Κάνεις αίτηση για μια θέση εργασίας πάνω στο IT support και λαμβάνεις πρόσκληση για συνέντευξη; Διάβασε παρακάτω μερικές συμβουλές μας σχεδιασμένες να σε βοηθήσουν να έχεις μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας. 

Τεχνικές ερωτήσεις 

Λογικά θα σου απευθύνουν κάποιες τεχνικού τύπου ερωτήσεις κατά τη διάρκεια της συνέντευξης προκειμένου να τεστάρουν τις γνώσεις σου πάνω στο αντικείμενο. Μερικές από αυτές τις ερωτήσεις μπορεί να είναι:

- Ποια desktop λειτουργικά συστήματα γνωρίζεις;



- Ποια είναι η διαφορά μεταξύ της μνήμης RAM και της ROM;


- Εάν ο ήχος του υπολογιστή σου δε λειτουργεί, τι ενέργειες θα κάνεις;



- Ποιες είναι οι φωτεινές ενδείξεις ενός μόντεμ και τι υποδηλώνουν;


- Τι σημαίνει το DHCP και τι σκοπό εξυπηρετεί;


- Τι σημαίνει το DNS και τι υποστηρίζει;


- Πες μας 5 εφαρμογές του Microsoft Office. 


- Με ποια Firewalls έχεις ασχοληθεί;

- Έχεις ασχοληθεί με virtualisation?


- Έχεις ασχοληθεί με mail servers?

- Έχεις ασχοληθεί με συστήματα linux?

- Έχεις εμπειρία στο χειρισμό τηλεφωνικού κέντρου;

Ερωτήσεις προσωπικότητας

Πολύ πιθανό είναι να σου απευθύνουν και ερωτήσεις αυτού του τύπου προκειμένου να ανακαλύψουν αν η προσωπικότητά σου ταιριάζει με το ρόλο και την εταιρεία. 


- Πώς νιώθεις για τις ηγετικές σου ικανότητες;

Εδώ μπορείς να εστιάσεις στο πώς επιτυγχάνεις αποτελέσματα διατηρώντας παράλληλα καλές σχέσεις με το προσωπικό. Ανέφερε κάποια παραδείγματα επιτυχιών σου καθώς και το τι έμαθες από τα λάθη σου. Δώσε έμφαση στην ενέργειά που έχεις και στη εμπειρία σου. 


- Ποιο είναι το στυλ με το οποίο κάνεις διαχείριση;

Προσάρμοσε την απάντησή σου στο στυλ διαχείρισης της εταιρείας που σου κάνει τη συνέντευξη, ώστε να δείξεις ότι το δικό σου στυλ θα το συμπληρώσει. Ένα καλό απόφθεγμα για να θυμάσαι είναι ‘ανάγκες εργασίας, ανάγκες ομάδας, ατομικές ανάγκες’. Μπορείς επίσης να επισημάνεις το κίνητρο και την αποστολή. 


- Στο δικό μας κλάδο, ποιες σημαντικές τάσεις βλέπεις;

Η ερώτηση αυτή έχει σκοπό να τεστάρει τις γνώσεις σου αλλά και το ενδιαφέρον σου να μαθαίνεις για καινούριες τάσεις πάνω στον κλάδο. Καλό είναι να έχεις κάνει την έρευνα σου προηγουμένως, αναζητώντας για θέματα όπως: τεχνολογικές εξελίξεις, οικονομικές προκλήσεις και αλλαγές στην αγορά εργασίας. 


- Ποιοι είναι οι λόγοι που άφησες την προηγούμενη σου εργασία/ θες να αφήσεις την τωρινή σου εργασία;

Καλό είναι να απαντήσεις με ειλικρίνεια και με συντομία, αλλά απέφυγε να δώσεις απαντήσεις που μπορεί να υποδεικνύουν σύγκρουση προσωπικότητας. Προσπάθησε να παρουσιάσεις αυτήν την αλλαγή δίνοντας μία θετική νότα. 


- Το βιογραφικό σου σημείωμα δείχνει ότι μπορεί να έχεις αρκετά παραπάνω προσόντα από όσα χρειάζονται για αυτό το ρόλο. Ποια είναι η γνώμη σου πάνω σε αυτό;

Ελπίζεις ότι θα εργαστείς μακροπρόθεσμα σε αυτήν την εταιρεία και ελπίζεις επίσης ότι η καλή σου απόδοση θα σου ανοίξει το δρόμο για άλλες ευκαιρίες στην ίδια εταιρεία. Θα μπορούσες εδώ να αναφέρεις ότι οι ισχυρές εταιρείες χρειάζονται ένα καλά καταρτισμένο προσωπικό και ότι με τα δικά σου προσόντα ο εργοδότης θα δει μία καλή και ταχεία απόδοση της επένδυσής του. 


