και πώς διαφέρει από τη φήμη που έχετε για τον καταναλωτή
Όταν δουλεύει σωστά, η φήμη που έχετε για τους καταναλωτές εξυπηρετεί μια σειρά από σημαντικούς σκοπούς. Αντιπροσωπεύει την υπόσχεση ότι έχετε καλή απόδοση και μεταφέρει μια θετική εικόνα της εταιρείας και των προϊόντων ή υπηρεσιών σας στους πελάτες σας. Είναι ένας πυλώνας πάνω στον οποίο μπορείτε να οικοδομήσετε μία νικηφόρα στρατηγική. Οι εταιρείες επενδύουν πολλή ενέργεια και χρήματα για την απόκτηση και τη διατήρηση της φήμης τους για τους καταναλωτές. Εάν το brand της εταιρείας σας δεν αποδίδει καλά, τότε έχετε πρόβλημα.
Η επωνυμία σας ως εργοδότης (employer branding) είναι μία τελείως διαφορετική έννοια - αν και υπάρχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά. Το κοινό στο οποίο στοχεύετε για τη φήμη που έχετε τόσο για τον καταναλωτή όσο και ως εργοδότης μπορεί να είναι σχεδόν το ίδιο - ή να έχει ελάχιστα κοινά στοιχεία το ένα με το άλλο. Για παράδειγμα, αν ασχολείστε με την κατασκευή high-end servers, μερικοί ή ίσως κανένας από τους υπαλλήλους σας θα ανηκεί στο κοινό-στόχο για το brand του προϊόντος που θέλετε να προβάλλετε. Η αντίληψη των υπαλλήλων σας για το εμπορικό σήμα σας μπορεί να είναι πολύ διαφορετική από τις εικόνες τις οποίες συνδέουν πιθανοί πελάτες με το brand σας - αλλά η επωνυμία σας ως εργοδότης σας μπορεί να είναι εξίσου σημαντική για μία πετυχημένη πρόσληψη με τη φήμη που έχετε για τον καταναλωτή για την επιτυχία σας στην αγορά.
Εάν έχετε πρόσφατα προσπαθήσει να προσλάβετε επαγγελματίες IT σε ορισμένα από τα πιο δημοφιλή πεδία - φορητές συσκευές, analytics, cloud, ασφάλεια, κλπ - θα ξέρετε πόσο δύσκολο μπορεί να είναι. Με τη ζήτηση στα ύψη και με μία σχεδόν στατική προσφορά σε ειδικευμένους επαγγελματίες σε αυτούς τους κλάδους, τα ταλαντούχα άτομα που αναζητούν εργασία μπορούν λίγο πολύ να έχουν τον έλεγχο των όρων του παιχνιδιού. Δυστυχώς, ακόμα και αν εργάζεστε με μερικές από τις πιο καινοτόμες και συναρπαστικές τεχνολογίες, εάν τα άτομα που αναζητούν εργασία εκλαμβάνουν την εταιρεία σας ως συντηρητική ή ότι έχει ένα εργασιακό περιβάλλον χωρίς ερεθίσματα, θα βρεθείτε σε εξαιρετικά μειονεκτική θέση όσον αφορά την πρόσληψη των καλύτερων ταλέντων. Το γεγονός ότι έχετε μια σεβαστή μάρκα στους καταναλωτές, δεν σημαίνει ότι η εταιρεία σας αντιμετωπίζεται ως ένα εξαιρετικό μέρος για εργασία.
Είναι σημαντικό να καταλάβετε πώς σκέφτονται οι υποψήφιοι για την εταιρεία σας ως δυνητικό εργοδότη. Κάθε αλληλεπίδραση μεταξύ της εταιρείας σας και των υποψηφίων εργαζομένων θα βοηθήσει στη διαμόρφωση της αντίληψής τους για την επωνυμία σας ως εργοδότης. Το ίδιο ισχύει για την εικόνα που έχουν για τους υπαλλήλους σας, τα μέσα προώθησης που χρησιμοποιείτε, για τις διαδικασίες πρόσληψης σας κλπ. Το να δώσετε τα ίδια επίπεδα προσοχής στην εταιρική σας επωνυμία με αυτή που δίνετε στη φήμη που έχετε για τους καταναλωτές, μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε τα χρονικά πλαίσια που χρειάζεται η κάθε πρόσληψη. Ταυτόχρονα, διαφοροποιεί την εταιρεία σας από τους ανταγωνιστές και σας βοηθά να προσελκύσετε και να διατηρήσετε τα ταλέντα που έχετε ανάγκη για να εκπληρώσετε τους στόχους της επιχείρησής σας.
Με καλά σχεδιασμένα και μεθοδικά εκτελεσμένα προγράμματα επωνυμίας εργοδότη, ακόμη και οι επιχειρήσεις που λειτουργούν με πιο αργούς ρυθμούς ή σε πιο συντηρητικές βιομηχανίες μπορούν να παρουσιαστούν στο μυαλό του υποψήφιου εργαζόμενου ως εξαιρετικά περιβάλλοντα εργασίας που προσφέρουν ενδιαφέρουσες, ικανοποιητικές και καινοτόμες ευκαιρίες.