Αν σε ενδιαφέρει να ξεκινήσεις ή να εξελίξεις την καριέρα σου στον κλάδο της Εξυπηρέτησης Πελατών σου έχουμε συγκεντρώσει συμβουλές και πληροφορίες που θα σου φανούν χρήσιμες για να κάνεις το επόμενο επαγγελματικό σου βήμα.
Η εξυπηρέτηση πελατών αφορά στο να παρέχεις υποστηρικτικό ρόλο στην υπάρχουσα βάση πελατών μιας εταιρείας. Στόχος κάθε επαγγελματία είναι η δημιουργία μιας θετικής εμπειρίας στον πελάτη, ώστε να μείνει όσο πιο ικανοποιημένος γίνεται. Αυτό επιτυγχάνεται με τις απαντήσεις στις ερωτήσεις του, την επίλυση των προβλημάτων του και την αντιμετώπιση των παραπόνων του.
Ο επαγγελματίας της εξυπηρέτησης πελατών είναι η εικόνα της εταιρείας. Γι’ αυτό κάθε πελάτης, με το πέρας της επικοινωνίας, είναι καλό να φεύγει στο τέλος με μια θετική εικόνα της εταιρείας στο μυαλό του. Ταυτόχρονα κρατώντας σημειώσεις από το μεγαλύτερο μέρος των επικοινωνιών σου, μπορείς να ανατροφοδοτήσεις το τμήμα μάρκετινγκ με χρήσιμες πληροφορίες.
Δεν απαιτούνται ειδικές σπουδές για τον συγκεκριμένο κλάδο. Οποιοσδήποτε μπορεί να εργαστεί σε αυτόν, καθώς δεν είναι απαραίτητη η προϋπηρεσία στην Εξυπηρέτηση Πελατών. Παρόλα αυτά κρίνεται αναγκαία η παρακολούθηση της εκπαίδευσης, που πραγματοποιεί κάθε εταιρεία για τα στελέχη της προκειμένου να είναι πλήρως καταρτισμένοι ως προς το αντικείμενο εργασιών.
Παρόλο που οι κάθετες δεξιότητες (hard skills) μπορεί να μην είναι προαπαιτούμενο, υπάρχουν ορισμένες οριζόντιες δεξιότητες (soft skills), που είναι αδιαπραγμάτευτες. Αυτές είναι οι ακόλουθες:
Κατά τη διάρκεια κάθε επικοινωνίας με έναν πελάτη ο επαγγελματίας στην εξυπηρέτηση πελατών, θα πρέπει να κρατά σημειώσεις. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί να παρέχει χρήσιμες πληροφορίες για το τμήμα μάρκετινγκ. Αυτές με τη σειρά τους θα οδηγήσουν στη βελτίωση της προσέγγισης του κοινού και στην επαναξιολόγηση των στρατηγικών που έως τώρα ακολουθούνται. Τέλος οι συνεργάτες μιας εταιρείας, που απασχολούνται σε αυτόν τον κλάδο, είναι η εικόνα της. Ως εκ τούτου δείχνοντας κάποιος τις καλύτερες επαγγελματικές πτυχές του, συνεισφέρει στην επιτυχή επικοινωνιακή πολιτική της εταιρείας.
Η Εξυπηρέτηση Πελατών είναι ένας ευρύς κλάδος, που καλύπτει πλήθος ειδικοτήτων μεταξύ των οποίων:
Επιπρόσθετα μπορεί να έχει ως προαπαιτούμενο την εξυπηρέτηση σε κάποια ξένη γλώσσα
Agent: Διαχείριση εισερχόμενων/εξερχόμενων κλήσεων και αξιολόγηση των αναγκών των πελατών με σκοπό την επίτευξη ικανοποίησης.
Team leader: Οργάνωση και συντονισμός των εργασιών της ομάδας για την επίτευξη των στόχων παραγωγής. Συμμετοχή στις αρμοδιότητες της ομάδας, όπου είναι απαραίτητο.
Supervisor: Εκπαίδευση agents, επίβλεψη ομάδας και team leader, διατήρηση στατιστικών παραγωγικότητας της ομάδας.
Manager: Διοίκηση και επίβλεψη όλων των ομάδων και των supervisors, όπως και καθοδήγηση τους για την επίτευξη στόχων.
Director: Διαμόρφωση στόχων παραγωγής με σκοπό την εξέλιξη και την ανάπτυξη των ομάδων.
Εξαρτάται πάντα από τον ρόλο και την ειδικότητα. Μπορείς να συμβουλευτείς την έρευνα της Randstad HR Trends, όπου θα βρεις το μισθολογικό εύρος για κάθε κατηγορία θέσης.
Παρόλα αυτά κατά μέσο όρο οι μισθολογικές απολαβές κινούνται στο παρακάτω πλαίσιο ανά ρόλο:
Agent 800-1200
Team leader 1300-1600
Supervisor 1600-2200
Manager 2300-3700
Director 3800- 4500
Τα οφέλη που προσφέρει μια επιχείρηση στους επαγγελματίες της Εξυπηρέτησης Πελατών δεν είναι πάντα τα ίδια. Αυτά που συχνότερα προσφέρονται είναι: