Καθώς η πλειοψηφία των επιχειρήσεων προσαρμόζεται στην εξ αποστάσεως εργασία, στα υβριδικά περιβάλλοντα και στις συνεχώς μεταβαλλόμενες προτεραιότητες των εργαζομένων, η πρόκληση της προσέλκυσης και διατήρησης κορυφαίων ταλέντων γίνεται όλο και πιο έντονη. H συνύπαρξη πολλών γενεών στον χώρο εργασίας, έχει ως αποτέλεσμα την εμφάνιση νέων εργασιακών προσδοκιών, όπως για παράδειγμα ότι, το 44% των εργαζομένων της γενιάς Z δίνει προτεραιότητα στο ικανοποιητικό πακέτο αποδοχών και παροχών, το οποίο είναι καθοριστικός παράγοντας για την προσέλκυση και διατήρηση κορυφαίων ταλέντων.

Σύμφωνα με την έρευνα Employer brand, ο κύριος λόγος αποχώρησης των εργαζομένων από έναν εργοδότη, με ποσοστό 63%, είναι το μη ικανοποιητικό πακέτο παροχών και αποδοχών.

Η ανάγκη για κατανόηση των τάσεων και των μισθών της ελληνικής αγοράς είναι απαραίτητη, γιατί αποτελεί σημαντική προϋπόθεση για τη δημιουργία μιας αποτελεσματικής στρατηγικής προσέλκυσης και διατήρησης κορυφαίων ταλέντων. Έτσι, για να αποκτήσετε πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών σας, είναι σημαντικό να καταλάβετε τις φιλοδοξίες και τις ανάγκες των εργαζομένων σας. Με μια στρατηγική, που βασίζεται στα ελκυστικά πακέτα αποδοχών και παροχών, μπορείτε όχι μόνο να διατηρήσετε τους/τις ήδη υπάρχοντες/ουσες εργαζόμενους/ες σας, αλλά και να ενισχύσετε την προσέλκυση νέων.

Είναι πολύ σημαντικό, επίσης, να ακολουθείτε τις μισθολογικές τάσεις στην ελληνική αγορά, γιατί με αυτόν τον τρόπο, δεν αποκτάτε μόνο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, αλλά σας δίνεται και η δυνατότητα να σχεδιάσετε ένα πλάνο που θα ανταποκρίνεται στις μελλοντικές ανάγκες πρόσληψης.

Να θυμάστε ότι ένα καλό πακέτο παροχών και αποδοχών δεν αφορά μόνο έναν ικανοποιητικό μισθό, αλλά περιλαμβάνει και επιπλέον προνόμια που θα καταστήσουν την πρόταση εργασίας σας πιο ελκυστική. Σύμφωνα με την έρευνα HR trends 2024, κάποιες από τις κορυφαίες παροχές που προσφέρουν σήμερα οι εργοδότες - ως παροχές που βελτιώνουν την ευεξία και τις δεξιότητες - είναι η εκπαίδευση με ποσοστό 78%, ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκεται η δυνατότητα εξ αποστάσεως εργασίας, με ποσοστό 58%. Όσον αφορά τις οικονομικές παροχές την πρώτη θέση μοιράζονται σε δυο προνόμια με ποσοστό 74%: το κινητό τηλέφωνο και τα μπόνους (ή ατομικά μπόνους απόδοσης).

τα πακέτα αποδοχών και παροχών ενισχύουν τη διατήρηση των εργαζομένων σας

Δημιουργώντας ένα ικανοποιητικό πακέτο παροχών, το οποίο εξυπηρετεί τόσο τους σκοπούς της επιχείρησής σας, όσο και των εργαζομένων σας, μπορείτε να βελτιώσετε την πρόταση αξίας προς τους εργαζοµένους (Employee Value Proposition - EVP). Το πακέτο αυτό, δεν αρκεί να προσαρμόζεται ανάλογα με τους στόχους και την κουλτούρα της επιχείρησης, αλλά είναι σημαντικό να ευθυγραμμίζεται με τις φιλοδοξίες, τις ανάγκες και τις προσδοκίες των εργαζομένων σας. 

Κατανοώντας τις επιθυμίες του ανθρώπινου δυναμικού σας, μπορείτε να υιοθετήσετε με επιτυχία τη στρατηγική παροχών και ως αποτέλεσμα να αυξήσετε την αφοσίωση και την διατήρηση των εργαζομένων στην επιχείρησή σας.
 

επανεξετάζοντας τη φιλοδοξία των ταλέντων.

Η έρευνα Workmonitor: η φωνή των ταλέντων για το 2024, της Randstad, έχει σκοπό να χαρτογραφήσει τις τρέχουσες επιθυμίες και απόψεις των εργαζομένων. Μερικά ζητήματα που θα βρείτε στην έρευνα είναι: 

  • η στάση των εργαζομένων απέναντι στις συνθήκες εργασίας και την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής
  • τι ζητούν οι εργαζόμενοι από τις εταιρείες
  • η σημασία της ευελιξίας για τους εργαζόμενους
  • τα benefits που επιθυμούν οι εργαζόμενοι.
δείτε την έρευνα

κατανοήστε τις τάσεις της αγοράς κατά την προσέλκυση και διατήρηση των ταλέντων  

Προσαρμόζοντας τη στρατηγική σας στις τρέχουσες τάσεις της αγοράς και στις δεξιότητες που είναι περιζήτητες, καταφέρνετε να δημιουργήσετε ένα ελκυστικό employer brand. Παρατηρώντας τις μεταβολές που εμφανίζονται στην παγκόσμια αγορά, μπορείτε να τοποθετηθείτε στρατηγικά, έτσι ώστε να πετύχετε να διατηρήσετε ή να προσελκύσετε τα κορυφαία ταλέντα που επιθυμείτε. Η εφαρμογή μιας στρατηγικής παροχών και αποδοχών, σας βοηθάει να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό και να στελεχώσετε τις θέσεις εργασίας της επιχείρησής σας, γρήγορα και αποδοτικά, επιλέγοντας αφοσιωμένους/ες και έμπειρους/ες εργαζόμενους/ες. Ανακαλύπτοντας τις τάσεις στους μισθούς μπορείτε να προσελκύσετε τα κορυφαία ταλέντα του κλάδου. 

εξετάστε τον ανταγωνισμό

Η γνώση των γενικών τάσεων του κλάδου σας είναι καθοριστική, αλλά η μελέτη των κινήσεων του ανταγωνισμού σας προσφέρει σημαντικό πλεονέκτημα. Δεν αναζητάτε μόνο εσείς αυτό το ταλέντο, αλλά και άλλες επιχειρήσεις, οι οποίες συμπεριλαμβάνονται άμεσα ή έμμεσα στους ανταγωνιστές σας. Αν όμως εσείς παρέχετε ένα ικανοποιητικό πακέτο παροχών και αποδοχών, το οποίο προσαρμόζεται στις τάσεις της αγοράς, μειώνετε αυτόματα το ρίσκο να χάσετε εκείνο το ταλέντο που προσελκύσατε αρχικά. 

σκεφτείτε τις ανάγκες των εργαζομένων σας

Η έρευνα Workmonitor 2024, αναλύει τις ανάγκες και τις προσδοκίες που έχουν οι εργαζόμενοι/ες. Ο κοινός παρονομαστής όλων αυτών των στοιχείων είναι η επιθυμία για εκπαίδευση και εξέλιξη

Το 73% των εργαζομένων, θεωρεί την εκπαίδευση σημαντικό παράγοντα, ενώ το 76% δηλώνει ότι είναι απαραίτητη για την εξέλιξή του. Αν επικεντρωθείτε στις δεξιότητες των εργαζομένων σας, μπορείτε πιο εύκολα να δημιουργήσετε ένα πρότυπο πακέτο παροχών και αποδοχών, το οποίο επιβραβεύει με επιτυχία τις δυνατότητες των ταλέντων. Αν το συνδυάσετε με εσωτερικά προγράμματα εκπαίδευσης, όπως το upskilling & reskilling, έχετε την ευκαιρία να ενισχύσετε τη φήμη σας ως ελκυστικός εργοδότης. Σύμφωνα με την έρευνα Employer Brand 2024, το κύριο χαρακτηριστικό που αναδεικνύει έναν ιδανικό εργοδότη είναι ο υψηλός μισθός & οι παροχές. Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό λειτουργεί ως ο πιο σημαντικός παράγοντας επιλογής ενός εργοδότη από τους/τις εργαζομένους/ες. 

Οι συνεντεύξεις εξόδου (exit interviews) είναι εξίσου σημαντικές, καθώς αναδεικνύουν τους λόγους για τους οποίους οι εργαζόμενοι/ες επέλεξαν να αποχωρήσουν και τονίζουν πιθανές βελτιώσεις που μπορούν να γίνουν, για να διατηρηθεί το προσωπικό σας. Η χαρτογράφηση της πορείας των εργαζομένων σας, σας προσφέρει δεδομένα, τα οποία μπορούν να σας βοηθήσουν να αναπτύξετε ένα ισχυρό Employer Brand. Ακόμα και αν προσφέρετε ευελιξία ή βελτίωση της ισορροπίας επαγγελματικής και προσωπικής ζωής είναι σημαντικό να εμπλουτίζετε το πακέτο των αποδοχών και παροχών, έτσι ώστε να ταυτίζεται με τις ανάγκες του προσωπικού σας. 

