Η διατήρηση των εργαζομένων έχει αποκτήσει μεγάλη σημασία για τις εταιρείες. Τα κορυφαία ταλέντα έχουν ζήτηση στις μέρες μας, συνεπώς οι εργοδότες χρειάζεται να καταβάλλουν προσπάθειες για να τα διατηρήσουν.
Η διαδικασία της πρόσληψης δε σταματάει τη στιγμή που προσλαμβάνετε έναν εργαζόμενο, αλλά συνεχίζεται μακροπρόθεσμα. Η διατήρηση των υπαλλήλων είναι στην πραγματικότητα μια επέκταση της διαδικασίας πρόσληψης. Γι αυτό το λόγο, είναι καλό οι υπάλληλοι σας να συνεχίζουν να νιώθουν αφοσιωμένοι και ικανοποιημένοι με τους ρόλους τους.
Παρακάτω, θα αναλύσουμε το σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει η διατήρηση των εργαζομένων σήμερα και θα σας παρουσιάσουμε μερικές στρατηγικές που μπορείτε άμεσα να εφαρμόσετε.
η σημασία της διατήρησης των εργαζομένων.
Το κόστος της συνεχούς πρόσληψης και αντικατάστασης των εργαζομένων είναι αρκετά δαπανηρό. Υπολογίζεται ότι η αποχώρηση ενός εργαζόμενου μπορεί να επιφέρει στην εταιρεία κόστος ισάξιο με 2 φορές το μισθό του. Η απώλεια ενός υπαλλήλου μπορεί επίσης να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην ομάδα σας. Οι συνεχείς αντικαταστάσεις των μελών της ομάδας μπορεί να δημιουργήσουν άγχος και μπορεί να αντιμετωπίσετε δυσκολίες στην εύρεση του κατάλληλου αντικαταστάτη.
Ως εκ τούτου, είναι ζωτικής σημασίας να εστιάσετε την προσοχή σας στη διατήρηση των εργαζομένων σας, ως μία επέκταση της διαδικασίας πρόσληψης. Όταν προσλάβετε έναν εργαζόμενο, δεν σημαίνει ότι θα παραμείνει στην εταιρεία σας μακροπρόθεσμα. Επικεντρωθείτε στη διατήρηση της ευτυχίας του προσωπικού σας και δε θα χρειαστεί να κάνετε συχνές προσλήψεις. Δοκιμάστε τις παρακάτω στρατηγικές, αν αντιμετωπίζετε προβλήματα στη διατήρηση των εργαζομένων σας.
στρατηγικές διατήρησης των εργαζομένων
1. Να είστε επιλεκτικοί κατά τη διαδικασία της πρόσληψης.
Στις προσλήψεις συχνά γίνονται λάθη, υπάρχουν ωστόσο πολλά που μπορείτε να κάνετε για να διασφαλίσετε ότι θα λάβετε καλύτερες αποφάσεις προσλήψεων για την εταιρεία. Είναι εντάξει να είστε επιλεκτικοί και είναι καλό να έχετε συγκεκριμένα κριτήρια σχετικά με το τι ψάχνετε. Μη βιαστείτε να προχωρήσετε σε μια απόφαση πρόσληψης μόνο και μόνο για να καλύψετε το κενό. Προσπαθήστε να σκέφτεστε μακροπρόθεσμα. Κάθε νέο άτομο που εντάσσεται στην εταιρεία σας μπορεί να δημιουργήσει ένα θετικό ή αρνητικό αντίκτυπο. Αφιερώστε περισσότερο χρόνο για να αποφασίσετε μία πρόσληψη, και αυτό θα σας βοηθήσει να προσλάβετε πιο ταιριαστά άτομα για την ομάδα σας.
2. Γίνετε πιο χαλαροί με το dress code.
Μια τέτοια στάση μπορεί να έχει μεγάλο αντίκτυπο στην εταιρική σας κουλτούρα. Σήμερα, παρατηρείται μεγαλύτερη επιθυμία υιοθέτησης μιας λιγότερο επίσημης εμφάνισης. Οι άνθρωποι θέλουν να αισθάνονται άνετοι στην εργασία τους. Είναι, κάποιες φορές, ένα από τα πολλά πράγματα που οι εργαζόμενοι λαμβάνουν υπόψη, όταν εξετάζουν εταιρείες για τις οποίες θέλουν να εργαστούν.
3. Επιδιώξτε μια ανοικτή επικοινωνία.
