Σε συνέχεια του 1ου μέρους του άρθρου μας, θα βρεις παρακάτω περισσότερες ερωτήσεις και συμβουλές συνέντευξης αναφορικά με ρόλους εξυπηρέτησης πελατών.
έχεις ομαδικό πνεύμα; σε τι είδη ομάδας έχεις εργαστεί;
Είναι πολύ καλό να πεις ότι έχεις δεξιότητες ομαδικής εργασίας και ότι απολαμβάνεις να εργάζεσαι ως μέλος μιας ομάδας. Μίλησε για προηγούμενες ομάδες στις οποίες έχεις εργαστεί ως μέλος; ανέφερε το μέγεθος της ομάδας, τον ηγέτη της ομάδας, το ρόλο που είχες στην ομάδα και τον προϊστάμενο στον οποίο έκανε αναφορά ο ηγέτης της ομάδας.
για ποιο λόγο πιστεύεις ότι οι πελάτες επιλέγουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της εταιρείας;
Για να δώσεις μια καλή απάντηση σε αυτήν την ερώτηση, θα πρέπει να έχεις κάνει μια καλή έρευνα πριν από τη συνέντευξη. Πρώτον, μάθε ποια είναι τα βασικά προϊόντα και ποιες οι υπηρεσίες που παρέχει η εταιρεία. Δεύτερον, κάνε μια έρευνα σχετικά με τα πλάνα marketing για να καταλάβεις ποια άτομα στοχεύει η εταιρεία. Λογικά, θα μπορείς να βρεις κάποιες λεπτομέρειες αναφορικά με την πελατειακή βάση και την αγορά- στόχο στην ετήσια έκθεση της εταιρείας.
Ο σκοπός εδώ είναι όχι μόνο να τους εντυπωσιάσεις με τις γνώσεις σου πάνω στο προϊόν, αλλά και να τους δείξεις ότι κατανοείς τα χαρακτηριστικά των πελατών της εταιρείας.
ποια είναι τα δυνατά σου σημεία και ποιες οι αδυναμίες σου όταν αλληλεπιδράς με τους πελάτες;
Ιδανικά, θα πρέπει ήδη να γνωρίζεις τι απάντηση να δώσεις εδώ. Να θυμάσαι ότι θα πρέπει να χρησιμοποιείς τις αδυναμίες σου προς οφελός σου.
Τα δυνατά σου σημεία μπορεί να είναι ότι έχεις ικανότητα στο να ακούς και ότι διαθέτεις υπομονή. Η αδυναμία που θα αναφέρεις θα πρέπει ιδανικά να σχετίζεται με το ρόλο, όπως για παράδειγμα ότι κάποιες φορές είσαι πολύ εξυπηρετικός και ότι παρέχεις περισσότερες συμβουλές στον πελάτη από αυτές που στην ουσία ζήτησε. Μπορείς να πεις ότι αυτό ωφείλεται στο γεγονός ότι θέλεις να είσαι σίγουρος/η ότι απαντάς με ακρίβεια στις ερωτήσεις των πελατών.
περίγραψέ μας ένα περιστατικό κατά το οποίο βοήθησες να βρεθεί λύση σε ένα ιδιαίτερα δύσκολο πελατειακό ζήτημα
Το καλύτερο είναι να μπορείς να αναφερθείς στην εμπειρία σου. Αν τυχόν δε διαθέτεις ήδη μια τέτοια άμεση εμπειρία, μπορείς να περιγράψεις ένα παρόμοιο περιστατικό που έχεις βιώσει, όπως το ότι βοήθησες στην επίλυση μιας διαφωνίας στο σχολείο, στην αθλητική ομάδα που συμμετείχες ή σε μία οικογενειακή διαφωνία. Δείξε ότι είσαι πάντα έτοιμος να κάνεις το βήμα προκειμένου να βοηθήσεις στην επίλυση ενός τέτοιου ζητήματος.
γιατί έκανες αίτηση να εργαστείς μαζί μας;
Αυτή η ερώτηση αποτελεί πάντα μια πρόκληση. Το άτομο που σου την απευθύνει θέλει να δει ότι έχεις κάνει κάποια έρευνα για την εταιρεία. Στην απάντησή σου κάνε αναφορά στις αξίες και τους στόχους τις εταιρείας, λέγοντας ότι συμβαδίζουν με τις προσωπικές σου αξίες και στόχους στη ζωή.
τι θα έκανες εάν κάποιος/α συνάδελφός σου φερόταν με αγένεια στους πελάτες;
Μπορείς να απαντήσεις λέγοντας ότι αυτό εξαρτάται από τη δομή της ομάδας και διάστημα εργασίας του/της συναδέλφου στην εταιρεία. Σε έναν νέο/μία νέα συνάδελφο μπορείς να πεις ότι θα πρότεινες να διατηρεί μία πιο επαγγελματική στάση και αν ένιωθες ότι αυτό θα προκαλούσε κάποια σύγκρουση, θα ενημέρωνες τον προϊστάμενο της ομάδας για τις ανησυχίες σου.
τι είναι πιο σημαντικό - ένα καλό προϊόν ή μια φιλική και γρήγορη υπηρεσία;
Μπορείς να πεις ότι ένα καλό προϊόν δε θα πρέπει να επιφέρει παράπονα πελατών, συνεπώς τα προϊόντα θεωρούνται πιο σημαντικά. Αν προκύψουν απροσδόκητα προβλήματα, ωστόσο, είναι σημαντικό να λυθούν γρήγορα.
γενικές ερωτήσεις συνέντευξης
Πέρα από τις πιο ειδικές στο ρόλο ερωτήσεις, ενδέχεται να σου απευθύνουν και κάποιες ερωτήσεις πιο γενικής φύσεως κατά τη διάρκεια της συνέντευξης. Αυτές μπορεί να αφορούν τα παρακάτω θέματα:
- Το γενικό επαγγελματικό σου ιστορικό, την εμπειρία, την εκπαίδευση και τα προσόντα σου
- Τις προσωπικές σου αδυναμίες και τα δυνατά σου σημεία
- Τους στόχους και τις φιλοδοξίες σου
- Τις γνώσεις σου για την εταιρεία
- Το ωράριο εργασίας που αναζητάς
Όπως αναφέραμε και στο 1ο μέρος του άρθρου, οι ερωτήσεις που μπορεί να σου απευθύνουν, καθώς και οι κατάλληλες απαντήσεις, διαφέρουν ανάλογα με τη φύση της εταιρείας, την κουλτούρα της, τον εργοδότη και το συγκεκριμένο customer service ρόλο για τον οποίο είσαι υποψήφιος/α.
Γι αυτό καλό είναι να βασίζεις τις απαντήσεις σου, καθώς και τις ερωτήσεις που μπορεί εσύ να απευθύνεις, στην έρευνα που έχεις κάνει και τα χαρακτηριστικά, τις αρμοδιότητες και τις απαιτήσεις που αναφέρονται στην περιγραφή της θέσης εργασίας.
Αναζητάς την επόμενη εργασία σου στον τομέα της εξυπηρέτησης πελατών; Δες τις διαθέσιμες θέσεις μας.