- Ποιο είναι κατά τη γνώμη σου η πιο δύσκολη πλευρά του να είσαι ένας manager ή ένας εκτελεστικός υπάλληλος;

Προσπάθησε να προσδιορίσεις ένα από τα πιο δύσκολα καθήκοντα που μπορεί να δοκιμάζουν το προσωπικό κάτω από κάποιες συνθήκες. Μπορείς να αναφέρεις για παράδειγμα τον προγραμματισμό και την ολοκλήρωση των στόχων έγκαιρα και εντός του προϋπολογισμού.


- Ποιος πιστεύεις ότι είναι ο κατάλληλος μισθός γι αυτήν τη θέση;

H ερώτηση πάνω στο μισθό είναι λεπτή. Μπορείς να απαντήσεις με διάφορους τρόπους. Μπορείς να βασιστείς στα πρότυπα του κλάδου για το συγκεκριμένο ρόλο ή αλλιώς θα μπορούσες να πεις ότι δυσκολεύεσαι να δώσεις μια ρεαλιστική απάντηση καθώς δε γνωρίζεις πολλές λεπτομέρειες για τη θέση. Σε κάθε περίπτωση είναι καλό να αποφύγεις να δώσεις μια πολύ συγκεκριμένη απάντηση, αλλά παράλληλα να μη δώσεις την εντύπωση ότι ο μισθός δεν έχει σημασία. 


- Πώς παραμένεις ενήμερος/η για τις νέες εξελίξεις στην τεχνολογία;

Θα μπορούσες εδώ αν αναφέρεις σεμινάρια, μαθήματα, περιοδικά τεχνολογίας κ.α. Μπορείς φυσικά να αναφέρεις και την αξία της κοινωνικής δικτύωσης. 


- Περιέγραψε τον εαυτό σου επαγγελματικά με λίγες λέξεις.

Με αυτήν την ερώτηση δεν σε προσκαλούν να μιλήσεις για την ιστορία της ζωής σου. Ανέφερε εν συντομία το επίπεδο εκπαίδευσης που έχεις αποκτήσει, το πού έχεις εργαστεί και τους ρόλους σου εστιάζοντας στην πιο πρόσφατη εργασία σου και στη συνέχεια κάνε αναφορά στους μελλοντικούς σου στόχους. 


- Πες μας κάποιες ερωτήσεις που θα έκανες προκειμένου να απομονώσεις το πρόβλημα ενός χρήστη;

Η ερώτηση εξετάζει την ικανότητά σου να επιλύεις προβλήματα. Μπορείς να πεις ότι μερικές από τις ερωτήσεις που θα έκανες είναι οι ακόλουθες:

  • Περιέγραψέ μου το πρόβλημα. Εμφανίστηκε κάποιο μήνυμα λάθους και ποιο ήταν αυτό;
  • Είχες παρόμοιο πρόβλημα ή κάποιο άλλο πρόβλημα παλιότερα; Δώσε μου κάποιες λεπτομέρειες.
  • Τι ακριβώς έκανες όταν “έπεσε” το σύστημα;
  • Έχει προστεθεί νέο υλικό στο σύστημα;
  • Έχει προστεθεί νέο λογισμικό στο σύστημα;
  • Είχες κατεβάσει κάτι από το ίντερνετ;
  • Έχεις κάνει κάποια ενέργεια για να λύσεις το πρόβλημα ο ίδιος/η ίδια;
  • Είσαι ο μόνος χρήστης που έχει πρόσβαση στο σύστημα;

- Ποια είναι η πιο αγαπημένη σου πτυχή στην τεχνική υποστήριξη;

Με την ερώτηση αυτή θέλουν να τεστάρουν το κίνητρό σου. Χρειάζεται εδώ να ταιριάξεις την απάντησή σου με τη θέση. Μπορείς να αναφέρεις πτυχές όπως οι προκλήσεις του να δουλεύεις με καινούρια συστήματα και το να συναντάς νέους ανθρώπους. 

-  Πόσο ικανός/η θεωρείς ότι είσαι στο να διαχειρίζεσαι το άγχος;

Γνωρίζεις ότι καμιά φορά η εργασία μπορεί να είναι αγχωτική. Εδώ καλό είναι να παρουσιάσεις τις τεχνικές που χρησιμοποιείς για να μειώσεις και να ελέγξεις το άγχος - η προσεκτική διαχείριση του χρόνου, η άσκηση, ο καθορισμός προτεραιοτήτων είναι κάποιες από τις μεθόδους που θα μπορούσες να συζητήσεις. 

Αναζητάς την επόμενη εργασία σου πάνω στην πληροφορική; Ρίξε μια ματιά στις διαθέσιμες θέσεις μας!