Η διατήρηση μιας ανοικτής γραμμής επικοινωνίας με όλους τους υπαλλήλους σας έχει μεγάλη σημασία. Οι άνθρωποι θέλουν οι φωνές τους να ακούγονται και οι απόψεις τους να μετράνε. Να είστε ανοιχτοί σε νέες ιδέες, να ακούτε τους υπαλλήλους σας όταν έχουν ανησυχίες και να είστε ειλικρινείς. Συζητήστε με το προσωπικό σας όσο πιο συχνά μπορείτε.
4. Επικεντρωθείτε στην καθοδήγηση και όχι στη διοίκηση.
Να καθοδηγείτε και όχι να διοικείτε. Να συνεργάζεστε και να υποστηρίζετε την ομάδα σας. Δίνετε στους εργαζομένους σας οδηγίες και όχι εντολές. Εμπιστευθείτε τους να κάνουν τα καθήκοντά τους και κάντε παρεμβάσεις μόνο όταν απαιτείται. Όταν δημιουργείτε σχέσεις εμπιστοσύνης και ηγείστε με παράδειγμα, τα μέλη της ομάδας σας είναι πιο πιθανό να σας ακολουθήσουν.
5. Εστιάστε στην εξέλιξη.
Ένας από τους πιο συχνούς λόγους για τους οποίους οι εργαζόμενοι αποχωρούν είναι η απουσία εξέλιξης. Παρέχετε στους εργαζομένους σας ένα σαφές σχέδιο επαγγελματικής ανάπτυξης και εξέλιξης της καριέρας τους. Είναι σημαντικό να προσφέρετε εκπαίδευση και καθοδήγηση, να παρέχετε στους εργαζόμενούς σας την ευκαιρία να αναπτύξουν νέες δεξιότητες και να εξασφαλίσετε ότι η εργασία τους είναι γεμάτη προκλήσεις, έτσι ώστε να μη βαρεθούν ποτέ. Όταν οι άνθρωποι βαρεθούν, αρχίζουν να αναζητούν νέες προκλήσεις και, ενδεχομένως, νέα εργασία.
6. Προσφέρετε ευελιξία.
Οι εργαζόμενοι εκτιμούν την ευελιξία. Στη σημερινή εποχή, η προσπάθεια εξισορρόπησης της εργασιακής και της προσωπικής ζωής αποτελεί μια πρόκληση. Η ευελιξία , επιτρέπει στους υπαλλήλους σας να αισθανθούν μεγαλύτερη άνεση, γνωρίζοντας ότι μπορούν να κλείσουν ένα ραντεβού στο γιατρό στο μεσημεριανό τους διάλειμμα, να εργαστούν από το σπίτι ή να λείψουν περιστασιακά επειδή το παιδί τους είναι άρρωστο, χωρίς να χρειάζεται να ανησυχούν για την εργασία τους.
7. Παρέχετε ευκαιρίες κοινωνικοποίησης.
Η εργασία δεν μπορεί να είναι μόνο εργασία χωρίς διασκέδαση. Δημιουργήστε ευκαιρίες για τους εργαζομένους σας να κοινωνικοποιηθούν και να διασκεδάσουν. Προγραμματίστε ομαδικά γεύματα και εκδηλώσεις και γιορτάστε τις επιτυχίες της εταιρείας.
8. Να είστε ο εργοδότης για τον οποίο νιώθουν περήφανοι.
To να καθιερώσετε μια ισχυρή εικόνα ως εργοδότης έχει μεγάλη σημασία σήμερα. Αν δημιουργήσετε ένα μέρος, όπου οι υπάλληλοι σας νιώθουν περήφανοι να εργάζονται, θα είναι πιο πιθανό γι αυτούς να παραμείνουν. Παράλληλα, θα κάνετε την εταιρεία σας έναν οργανισμό στον οποίο οι άνθρωποι θα θέλουν να εργαστούν, κάτι που με τη σειρά του θα βοηθήσει στις προσπάθειές σας για αναζήτηση προσωπικού.
Συλλογικά, οι παραπάνω συμβουλές ενθαρρύνουν ένα ισχυρό και συναρπαστικό εργασιακό περιβάλλον. Μπορεί να σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε ένα μέρος στο οποίο οι άνθρωποι θέλουν να εργαστούν και για το οποίο αισθάνονται περήφανοι. Εφαρμόστε τις παραπάνω προτάσεις για να βελτιώσετε την ικανότητά σας να διατηρείτε μακροπρόθεσμα τους υπαλλήλους σας.