Έχοντας κατά νου την προσωπική σου “αποστολή”, μπορείς να εστιάσεις στις σωστές επαγγελματικές ευκαιρίες, να ξεκαθαρίσεις την επαγγελματική σου διαδρομή στο βιογραφικό σου, να απαντήσεις σε ερωτήσεις συνέντευξης με σαφή και συναρπαστικό τρόπο και να καθοδηγήσεις σωστά την επαγγελματική σου πορεία.

3. ενίσχυσε το personal brand σου 

Δεν υπάρχει όριο στους τρόπους με τους οποίους μπορείς να ενισχύσεις το personal brand σου. 
Ξεκίνησε δηλώνοντας για παράδειγμα συμμετοχή σε ένα project στην εταιρεία σου. Με αυτό τον τρόπο μπορείς να γνωρίσεις νέους συναδέλφους, να αξιοποιήσεις και να αναδείξεις τις δεξιότητές σου και βέβαια να μάθεις και να αναπτύξεις καινούργιες. Εάν αυτό δεν είναι εφικτό, ανέλαβε pro bono ένα έργο που σου δίνει τη δυνατότητα να προσφέρεις, ενώ παράλληλα σε φέρνει σε επαφή με μια νέα ομάδα ανθρώπων. Οι άνθρωποι αυτοί μπορεί με τη σειρά τους να “διαδώσουν” και τη σπουδαιότητα της συνεισφορά σου στο έργο τους. 

Δοκίμασε να διδάξεις σε ένα κολέγιο ή και στην εταιρεία που εργάζεσαι, στη Randstad για παράδειγμα υλοποιούμε πρόγραμμα μέσω του οποίου οι συνάδελφοί ανάλογα με την εμπειρία, την εξειδίκευση και να δυνατά τους σημεία αναλαμβάνουν να εκπαιδεύσουν άλλους συναδέλφους, μέσα από αυτό τον τρόπο αναπτύσσονται τόσο ο εκπαιδευτής σε έναν νέο ρόλο, όσο και οι εκπαιδευόμενοι. 

Προσπάθησε να συμμετάσχεις σε μια συζήτηση πάνελ σε ένα συνέδριο ή να κάνεις μία παρουσίαση, να πραγματοποιήσεις ένα webinar ή ένα εργαστήριο, να γράψεις ένα άρθρο για κάτι που σε ενδιαφέρει, ακόμη και εάν δεν έχεις πρόσβαση στα media το LinkedIn σου δίνει αυτή τη δυνατότητα. Οι παραπάνω τρόποι θα σε βοηθήσουν να ενισχύσεις την εικόνα σου ως expert, να αποκτήσεις μεγαλύτερη έκθεση και σίγουρα να αναπτύξεις το δίκτυο και τον κύκλο των επαφών σου.  

Στόχος σου είναι να γίνεις γνωστός με θετικό τρόπο ως ειδική/ός σε μία ή περισσότερες θεματικές. Δε χρειάζεται γίνει αυτοσκοπός ούτε και να είσαι online 24/7. Αυτό που έχει σημασία είναι να προσδίδεις συστηματικά αξία στο δίκτυό σου μέσω των επικοινωνιών σου.

4. επικοινώνησε το μήνυμα σου

Ο πιο σημαντικός και ουσιαστικός τρόπος να επικοινωνήσεις το personal brand σου είναι η άμεση προσωπική επαφή. Η πανδημία μας στέρησε για καιρό αυτή τη δυνατότητα, αλλά μας έκανε παράλληλα πιο ευρηματικούς και συστηματικούς σε άλλα είδη επικοινωνίας και δικτύωσης. 

Εάν αναζητάς εργασία ή επαγγελματικές ευκαιρίες, η δικτύωση είναι ένας από τους πιο σημαντικούς τρόπους για να αναδείξεις τον εαυτό σου και βέβαια να ενισχύσεις το personal brand σου. Αυτό να σημειώσουμε ότι αφορά και όσους εργάζονται, και η εσωτερική δικτύωση είναι εξίσου σημαντική. Τώρα που είναι και πάλι εφικτό συνάντησε την ομάδα σου, συνάντησε συναδέλφους, συνεργάτες, πελάτες κτλ.

Το δίκτυο των φίλων, των συναδέλφων, των πελατών σου είναι το πιο σημαντικό όχημα μάρκετινγκ που έχεις στη διάθεσή σου. Προσπάθησε να βρίσκεις ουσιαστικούς τρόπους να καλλιεργείς το δίκτυο των επαφών σου με τους συναδέλφους σου. Αυτό που λένε για εσένα και τη συνεισφορά σου, είναι αυτό που θα μετρήσει τελικά η αγορά ως την αξία του brand σου.

5. μείνε συνεπής

Η δημιουργία του personal brand δε γίνεται από τη μια μέρα στην άλλη, είναι μία εξελικτική διαδικασία που θα πρέπει να είναι συστηματική και συνεπής. Όταν χτίζεις και προωθείς το personal brand σου να θυμάσαι πως ότι κάνεις, όπως και ό,τι επιλέγεις να μην κάνεις, επικοινωνεί την αξία και τον χαρακτήρα του brand σου. Τα πάντα, από τον τρόπο με τον οποίο χειρίζεσαι τις τηλεφωνικές συνομιλίες σου, τα e-mail σου μέχρι τον τρόπο που διεξάγεις μια συζήτηση, είναι όλα μέρος ενός ευρύτερου μηνύματος που στέλνεις για τον εαυτό σου και το brand σου. 

Ελπίζουμε αυτό το άρθρο να σε βοηθήσει να βρεις τον προσωπικό σου δρόμο για τη δημιουργία και την  επικοινωνία του personal brand σου. Δεν υπάρχει μία αλάνθαστη συνταγή για όλους, ο  καθένας μας είναι μοναδικός και ξεχωριστός. Αναλαμβάνοντας όμως τον έλεγχο του personal brand σου συνειδητά, είμαστε σίγουροι ότι θα έχεις περισσότερες και καλύτερες ευκαιρίες και στην επαγγελματική σου ζωή.

Στη Randstad είμαστε εδώ για να σε υποστηρίξουμε με συμβουλές καριέρας, αλλά και με ενδιαφέρουσες θέσεις εργασίας σε όλους τους κλάδους της αγοράς και όλα τα επίπεδα εργασιακής εμπειρίας.

 

θέλεις να ενισχύσεις το personal brand σου;

Είναι γνωστό πως οι εταιρείες και οι εργοδότες επενδύουν καθημερινά στη δημιουργία ενός ισχυρού brand, που θα τους ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές τους.Έτσι ακριβώς και η δική μας προσωπική επωνυμία αποτελείται από χαρακτηριστικά και δεξιότητες, αλλά και πολλά άλλα στοιχεία που οι άνθρωποι συνδέουν αμέσως με εμάς και μπορούν να αναγνωρίζουν την αξία μας και τον τομέα εξειδίκευσής μας. Αν θέλεις να μάθεις πώς να χτίσεις ένα ισχυρό personal brand, τότε μπορείς να ακούσεις το νέο μας podcast. 

δες το podcast