Συχνά οι άνθρωποι διστάζουν να ζητήσουν βοήθεια στην εργασία τους επειδή δε γνωρίζουν αν το αίτημά τους θα εκληφθεί θετικά ή ακόμα νιώθουν ανασφαλείς και φοβούνται ότι μπορεί να ενοχλήσουν. Παρακάτω μπορείς να βρεις μερικούς τρόπους για να αυξήσεις τις πιθανότητές σου, ώστε να λάβεις βοήθεια από τους συναδέλφους σου χωρίς να δυσανασχετήσουν.

πρόσφερε βοήθεια πρώτος.

Με το να είσαι πρόθυμος να προσφέρεις ένα "χέρι"  βοηθείας στους συναδέλφους, ενισχύεται η καλή σου φήμη στην εταιρεία και η στάση σου αυτή μπορεί να θεωρηθεί "κλειδί"  για την επαγγελματική σου εξέλιξη. Δείχνει ότι έχεις γνώσεις, διαθέτεις ομαδικό πνεύμα και ενδιαφέρεσαι για την επίτευξη ενός κοινού στόχου. Η κατοχή αυτής της φήμης, επίσης, βοηθάει τους συναδέλφους σου να γνωρίζουν ότι όταν τους θέτεις ένα ερώτημα, είναι επειδή τη δεδομένη στιγμή έχεις ανάγκη για κάποιου είδους διευκρίνιση ή βοήθεια ώστε να προχωρήσεις τη δουλειά σου και όχι επειδή δεν έχεις τα προσόντα.


προσπάθησε να δώσεις λύση στο πρόβλημά σου.

Όταν συναντήσεις ένα εμπόδιο, προσπάθησε να το ξεπεράσεις μόνος σου προτού απευθυνθείς κάπου για βοήθεια. Προσπάθησε να βρεις πιθανές λύσεις και να τις εφαρμόσεις. Στη συνέχεια, εάν αυτές οι προσεγγίσεις αποτύχουν, ζήτησε βοήθεια, παρουσιάζοντας τόσο το πρόβλημα όσο και τις ενέργειες που έκανες ώστε να δώσεις λύση στο πρόβλημα αυτό. Με αυτό τον τρόπο, θα βοηθήσεις τον συνάδελφό σου στο να μη σπαταλήσει χρόνο σε πιθανές λύσεις που ήδη γνωρίζεις ότι δε θα λειτουργήσουν και κατ’ αυτό τον τρόπο αποτρέπεις την πιθανότητα να θεωρηθείς τεμπέλης.

κράτησε επαφή.

Είναι σημαντικό να παραμείνεις σε επικοινωνία με τον συνάδελφο που σε βοηθά και προσπαθεί να δώσει λύση στο πρόβλημά σου. Παρακολούθησε τι κάνει, κάνε ερωτήσεις και κράτα σημειώσεις. Αν δίνεις προσοχή στο πώς ο συνάδελφός σου χειρίζεται το πρόβλημα, τότε θα είσαι σε θέση να αντιμετωπίσεις το ίδιο πρόβλημα στο μέλλον. Με αυτόν τον τρόπο δεν θα χρειαστεί να ζητήσεις βοήθεια για το ίδιο ζήτημα δύο φορές.

 

ζήτησε με ακρίβεια αυτό που θέλεις.

Όταν  απευθύνεσαι σ’ ένα συνάδελφό σου για βοήθεια χρειάζεται να είσαι συγκεκριμένος στο αίτημά σου ώστε να καταλάβει τι ακριβώς συμβαίνει και ποιο είναι το πρόβλημα. Επίσης, κάνοντας συγκεκριμένες ερωτήσεις βοηθάς τον συνάδελφό σου να καταλάβει ότι έχεις εντοπίσει το πρόβλημα και προσπαθείς να το επιλύσεις παράλληλα με μ' εκείνον. Μόλις πάρεις τις ακριβείς οδηγίες που χρειάζεσαι, να είσαι έτοιμος να τις εφαρμόσεις αμέσως . Μην χρονοτριβείς με γενικές και αόριστες ερωτήσεις, καθώς ο συνάδελφός σου έχει και τα δικά του καθήκοντα να διευθετήσει.

ζήτησε βοήθεια διακριτικά αλλά επαίνεσε έντονα.

Αν ενημερώνεις τους πάντες ότι έχεις κολλήσει κάπου, υπάρχει  φόβος να θεωρηθείς γκρινιάρης ή παραπονιάρης. Δεν είναι καλό να δίνεις την εντύπωση ότι ξοδεύεις περισσότερο χρόνο στο να διαμαρτύρεσαι παρά στο να κάνεις τη δουλειά σου.  Σου συστήνουμε να επιλέξεις ένα ή δύο άτομα που εμπιστεύεσαι και θεωρείς ότι μπορούν να σε βοηθήσουν.  Έτσι μειώνεις τις πιθανότητες να αμφισβητήσουν τις ικανότητές σου. 

Σημαντικό, επίσης είναι, μόλις λάβεις τη βοήθεια που χρειάζεσαι, να μη ξεχάσεις να αποδώσεις στον συνάδελφό σου τα εύσημα. Με αυτόν το τρόπο δείχνεις ότι δεν είσαι αλαζόνας, εκτιμάς την βοήθεια των άλλων, ξέρεις να την αναγνωρίζεις και να τη δέχεσαι.

 

Κανείς δεν έχει όλες τις απαντήσεις, αλλά κάποιοι φτάνουν σε αυτές πιο γρήγορα από άλλους. Αυτό ισχύει και για τα θέματα καριέρας. Οι έμπειροι σύμβουλοι της Randstad Hellas συχνά παρέχουν συμβουλές καριέρας και καθοδήγηση στους υποψηφίους με τους οποίους έρχονται σε επικοινωνία. Επίσης κάθε υποψήφιος μπορεί να επισκεφτεί το career blog της Randstad όπου θα βρει πολλά άρθρα με tips για αναζήτηση εργασίας, για προετοιμασία πριν από μία συνέντευξη ή γενικότερα συμβουλές για θέματα καριέρας.