people working in an office
people working in an office

αναπτύξτε μια δομημένη στρατηγική παροχών και αποδοχών

Μια ισχυρή στρατηγική αποδοχών και παροχών είναι σημαντική, αλλά είναι εξίσου απαραίτητο να τη συνδυάζετε με δράσεις που βελτιώνουν το μισθολογικό εύρος. Συνοπτικά παρακάτω, παρατίθενται τα βασικά στοιχεία ενός ολοκληρωμένου προγράμματος αποδοχών που προάγει την προσέλκυση και διατήρηση κορυφαίων ταλέντων:

  1. Μισθός: Ο σταθερός τακτικός μισθός ή η ωριαία αμοιβή που καταβάλλεται στους/στις εργαζόμενους/ες.
  2. Ευέλικτες αποδοχές: Αμοιβή βάσει απόδοσης, όπως υπερωρίες, μπόνους και stock options (πρόγραμμα διάθεσης μετοχών), δίνοντας στους/στις εργαζόμενους/ες τη δυνατότητα να κερδίζουν περισσότερα βάσει της συνεισφοράς τους.
  3. Πρόγραμμα παροχών: Ασφάλιση υγείας, συνταξιοδοτική αποταμίευση, πληρωμένη άδεια και υποστήριξη εκπαίδευσης είναι βασικά στοιχεία μιας ολοκληρωμένης προσφοράς παροχών.
  4. Μη χρηματικά οφέλη: Οι ευέλικτες συνθήκες εργασίας, τα προγράμματα αναγνώρισης εργαζομένων και τα προγράμματα ανάπτυξης δεξιοτήτων, βοηθούν στη δημιουργία ενός εργασιακού περιβάλλοντος που εμπνέει και κινητοποιεί τους εργαζόμενους.

διατηρήστε ανοιχτή επικοινωνία

Είναι απαραίτητο να είστε καλά ενημερωμένοι/ες για τους νόμους που επηρεάζουν τους μισθούς και τα προνόμια των εργαζομένων σας. Αυτό περιλαμβάνει το να γνωρίζετε ποιες παροχές φορολογούνται και ποια έντυπα πρέπει να υποβάλλονται, όπως και τη συχνότητά τους. Η τήρηση αυτών των κατευθυντήριων γραμμών από την νομοθεσία προστατεύει την επιχείρησή σας και υποστηρίζει τις δίκαιες πρακτικές απασχόλησης. 

Ένα καλά τεκμηριωμένο πρόγραμμα αποδοχών είναι απαραίτητο, για να εξασφαλίζει σαφήνεια στους/στις εργαζομένους/ες. Δημιουργήστε και επικοινωνήστε κατανοητές πολιτικές για όλες τις παροχές πριν από την εφαρμογή τους. Μπορείτε, επίσης, να παρουσιάσετε κάποιες από τις παροχές σας στην ιστοσελίδα της εταιρείας ή ακόμα και στις αγγελίες εργασίας, για να προσελκύσετε πιθανούς/ες υποψήφιους/ες. Είναι σημαντικό να παρουσιάσετε το πλήρες εύρος του προγράμματος αποδοχών και παροχών σας, καθώς πολλοί/ές εργαζόμενοι/ες ενδέχεται να μην γνωρίζουν όλες τις δυνατότητές του. 

Αυτή η στρατηγική μπορεί να αποτελέσει ένα ισχυρό εργαλείο για την προσέλκυση κορυφαίων ταλέντων και να τα ενθαρρύνει να δεσμευτούν στην εταιρεία σας, βελτιώνοντας έτσι τη διατήρηση του προσωπικού σας.
 

ξεκλειδώνοντας την εργασιακή ικανοποίηση.

Βρείτε στο άρθρο τις μη χρηματικές αμοιβές που μπορείτε να προσφέρετε όταν η αύξηση μισθού δεν είναι δυνατή.

δείτε περισσότερα

αξιολόγηση προσωπικού 

Η ανάπτυξη ενός προγράμματος αποδοχών και παροχών είναι μόνο η αρχή. Είναι κρίσιμο να καθορίσετε μια διαδικασία για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των εργαζομένων σας. Είναι πολύ σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι η εταιρεία σας αναθεωρεί τους μισθούς ετησίως, καθώς οι συνθήκες της αγοράς και οι προσδοκίες για τους μισθούς μεταβάλλονται συνεχώς.

πώς η randstad μπορεί να σας υποστηρίξει στην προσέλκυση και διατήρηση κορυφαίων ταλέντων

Αξιοποιήστε την τεχνογνωσία μας και την εξειδίκευσή μας ανάλογα με τον κλάδο, για να απλοποιήσετε τη διαδικασία διαχείρισης του προγράμματος αποδοχών σας, διασφαλίζοντας ότι οι στρατηγικές σας παραμένουν ανταγωνιστικές. Συνεργαστείτε με τους συμβούλους προσλήψεων της Randstad, για να καθορίσετε την καλύτερη στρατηγική προσέλκυσης και διατήρησης ταλέντων που χρειάζεστε για την ανάπτυξη της εταιρείας σας.

βρείτε τα νέα της αγοράς στo inbox σας

εγγραφείτε τώρα